Контент-маркетинг давно займає гідне місце в будь-якій маркетинговій стратегії. Бізнес не може розвиватися і приносити прибуток без реклами: який би чудовий товар не виробляла компанія, толку буде мало – якщо про нього не дізнається широка аудиторія.
Сарафанне радіо ніхто не відміняв. Але ділова репутація, відгуки вдячних клієнтів або імпульсивне бажання поділитися з усім світом за допомогою поста на своїй сторінці не призведе до стрімкого збільшення клієнтської бази. При цьому важливо розуміти – контент-маркетинг є набагато більш затребуваним і ефективним інструментом, ніж пряма реклама.
Розглянемо практичні кейси онлайн-платформи PRNEWS.IO і основні критерії просування за допомогою PR-матеріалів в медіа.
Не “завдяки”, а “всупереч”
Кількість реклами в інтернеті зростає як снігова куля. Щодня середньостатистичний користувач бачить більше 60 рекламних блоків: це близько 2 тис. рекламних оголошень в місяць. Кожне повідомлення атакує: “стати особливим – купи мене!”, “будь кращим!” або “до кінця акції залишилося 3 години!”
Природною реакцією будь-якої людини на шквал однотипної і нав’язливої реклами стає роздратування. Або, що теж не є добре для рекламодавця, так звана “банерна сліпота”: своєрідна захисна реакція людини від рекламного спаму.
Через перенасиченість ринку за увагу аудиторії сьогодні борються величезна кількість компаній і брендів. Саме це свого часу послужило поштовхом для зародження технології, в якій просування статтями і експертним контентом стало протиотрутою прямої реклами.
Що? Де? Для чого?
По суті, контент-маркетинг – це завуальований продаж продукту або послуги за допомогою високоякісного контенту. Він може бути представлений у вигляді новин, коментарів, експертних статей, оглядів, досліджень і навіть вузькопрофільних матеріалів. Вони не тільки розповідають клієнту, яким чином його завдання може бути вирішено – в них непомітно “прошита” назва бренду і його можливості, які найкращим чином допоможуть вирішити проблему.
Основні принципи контент-маркетингу:
- актуальний, корисний контент;
- відповідь на конкретний запит аудиторії;
- продаж через свою експертність продукту або послуги;
- розміщення на релевантних інтернет-майданчиках;
- глибока проробка галузі та теми.
Кейс № 1: У платьюшко!
Перевагою просування статтями в ЗМІ є можливість розміщувати контент в онлайн-медіа з високим рівнем довіри аудиторії і прогнозом відвідуваності. Це актуально як для брендів (виробників товарів і послуг, магазинів і т.д), так і для публічних персон. Яскравою ілюстрацією попадання “в десятку” стала публікація про модні тенденції цієї весни, здійснена за допомогою онлайн-сервису PRNEWS.IO
На початку березня поточного року один відомий онлайн-магазин опублікував в ЗМІ статтю про модні сукні. Результат перевершив найсміливіші очікування: всього за 5 днів вона отримала понад 65 тисяч унікальних переглядів, потрапила в ТОП видачі по запитах “наймодніші сукні сезону”, “модні сукні сезону” тощо., а час перебування на сторінці склав 2,5 хвилини!
Успіх публікації, завдяки якій компанія отримала приплив нових клієнтів, обумовлений декількома складовими:
- актуальність теми (зміна сезону і оновлення гардеробу);
- точний вибір аудиторії (дівчата і жінки, які хочуть виглядати стильно і стежать за модними тенденціями);
- правильний вибір ЗМІ (аудиторія, висока відвідуваність медіа);
- якісний, ємний, посилений словами-ключами текст.
Кейс № 2. Краса підкорює світ
Одного разу команда PRNEWS.IO зіткнулася з цікавим завданням. Для одного з найбільших в Європі інтернет-магазинів косметики та парфумерії потрібна була глобальна рекламна кампанія. Замовлення включало в себе написання більше 150 експертних статей і їх цільове розміщення в зарубіжних онлайн-медіа. Мету перед собою замовник поставив гранично чітко: за допомогою просування статтями вийти в ТОП пошукової видачі серед сайтів магазинів косметики та парфумерії в 22 країнах.
Для здійснення цього завдання потрібно було підготувати і опублікувати більше 150 матеріалів (статей, новин, прес-релізів з унікальністю тексту не менше 90% по text.ru) в ЗМІ Чехії, України, Польщі, Великобританії, Іспанії, Португалії, Бразилії, Угорщини, Словенії, Словаччини, Хорватії, Франції, Німеччини, Італії, Бельгії, Данії, Нідерландів, США, Австрії, Греції, Болгарії і Румунії.
І не просто розмістити статті за допомогою онлайн-сервісу PRNEWS.IO – вийти в ТОП видачі серед інтернет-магазинів своєї галузі.
В обмежені терміни команда платформи створила якісний SEO-оптимізований контент і забезпечила його гарантоване розміщення в ЗМІ (для цього наші менеджери в кожній з країн підбирали медіа, оптимальні за ціною, аудиторії, тематики і іншим параметрам). За підсумками підготовчого етапу був реалізований медіаплан, оптимальний з точки зору бюджету та очікуваного результату – і отриманий результат.
Сайт інтернет-магазину увійшов в ТОП пошукової видачі серед сайтів парфумерії та косметики в кожній країні. Це стало можливим завдяки:
- коректному підбору онлайн-медіа в різних країнах;
- оптимизированному медіаплану, який був реалізований в найкоротші терміни;
- підготовці якісного контенту (написання SEO-оптимізованих текстів, переклад, адаптація до кожного конкретного видання і т.д.);
- точному вибору аудиторії;
- грамотно обраними темами: ребрендинг, сезонні товари, рекомендації, огляди та ін.
Резюме
Кейси, якими поділився онлайн-сервіс PRNEWS.IO, наочно ілюструють переваги контент-маркетингу і його можливості в плані просування бренду і збільшення кількості клієнтської бази.
При цьому важливо розуміти: щоб успішно просувати статтями компанію в інтернеті, необхідно писати матеріали “не для галочки”, складати контент-план на базі регулярного моніторингу подій (але при цьому бути готовим до всього!) І розуміти запити своєї цільової аудиторії (що актуально абсолютно для всіх бізнес-процесів).
- Не можна працювати з контент-маркетингом без стратегії. Тоді, в кращому випадку, ваші статті та інші матеріали стануть наповненням для блогу чи корпоративних майданчиків компанії. Якщо перед кожною статтею стоїть певна задача, розраховуються показники ефективності, проводиться аналіз цільової аудиторії і т.д. – це вже контент-маркетинг.
- Ключова складова для успішного використання контент-маркетингу – висока якість матеріалів. Це не повинні бути гарні рекламні тексти “ні про що”, хвалебні оди вашій продукції або сео-тексти. Йдеться про матеріали з високим рівнем експертністі – тоді контент-маркетинг може залучати в 2-3 рази більше трафіку, ніж контекстна реклама.
- Просування статтями може стати одним з основних каналів просування для великої компанії, що володіє ресурсами і активами. Представникам невеликих бізнесів або локальних компаній варто звернути увагу на залучення клієнтів за допомогою соціальних мереж, реклами в Google AdWords, кабельного телебачення (актуально для ряду регіонів), офлайн-каналів (те саме «сарафанне радіо», роздаткові матеріали, налагодження контактів з викладачами та т.д.)
- З попереднього пункту стає зрозуміло, що контент-маркетинг і просування статтями – це гра в довгу. Більш того, на початковому етапі він зажадає значних витрат і вкладень (підготовка матеріалів, доведення їх до потрібної кондиції і відповідності, поширення в ЗМІ і т.д.) Але коли кордон буде пройдено, ці та інші матеріали природним шляхом почнуть розповсюджуватися по соцмережах і онлайн-медіа, запрацює то саме сарафанне радіо – і “холодні клієнти” стануть вашими.
- Як показує досвід PRNEWS.IO, в першу чергу, контент-маркетинг буде актуальний для інфобізнесів, яким необхідно організувати ефективний процес отримання лідів, отримувати органічний трафік і формувати навколо свого продукту лояльне співтовариство. Тобто для тих, хто готовий заявити про себе в нових ринкових нішах або зміцнює власний бренд.