Український маркетплейс AUTO.RIA підготував звіт власного аналітичного центру, у якому проаналізував сім місяців на автомобільному ринку: від початку повномасштабного вторгнення і до вересня включно. Дослідження розглядає попит, пропозицію, вподобання та найпопулярніші моделі нових та вживаних авто серед українців.
Вживані авто: загальні тенденції
Від 24 лютого і станом на кінець вересня на AUTO.RIA додали понад 815 100 пропозицій про вживані авто, із них продано майже 270 200. Найбільше пропозицій було зафіксовано у липні, а продажів — у вересні. Цікаво, що за цей же період у 2021 році було створено майже 1 170 000 пропозицій та відбулось більш як 410 000 продажів.
Найпопулярнішими серед пропозицій та проданих авто були легкові, які складали 72%.
Що стосується регіонів, то найбільше пропозицій додано у Києві та Львівській області.
Найпродаванішою моделлю авто і лідером по кількості пропозицій став Renault Megane, другу сходинку лідерів обіймає Ford Focus. Третє місце за кількістю пропозицій у Audi A6, а у той час третє місце за продажами у Daewoo Lanos.
Якщо розглядати по регіонам, то у Києві найбільш продаваним авто став Ford Focus, далі за ним Volkswagen Passat B7 та Skoda Fabia. Найбільше пропозицій у Києві було додано із Toyota Camry, Hyundai Sonata та Ford Focus.
Вживані авто: коливання вподобань за типами пального
Дефіцит пального весною та на початку літа суттєво вплинув на вподобання серед моделей автомобілів. Так, від кінця лютого і до кінця вересня на AUTO.RIA з’явилось 13 600 пропозицій щодо електрокарів, із них продано майже 4000 авто. Найбільше нових пропозицій електрокарів з’явилось у вересні, а найактивніше купували у травні. У 2021 році за той самий період було додано 7 780 пропозицій, що суттєво менше, та продано 2 500 електромобілів.
Все ж найпопулярнішими автомобілями за типом пального лишаються бензинові. За відповідний період додано понад 291 000 пропозицій та придбано майже 97 000 авто. Якщо говорити про дизельне пальне, то створено майже 292 000 пропозицій та відбулось 96 000 продажів. Щодо типу пального газ/бензин: майже 150 000 пропозицій, 52 000 продажів, а із типом пального газ: майже 4000 та 1000 відповідно. Щодо порівняння із 2021 роком, то бензинові авто за той самий період нараховували майже 457 000 пропозицій та 160 000 продажів, дизельні — 383 000 та 136 000, газ/бензин — 230 600 та 86 500 відповідно, а газові — 5300 та 1750 відповідно.
Що стосується гібридних авто, кількість пропозицій — 6 870, а проданих — 2000 авто. У 2021 році ситуація була наступною: 7940 пропозицій та 2570 продажів. У відповідності до аналітики, видно, що від червня цього року кількість пропозицій із вживаними гібридними авто поступопо перевищує показники минулого року.
Найпопулярніший вживаний електрокар серед українців за період кінець лютого — вересень за кількістю пропозицій і продажів став Nissan Leaf, друга сходинка у Volkswagen e-Golf, а третя — у Renault Zoe. Четверте й третє місце в рейтингу найпопулярніших вживаних електромобілів зайняли Tesla Model 3 та Tesla Model S.
Серед гібридних вживаних авто лідер за пропозиціями і продажами Toyota RAV4, далі — Ford Fusion. Третя сходинка за пропозиціями гібридних авто у Toyota Camry, а за продажами — у Toyota Prius.
Серед бензинових вживаних авто першість за кількістю пропозицій отримав Ford Focus, за продажами — Volkswagen Golf IV. Cеред дизельних — Renault Megane (пропозиції та продажі), а серед тих, що на газу — Hyundai Sonata (пропозиції та продажі), газ/бензин — Daewoo Lanos (пропозиції та продажі).
Нові авто: загальні тенденції
Нові авто на AUTO.RIA можна придбати як в форматі пропозицій від автосалонів, так і у власному онлайн-салоні AUTO.RIA. За період від кінця лютого й до вересня включно додано 6158 нових пропозицій. За цей же період через AUTO.RIA українці придбали 6555 нових авто. Зауважимо, кількість перевищує додані, оскільки станом на кінець лютого активних пропозицій, без врахування нових, становила 4876. Найбільше купували авто у липні місяці. У 2021 році за відповідний період було продано 14 000 авто, що майже у двічі більше.
Розглядаючи категорії і типи авто, найбільше пропозицій було із машинами типу кросовер. Минулого року ситуація була майже ідентична.
Що стосується географії, нові авто найбільше шукають в Києві, Львівській та Дніпропетровській областях.
Найпопулярніша модель серед нових авто за кількістю доданих пропозицій — Volkswagen Touareg, а за кількістю покупок — Renault Duster.
Нові авто: коливання вподобань за типами пального
Найпопулярнішими електрокарами в категорії «Нові авто» за кількістю пропозицій стали наступні: Nissan Leaf, Volvo XC40 Recharge та Hyundai Kona Electric. Лідарами за придбанням стали Volkswagen ID.4, Hyundai Ioniq 5 та Nissan Leaf.
Усього було додано 208 пропозицій із моделями електричних авто від салонів. Щодо продажу, то відбулось 185 фактів покупок. У 2021 році додано 143 нових пропозицій електрокарів та відбулось 176 продажів.
Щодо гібридних авто, однозначний лідер Volvo XC 90. Кількість пропозицій перевищила 300, а продажів 265. У 2021 році понад 600 пропозицій та 800 продажів.
Якщо говорити про інші типи пального, то лідери за пропозиціями і продажам бензинові авто. Всього було додано понад 4250 пропозицій про продаж нових бензинових авто та 1580 дизельних авто. У 2021 році ситуація була наступною: понад 6270 пропозицій бензинових авто та 3450 пропозицій автомобілів із дизельним паливом. Варто додати, що нових авто на газу на AUTO.RIA не зафіксовано.
Що стосується цін на новенькі автівки, то станом на вересень ціни досягли найвищого показника, середня вартість — 1 217 000 грн, що у порівнянні із 2021 роком на 60% більше. Зростання досить прогнозоване, оскільки цілком залежить від курсу валют.
В підсумку варто зазначити, що електрокари цьогоріч мали суттєво більшу популярність ніж минулого року. Попит на нові авто зростає і подекуди перевищує пропозицію. В цілому, українці продовжують цікавитись, продавати та купляти транспорт. Кількість і пропозицій, і продажів має тенденцію до зростання.
Дивіться всю інфографіку в галереї:
Нагадаємо, AUTO.RIA — маркетплейс для продажу та придбання перевірених авто, продукт української ІТ-компанії RIA.com. Є частиною міжнародної компанії RIA.com Marketplaces OÜ. Наразі маркетплейс має вебсайт та застосунок для пристроїв на базі iOS та Android.