Привіт, мене звуть Максим, я інтернет підприємець і організатор конференції по інтернет-маркетингу DMC (DNIPRO MARKETING CONFERENCE). Ми провели вже 3 конференції і в цьому році повинна пройти четверта. Тому я хочу поділитися з вами цим досвідом.
Скажу відразу: я люблю конференції і дуже часто на них буваю. І відвідав дуже багато різних заходів як слухач, спікер і навіть ведучий. Зараз можна почути багато критики, що в доповідях одна вода, спікери одні й ті ж, а нетворкінг вже не той.
Я з цим частково згоден, тому в цій статті я хочу допомогти вам зробити правильний вибір, якщо вирішили витратити свій час і гроші і відвідати захід по інтернет-маркетингу та digital.
Коли я тільки починав займатися інтернет-маркетингом, я з великим інтересом переглядав всі заходи, які будуть проходити в цьому місяці, вносив їх до себе в календар і ретельно переглядав спікерів і програму івенту. Я дуже хотів послухати наживо тих хлопців, яких я дивився на Youtube і статті яких читав. Я завжди слухав доповіді, щоб задавати питання по темі. Так, часто доповіді повторювалися, або це була та сама інфа, що і в блозі. Але як ви знаєте, найголовніше в дрібницях, тому навіть одна й та сама доповідь може нести в собі різний обсяг корисної інформації.
Якщо ви новачок в інтернет-маркетингу, вибирайте конференцію не по її статусу і популярності, а по спікерам і темам з якими вони будуть виступати. Попередньо подивіться виступ спікера на Youtube, підготуйте перелік запитань, які вам потрібно закрити при спілкуванні з ним. Слухайте доповіді уважно, не відволікайтеся на розмови і нетворкінг. Поки ви ще новачок і вас ніхто не знає, вам нема з ким нетворкаться!) Будьте активними, задавайте питання, знайдіть спікера після доповіді, запитаєте те, що не зрозуміли або те що не було сказано зі сцени. Іноді в особистій бесіді можна отримати набагато більше, ніж при прослуховуванні всієї доповіді.
Якщо ви вже багато чого знаєте в своїй тематиці, постарайтеся розширити свої знання (рекомендую погуглити термін Т-подібна людина). Слухайте доповіді в суміжних тематиках. Я знаю багато прикладів, коли люди змінювали свою спеціальність всередині digital: сеошники ставали ppc-фахівцями або йшли в партнерки. Спілкуватися рекомендую зі спікерами. Тут ситуація аналогічна з новачками, вас ще мало хто знає, щоб “палити” вам фішки, однак можна напрацьовувати знайомства для майбутніх заходів.
Коли ви станете Топчиком, то весь ваш час на конференції буде зайнято спілкуванням і тим самим нетворкінгом. Пригадую випадок, коли поїхав на конфу і не почув жодної доповіді, але час провів дуже корисно. Однак не варто витрачати весь час тільки на одну людину, ви можете пропустити щось більш важливе.
Про вартість конференцій
Чим дорожче конференція, тим більша ймовірність побачити в кулуарах потрібних людей. Тому на старті кар’єри не женіться за гучними іменами. А вже потім можна взяти VIP квиток на якийсь модний івент.
Чи заробляють організатори на конференціях?
Звичайно ж да. Але заробіток зазвичай йде не з квитків, а з партнерів і спонсорів. Гроші які ви заплатили за квиток зазвичай йдуть на їжу, оплату залу (не люблю конференції на яких не годують).
Чи отримують спікери гонорар?
Найчастіше оплачується готель і проїзд (якщо спікери з іншого міста). На моїй практиці були приклади коли звичайні спікери просили досить пристойну суму за виступ, ми таким хлопцям відмовляли. Виступ на конференції це хобі і можливість для спікера розповісти про свій продукт або совій компанії. Тому не тільки глядачам потрібні конференції, а й виступаючим теж. Якщо спікер зоряний, не сумнівайтеся, він приїхав не просто так. Але зазвичай, чим голосніше ім’я, тим гірше його доповідь.
І пару слів про онлайн конференції, яких після карантину з’явилося дуже багато. Я висловлю свою думку: я не люблю онлайн конференції, в них немає тієї найважливішої частинки нетворкінгу, часто бувають проблеми зі звуком і якістю картинки. Та й більшість спікерів виступить тільки заради того, щоб пропіарити себе. Хоча варто відзначити, що кілька конференцій дають топовий контент.
Як провести конференцію?
Найбільша складність – це як раз спікери. Люди ходять на спікерів, спікери ходять в гості до інших спікерів. Тому і на конференціях виступають одні й ті ж люди)))) Якщо ви вирішили провести конференцію, вам потрібно бути чітко впевненим, що ви зможете покликати людей, які на слуху, але в той же час не сильно запопсилися, зможуть дати нормальний контент і вміють себе подавати. А це вміють на жаль не всі.
Коли я проводив свою першу конференцію, у мене був пул з більш ніж 20 спікерів, бо я знав, що багато точно відпадуть. В результаті виступило 20 осіб!)) На нашому сайті є повний перелік тих хто виступав у нас, і посилання на відео з доповіддю.
Якщо ви живете або буваєте в Дніпрі, приходьте до нас класно провести час.