Монетизація – питання, з якого починається діяльність паблішера. І дійсно, якщо є розуміння справи, замовлення і бажання, то чому б не отримати від роботи максимум користі?
Ця стаття – пам’ятка з монетизації, сподіваємося вона буде корисна для початківців та досвідчених фахівців.
1. Дохід від підписок
Підписки – недооціненне джерело монетизації в паблішингу, за даними adsider.com, тільки 21% фахівців використовують це джерело прибутку. Приблизно половина паблішерів взагалі ніколи не пробували на цьому заробляти, при тому, що в цій ніші вже кілька років відзначається зростання.
2. Дохід від тизерних нативних рекламних блоків
Тизерна реклама не нова, і іноді доводиться чути, що її поїзд пішов. Є думка, що блоки типу «Доктор Комаровський лікує…» або «Подивіться, який Кіркоров жир-трест» вже ніхто не клікає, але це не так, клацають і дуже навіть.
Незважаючи на те, що тизерні нативні блоки – це стрілянина по площах, їх ще рано списувати з рахунку. Переваги тизерів перевершують недоліки, ось основні плюси:
- простота запуску кампаній;
- величезна цільова аудиторія;
- дешевий і доступний контент;
- помірна вартість.
Особливо актуальна тизерна реклама для ніш, які заборонено просувати через контекстну рекламу (ігри, фармацевтичні препарати, adult)
3. Программатичні продажі реклами по RTB (аукціону)
RTB – це аукціони, які в реальному часі продають рекламні місця. По суті – електронні посередники між паблішерами (рекламодавцями) і сайтами, які пропонують розмістити у них контент. Технологія програматики в RTB дозволяє знаходити майданчики, і тонко налаштовувати кампанії під конкретні аудиторії. Це може бути будь-який вид рекламних оголошень:
- текстово-графічні;
- відеореклама;
- rich;
- динамічні оголошення.
4. Дохід від прямих угод через програматик (Programmatic Direct Deals, Preferred Deals, Connection Deals тощо)
Угоди через директ програматик відносно недавно прийшли до нас, тому ще тільки набирають популярність, трохи більше 35% паблішерів користувалися цим каналом доходу. Рекомендуємо протестувати це джерело монетизації, не припиняючи звичної співпраці з клієнтами.
Є два види придбання рекламного простору:
- автоматичне;
- гарантоване.
У автоматизованої моделі незмінною залишається вартість, але обсяги можуть змінюватися.
У гарантованої моделі ціна і умови договору фіксуються, рекламодавець може бути впевнений, що отримає потрібне рекламне місце і обсяг, але вартість реклами найчастіше вище.
Programmatic Direct – зручний інструмент, який набирає популярність, тому має сенс з ним працювати.
5. Дохід від прямих продажів реклами
Цей найбільш поширений спосіб монетизації рекламного простору паблішера: за даними аналітики adsider.com, більше половини майданчиків регулярно користуються цим інструментом.
6. Дохід від спецпроєктів (включаючи брендування)
Потрібно сказати, що на відміну від реклами прямих продажів, спецпроєкти, частіше за все, спрямовані на прокачку іміджу, напрацювання лояльних передплатників і поліпшення репутації компанії. Також це може бути ознайомчий проєкт, який представляє на ринку новий товар або послугу.
Паблішери використовують різні способи демонстрації спецреклами:
- брендування окремих сторінок або колонок;
- створення банерів;
- відео;
- текст і зображення;
- вбудовування нового контенту в уже існуючий.
7. Дохід від відеореклами (всі способи продажу)
Ще зовсім недавно всі говорили про те, що відеохостинг Youtube нестримно зростає, набирає користувачів, та й взагалі перетворюється в соцмережу. Тоді це був найбільш швидкозростаючий відео-майданчик. Потім Інстаграм набрав обертів, з’явився Тік-Ток… Зараз відеореклама може бути на будь-якому сайті, так чому б на ній не заробити?
Важлива особливість цього формату в тому, що не потрібно заливати на сторінку ролик, досить просто вставити спеціальний плеєр, який і демонструє відео. Монетизувати відеотрафік можна, якщо на сайті більше 1к відвідувачів на добу.
8. Українські рекламні мережі або SSP
SPP (supply-side platform) – веб-інструмент, що зв’язує майданчики з покупцями рекламного місця. Це наступний щабель еволюції рекламних мереж, хоча вони працюють паралельно. Завдання – спростити зв’язок паблішера і рекламодавця, дозволити швидко і надійно вирішувати поточні завдання.
Українські рекламні мережі пропонують інструмент для вивчення і налаштування на цільову аудиторію. Також всі вони забезпечують прозорість витрат, якість контенту і найголовніше – дозволяють легко проводити масштабні кампанії.
9. Інструменти Google
Для паблішера корисні практично всі інструменти Google, наприклад, цікава рекламна платформа Google Ad Manager, вона дозволяє обмінюватися рекламою і заробляти на цьому.
В цілому потрібно сказати, що унікальність Гугла полягає в тому, що всі інструменти легко інтегруються і дозволяють отримувати масу корисної інформації, тому вони повинні бути у кожного паблішера.
10. Платні тренінги та вебінари, спонсорство, краудфандинг, партнерство
Інфобізнес не обов’язковий момент, але досить привабливий як для отримання прямого прибутку, так і прокачування власного бренду. Стати відомим фахівцем набагато краще, ніж бути незатребуваним суперфахівцем. Продаж навчального контенту може бути самоціллю або просто рекламою, важливо щоб інфопродукт користувався попитом.
Це не найпопулярніші інструменти, але вони можуть допомогти початківцям, або підвищити рівень уже сформованим фахівцям. Пам’ятайте, що дохід часто складається з декількох каналів, тому пробуйте, експериментуйте і перемагайте.