Чи має ваш бренд власний стиль? Чи впізнаваний він серед мільйонів інших?
Нинішні клієнти дуже перебірливі, їх вже мало що дивує, а значить вам не варто покладати великі надії на хайпове гасло і яскраве лого. Для того щоб торкнутися серця аудиторії – потрібно розмовляти з нею однією мовою.
Brand Voice, або Tone of Voice – це ваш характер, ваша тактика спілкування з клієнтом, ті фразочки, за допомогою яких відразу згадуєш про вашу компанію. Правила поширюються на всі канали: соціальні мережі, сайт, поштові розсилки, стиль поведінки «обличчя» компанії, мова диктора в рекламі, і аж до розмов по телефону.
Tone of voice – важлива складова маркетингової стратегії, адже він визначає які асоціації викликатиме бренд. «Голос» підкреслить ваші особливості, озвучить цінності, яких дотримуєтеся, і виділить в умовах жорсткої конкуренції.
Що кажуть компанії зі світовим ім’ям про «голос» бренду:
HubSpot:
«Значимість tone of voice величезна. Якщо тональність далека від ДНК бренду, від бажань клієнтів, то ви віддаляєте свій бізнес від досягнення цілей. Для того щоб всі ваші дії працювали на вас – дотримуйтесь своїх заяв»
Uber:
«Tone of voice – це те, що об’єднує всю команду. Голос і тональність розкривають нашу сутність, вони дають зрозуміти яких цінностей ми дотримуємося. Завдяки їм люди можуть сказати: «а ось це схоже на Uber».
Аналіз цільової аудиторії – перший і важливий крок, який буде визначати голос і взагалі всю стратегію ведення бізнесу. Також пам’ятайте про те, що ваша аудиторія складається з різних людей з різними потребами.
Що допоможе визначити ЦА:
Проаналізуйте спосіб життя потенційних клієнтів, скільки їм років, де живуть, ким працюють, їх переваги як споживачів, і навіть те, як вони спілкуються в особистому житті.
Якщо ви маєте можливість спілкуватися з реальними клієнтами, то обов’язково користуйтеся цим: запитайте про те, де і як вони люблять відпочивати, що надихає, з яких людей складається їх коло спілкування, і чому вони користуються вашими послугами.
При підготовці тексту враховуйте все до дрібниць: де буде розміщений контент, тон, словосполучення, які хочете застосувати, або уникнути. Наприклад, жаргон може бути недоречний і розходитися з вашими цінностями.
Яким може бути Tone of Voice
Грубіян – провокатор
Вічно на сарказм, зухвалі і різкі. Ці хлопці не з тих, хто боїться переступити риси пристойності і громадської думки. Влазять у дискусії, використовують гучні слова і завжди на хайпі. Наприклад, такий підхід використовує Burger King, це подобається молоді та створює вірусну рекламу.
Вчитель
Такі бренди завжди щось радять і чомусь вчать. Діляться досвідом, корисною інформацією, і консультаціями. Активно відповідають на всі питання аудиторії, допомагаючи розібратися в темі. Найчастіше такий тон використовують для освітніх проектів, юридичних фірм, або медицини, про які 85% людей практично нічого не знають.
Жартівник
Дуже домашній і повітряний, такий тип не боїться показати себе дурним. Створює розважальний контент про свій продукт, жартує на гострі теми в режимі лайт.
Друг/Подружка
Це «люди з народу». Спілкуються з вами на «ти» (любий, пташка, дорогий мій), публікують прості пости без незрозумілих термінів і статистики, розповідають про дрібні радощі, показують особисте життя компанії.
Якщо ви хочете, щоб ваша аудиторія була емоційно до вас прив’язана, то Tone of voice повинен стати невід’ємною частиною вашої компанії. Найчастіше ми купуємо щось просто для того, щоб отримати певний заряд емоцій, а не тому що нам гостро необхідна ця річ.
Не пошкодуйте часу на те, щоб правильно підібрати «голос», це допоможе завоювати любов ваших клієнтів, ставитися до вас з довірою і закріпити асоціації людей за брендом.
Шануй мережу Instagram, Tone of voice, і коменти під постом бренду твого. Амінь.