Шахраям немає різниці ви клієнт Amazon, продавець чи просто мимо проходили. Гроші можна заробити на довірі будь-якої особи, а також на бажанні отримати подарунки, знижки чи безкоштовний товар. Розглянемо найвідоміші шахрайські схеми, які діють на відомій торгівельній платформі.
Фальшива підписка на Amazon Prime
Вам на телефон приходить SMS, що ви підписані на преміум і за нього знімуть гроші. Для того, щоб відмінити підписку треба подзвонити за номером телефону, який вказаний у повідомленні.
Якщо ви туди подзвоните, події можуть розвиватися за такими сценаріями:
- у вас почнуть випитувати дані від профілю на платформі;
- дзвінок на номер платний і ви витратите на розмову багато грошей;
- вас змусять встановити на комп’ютер програму віддаленого доступу і вкрадуть ваші дані. Така схема діє на людей з підвищеним рівнем тривоги та здатністю перекладати на інших свої проблеми.
Попередження про підозрілу активність у профілі
Людина отримує листа з попередженням, що до її профілю хтось хоче отримати доступ та неправильно вводить дані. Для захисту профілю треба перейти за посиланням. Ви переходите та опиняєтесь на фішинговому сайті схожому на Amazon. Якщо не звернете уваги на деталі та зробите авторизацію, ваші дані перейдуть до шахраїв.
Шахрайство з оплатою товару подарунковою картою від Амазону
Ви хочете купити товар у продавця за вигідною ціною. Він просить вас заплатити за нього подарунковою картою Amazon. Пропозиція приваблива, але коли передасте дані карти, то не отримаєте нічого.
Такі карти можна дарувати, а от довести, що карту отримав шахрай не вийде. Щоб такі випадки з вами не траплялися, оплачуйте покупки тільки способами, які вам відомі та не ганяйтесь за сумнівними пропозиціями.
Несподіване прохання купити подарункові карти Амазону
Для тих, хто постійно користується Амазоном не буде несподіванкою прохання купити подарункові карти від платформи. Але треба дивитися хто просить це зробити, настільки терміново і чи нормально це взагалі.
Наприклад, якщо купити карти, як подарунок родині, просить бабуся, яка далека від інтернету, задумайтесь та подзвоніть уточнити інформацію. Шахраї користуються методом несподіванки та вибирають невеликий номінал карт, заради таких грошей ніхто не буде влаштовувати розслідування.
Невдала доставка
Шахрайська тема з доставкою працює на новачках, які ще не зовсім розібралися з алгоритмами системи Amazon. Суть схеми: клієнт купує товар, отримує його, а потім говорить, що доставки не було та подає заяву на повернення грошей. Для того, щоб така прикрість не сталася, вибирайте доставку з трекінгом, який фіксує кожен етап пересування посилки до моменту її видачі.
Запрошення на роботу в Amazon
Така схема працює на людях, які давно шукають роботу та готові майже на все. Шахраям довіряють також невизнані генії, студенти, пенсіонери. Суть схеми: до вас дзвонить незнайомий номер та вашою мовою пропонує роботу на платформі з високою зарплатою, мінімальними вимогами та гнучким графіком. Для підтвердження серйозності своїх намірів вам треба заплатити невелику суму, яка повертається з першою зарплатою.
Після оплати внеску ви не побачите ні роботи, ні своїх грошей. Ще одна подібна схема полягає в написанні відгуків про товари на платформі. Коли ви переходите на сайт, де треба зареєструватися для роботи, втрачаєте свої дані, які маєте на комп’ютері.
Пам’ятайте, що Amazon нікого не бере з вулиці на серйозну посаду. Варіанти праці на платформі є на офіційному сайті Амазону, вони знаходяться у відкритому доступі та не вимагають оплати.
Що зробити, щоб не стати жертвою шахраїв?
Працюючи з платформою Амазон, будьте уважні до деталей та перевіряйте інформацію. Дотримуйтесь загальних рекомендацій поведінки на платформі:
- Amazon не питає даних для входу по телефону чи в листах на електронну адресу.
- Якщо ви отримали листа та підозрюєте, що він фальшивий, але все одно відчуваєте тривогу, зайдіть у свій акаунт напряму та подивіться наявність повідомлень. Якщо інформації немає в профілі, то все в порядку і лист фальшивий. Не переходьте за посиланнями в листі до того, як зрозумієте його походження.
- Звертайте увагу на граматичні помилки. Велика кількість помилок говорить про те, що лист чи смс несправжні.
- Ніколи не відправляйте товар клієнту, поки не побачите оплату в особистому кабінеті системи.
- Якщо підозрюєте, що ввели свої дані там, де не треба було, зверніться в службу підтримки платформи, вам допоможуть.
- Всі переговори та грошові операції проводьте всередині платформи.
Ніхто не застрахований від обману, але якщо ви будете поводитися обережно та вивчите, як працює система, то обманути вас буде в рази складніше.