Провідна консалтингова компанія з оцінки брендів Brand Finance зробила черговий звіт, у якому рейтингуються бренди в усіх секторах і країнах. Топ-500 найдорожчих і найсильніших світових брендів увійшли до щорічного рейтингу Brand Finance Global 500 2024. Розглянемо детальніше.
25 найдорожчих брендів світу 2024
Apple досягла виняткового зростання вартості бренду цього року, збільшившись на 219 мільярдів доларів США (74%) досягнув 517 мільярдів доларів США. Таким чином повернувши собі титул найдорожчого бренду у світі з величезним відривом. Apple досягла значного зростання вартості бренду, незважаючи на те, що частка iPhone в обсязі значно знизилася, оскільки її стратегія пошуку нових ринків, розширення екосистеми та заохочення оновлення до iPhone з більшою вартістю була дуже ефективною. Apple зберегла позицію домінуючого гравця на ринку смартфонів преміум-класу з часткою вартості 71%.
«Apple підвищила цінність свого бренду завдяки стратегічній диверсифікації та преміалізації, відійшовши від сильної залежності від продажів iPhone і перейшовши на ринок “одягу та послуг”, таких як “підписка на Apple TV”. Згідно з нашим дослідженням, понад 50% респондентів визнали Apple дорогою, але вартою своєї ціни, що підтверджує здатність бренду вимагати вищої ціни» — прокоментував Девід Хей, голова та генеральний директор Brand Finance.
Дослідження Brand Finance виявило значний приріст серед брендів, які інвестували значні кошти в штучний інтелект, завдяки чому NVIDIA (вартість бренду зросла на 163% до 44,5 мільярда доларів США) стала брендом у світі, який розвивається найшвидше. Корпорація Майкрософт (вартість бренду зросла на 78% до 340,4 мільярда доларів США) також спостерігала вражаюче зростання вартості бренду, підскочивши на дві сходинки до 2-го місця.
Згідно з дослідженням Brand Finance, компанія NVIDIA, ключовий постачальник чипів у сфері штучного інтелекту, вважається надзвичайно інноваційною, а рівень впізнаваності, уваги та рекомендацій зростає з року в рік. Загальна ефективність бренду твердо позиціонує NVIDIA як лідера на ринку мікросхем ШІ, демонструючи успішний баланс між інноваціями та адаптацією до ринку.
25 найсильніших брендів світу 2024
Deutsche Telekom (вартість бренду зросла на 17% до 73,3 мільярда доларів США) стала найдорожчим у світі телекомунікаційним брендом, випередивши Verizon (вартість бренду зросла на 6% до 71,8 мільярда доларів США). Deutsche Telekom займає 9 місце у світовому рейтингу, а також є найдорожчим європейським брендом.
Клієнтська динаміка Deutsche Telekom, зумовлена потужністю мережі, збільшила доходи групових послуг, тоді як успішне розгортання оптоволокна в Європі та лідерство 5G у США покращили сприйняття підключення. Дослідження Brand Finance підкреслює лідерство Deutsche Telekom у показниках задоволеності клієнтів, завдяки чому індекс сили бренду зріс до 83/100. Цю послідовну глобальну роздачу бренду посилює введення єдиної глобальної вимоги Deutsche Telekom «з’єднати ваш світ», завершуючи її Глобальну стратегію бренду з посиленим міжнародним фокусом і поглядом на клієнта.
В ТОП-10 найцінніших брендів 2024 року також потрапили: Google, Amazon, Samsung, Walmart, Tiktok, Facebook.
Tesla (вартість бренду впала на 12% до $58,3 млрд) вибула з топ-10, опустившись на 18 місце в рейтингу. Tesla постраждала від великого впливу на китайський ринок електромобілів, а BYD (вартість бренду зросла на 20% до 12,1 мільярда доларів США) тепер обігнала Tesla і стала найбільшим у світі виробником електромобілів. У той час як сила бренду Tesla залишається високою в цілому, рейтингом AAA-, дослідження Brand Finance показують значне падіння репутації. Тісний зв’язок Tesla з Ілоном Маском, суперечливою лідерською фігурою, створює додатковий репутаційний ризик для бренду.
Тим не менш, незважаючи на більший обсяг виробництва BYD, вартість бренду Tesla в п’ять разів перевищує вартість BYD. Це підкреслює незмінне значення брендів як корпоративних активів, що дозволяє Tesla отримувати високу ціну, підтримувати вартість своєї компанії та потенційно сприяти відновленню зростання.
10 найдорожчих автомобільних брендів світу 2024
Mercedes-Benz змістив Tesla з першого місця у рейтингу вартості брендів і повернув собі позицію найціннішого автомобільного бренду у світі.Його вартість зросла на 1%, до $59,4 млрд. Це свідчить про те, що бренд не лише зберіг свій преміальний статус, але й покращив свої операційні та фінансові показники.
Бренд Tesla з вищевказанним показником посів другу сходинку рейтингу. А третю позицію зберіг за собою японський бренд Toyota, вартість якого в цьому році оцінена у $52,7 млрд.
Також до ТОП-10 найцінніших автомобільних брендів 2024 року потрапили: Porsche, BMW, Volkswagen, Honda, Hyundai, Ford та Audi. Титул найсильнішого автомобільного бренду у світі залишився за виробником розкішних спортивних автомобілів Ferrari.