Інтернет трансформується, перетворюючись на тривимірний. Його ще називають web3 чи метавсесвітом.
Двері у web3
Для бізнесу настає нова ера уявлення своїх продуктів та взаємодії з покупцем. Розуміючи це, багато світових брендів відкрили свої представництва у віртуальному світі: Ford, Hugo Boss, Versace, Adidas, Louis Vuitton… Таких компаній уже десятки тисяч! Впевнено можна сказати, що українським компаніям не слід відставати у цій справі. До того ж тепер з’явилася можливість відкрити свою віртуальну вітрину абсолютно безкоштовно.
Відступ в історію
Багато років автор цих рядків брав участь у різних українських та зарубіжних виставках із найрізноманітнішою продукцією та послугами. То справді був процес. На початку потрібно було виготовити та зібрати стенд, на якому представити товар барвисто та ємно. Завезти обладнання. Потім кілька днів стояти на цьому стенді, іноді просто неба, розповідаючи багато разів одне і те ж, відповідаючи на ті самі питання. Навколо шум і гамір, квадратна голова наприкінці дня. Тоді мріялося, що було б чудово створити постійно діючу всепогодну стенд-вітрину в інтернет, а всю голосову роботу покласти на невтомного трудівника-андройда. І ось тепер це стало можливо.
Віртуальна вітрина
Віртуальна вітрина або шоурум — це інтерактивний тривимірний цифровий простір на одній із метаплатформ. Відвідувач заходить всередину простору, бачачи не просто плоску картину екрану, а простір в об’ємі, маючи можливість розглянути все, що там знаходиться під різними кутами. Робить це у зручний для себе час, без товкучки та суєти, завжди зустрічаючи привітний та зацікавлений прийом.
Будь-який бізнес, де є продукт, може мати свою віртуальну вітрину: від виготовлення біжутерії до продажу верстатів. Навіть салон краси чи кафе швидкого харчування. При цьому одна віртуальна вітрина може бути прив’язана і до локального ринку, і до професійної спілки, а також брати участь у різних виставках як усередині країни, так і за кордоном.
Функції та можливості
Важко повірити, але всі наведені нижче завдання може виконувати лише одна віртуальна вітрина. Отже:
- На локальному ринку — розширення аудиторії за рахунок пропозиції іммерсивного досвіду для відвідувачів. Це чудовий спосіб для компанії виділитися на ринку схожих товарів.
- Участь у професійних асоціаціях та спільнотах — віртуальна вітрина підключаються до мапи спільноти з пошуковими функціями, що дозволять легко знайти бренд чи продукт.
- Участь в українських та міжнародних онлайн виставках — формування додаткового трафіку за рахунок відвідувачів вітрини: не потрібно далеко їхати з продуктом, зацікавлені клієнти прийдуть самі.
- Презентація проєкту або стартапу для залучення партнерів та інвесторів. Для України це актуально у світлі міжнародних програм післявоєнного відновлення.
Віртуальна вітрина VS звична веб-сторінка
Повторимо, що віртуальна вітрина — це є 3D простір. Але відмінність не тільки в цьому. Ідея вітрини у тому, щоб відвідувач менше читав, але більше дивився, слухав та навіть відчував. Контент підбирається таким чином, щоб відвідувач поринув у світ компанії та її продуктів. Іммерсивний ефект посилюється використанням штучного інтелекту (AI), доповненої (AR) та віртуальної реальності (VR).
Візуальні інструменти вітрини включають банери, екрани, 3d елементи. На банери виводяться зображенням з коротким описом, включаючи динамічні gif-картинки з посиланнями на відповідну сторінку або соцмережі. Банери вітрини — це свого роду кнопки: клацнувши, потрапляємо в окреме вікно, наприклад, на сторінку товару в інтернет-магазині.
На екрани відображаються відео з каналу YouTube. Тут все стандартно, але бажано щоб відео було видовищним. Завдання вітрини — викликати «вау-ефект», бажання «хочу», у тому числі заглибитись у деталі. Ось там, на сторінках з характеристиками продуктів, можуть бути технічні відео.
Нові інструменти
Вже скоро з’явиться можливість підключати до вітрини віртуального помічника з AI, який цікаво розповість про компанію, продукцію і навіть зможе кваліфіковано відповісти на запитання. Екскурсія може бути проведена різними мовами чоловічим чи жіночим голосом. Стільки разів, скільки потрібно відвідувачеві.
Завдання продавця-консультанта — докладно і в доступній формі розповісти про товар, його властивості та переваги. Це працює як аудіогід під час екскурсії. Ви наближаєтеся до якогось об’єкта, і продавець-консультант розповідає про нього. Він може також розповісти про компанію, її історію, корпоративну культуру, процес виробництва, супутні товари.
Віртуальний продавець виконує ту саму рутинну, але необхідну роботу з початкового інформування клієнта. І цю роботу можна автоматизувати! При цьому віртуальний продавець виключно відданий компанії, яка не вимагає зарплати та відсотків від продажів, може працювати 24/7. І економить час живих продавців, дозволяючи їм зосередитись на ключових деталях та клієнтах.
Перший віртуальний торговий центр
Може здатися, що ми говоримо про технологію майбутнього. Але це не так. В Україні вже відкрився перший універсальний віртуальний торговий центр — Kyiv Metamall — у якому вже зараз можна створити свою віртуальну вітрину. Причому абсолютно безплатно.
Що для цього потрібно? Надіслати запит і отримати на електронну пошту запрошення з кодом доступу до бекенду вітрини. За допомогою нього відбувається наповнення та керування всім вмістом вітрини. Спеціальні знання не потрібні, лише трохи фантазії та креативу.
У Kyiv Metamall є два сектори: товари/послуги та інвестиції/підтримка. Якщо компанія зацікавлена у клієнтах, вона розміщує свою вітрину у секторі товарів/послуг. Якщо стартап чи благодійний фонд шукає фінансову допомогу, то вітрина має бути у секторі інвестиції/підтримка. Саме туди заходять спонсори, зокрема міжнародні, тому всю інформацію бажано дублювати англійською.
Kyiv Metamall створено на базі глобальної метаплатформи Evveland, яка розгорнута у десятках країн Європи, Північної та Південної Америки. Штаб-квартира знаходиться в Майамі, США. Команда з багатьох країн виконала велику роботу, щоб ми могли легко та швидко створювати віртуальні вітрини. Було вибрано формат подання 360 view. Завдяки ньому відвідувач може зайти у віртуальну вітрину навіть із мобільного телефону, без довгого очікування завантаження «важкої» 3D графіки.
Кожна віртуальна вітрина має свою унікальну інтернет-адресу. Це дозволяє за допомогою посилання легко зв’язати його з будь-яким ресурсом компанії. Незабаром на платформі Evveland можна буде підключити великі віртуальні шоуруми у вигляді окремих метапросторів. Вони будуть з’єднані за допомогою порталів із основними павільйонами Kyiv Metamall. Таким чином відвідувач зможе переміщатися не лише залами віртуального ТЦ, а й потрапляти в окремі шоуруми. Віртуальні шоуруми матимуть кілька точок огляду, дозволяючи уявити різні групи товарів чи продемонструвати якийсь процес, який дорого чи неможливо показати у фізичному світі. Віртуальні шоуруми вимагають індивідуальної розробки, тож вони зацікавлять великі компанії.
Через портали Kyiv Metamall можуть бути підключені будь-які зовнішні ігрові та розважальні зони. Таким чином, ТЦ вже скоро може перетворитися на ТРЦ. Але це окрема історія.
Висновок
Web3 стукає у двері. Технологія стрімко розвивається, тому не треба чекати, коли вона остаточно дозріє — може виявитися пізно. Потрібно створювати віртуальні вітрини вже сьогодні. Це дає конкурентні переваги компаніям та брендам, відкриває перед ними нові захоплюючі можливості.
Попереду на нас чекає велика подорож метавсесвітом, який ми всі можемо наповнити корисним і цікавим змістом!
Автор: Георгій Калінін