Гучне повернення премії незалежної музики — з такою думкою агенція Underdog підійшла до розробки концепту Jager Music Awards 2024 та створення маніфесту цієї події.
Jager Music Awards проводиться в Україні з 2018 року, але з початку повномасштабної війни подія повноцінно не відбувалася. Тому цьогоріч потрібно було організувати яскраве повернення цієї історії. Але всі ми пам’ятаємо, що в Україні війна. Зараз наше суспільство проходить складний період прискореного перевинайдення й відновлення культури та власної самобутності на різних рівнях.
«Ми одразу знайшли пару концептуальних напрямків, навколо теми звуку. Адже звук та голос — це можливість не мовчати та заявити про себе у музиці та суспільстві. А Україні глобально прозвучати на весь світ», — розповідає креативна директорка Underdog Agency Катя Пікуль.
У підготовці концепту JMA поєднали гучну музичну сучасність та колоритну культурну спадщину України. І це стало повноцінною маніфестацією, яка вилилася у відеоманіфест «Майструймо гучну культуру» та візуальні образи з українськими елементами та ліногравюрою.
Зокрема, натхненням стала творчість Георгія Нарбута — українського художника-графіка та ілюстратора. Він створив вигляд перших державних знаків — банкнот та поштових марок УНР і був одним з засновників Української академії мистецтв.
Тому для віжуалів використали ключові графічні принципи, форми, поєднання елементів і композицій. Крім того, застосували техніку ліногравюри. Вона поєднує сучасність з самодруком та крафтовим виробництвом обкладинок у минулому.
«Це спосіб буквальної передачі образів та мистецтва у максимально крафтовій манері. А ще він підкреслює шорсткість культури без зайвих прикрас. Ще й до всього ліногравюра створює щоразу інший свій унікальний відтиск», — говорить артдиректор Underdog Agency Марк Кушнеренко.
Окремий акцент — поєднання об’єктів андеграундної культури та українських традицій: намисто з медіаторів, мікшери-фунікулери, візерунки вишивки зі штекерів й музичних кабелів.
Поєднання українських традицій та сьогодення у візуальному оформлені якраз підкреслює і цінності JMA. Адже премія створена для молодих артистів, які сьогодні все глибше занурюються в дослідження обрядової пісні, хтось відкриває для себе український фанк 1970-х або переосмислює хіти 1990-х.
«Повномасштабна війна дуже сильно вдарила по музичній індустрії. Чимало концертних майданчиків призупинили свою діяльність, майже немає фестивалів та концертних турів. Це ускладнило можливість українських артистів, особливо молодих, бути поміченими та почутими. Саме тому головна мета цьогорічної премії — підтримати інформаційно та фінансово молодих виконавців та показати, що незважаючи ні на що, ми продовжуємо разом творити новітню українську культуру», — каже Бренд Менеджер Jägermeister Україна Олександр Перера.
Довідка
Underdog Agency — креативна агенція нового формату, що працює на ринку України 8 років. У 2023 зробила ребрендинг та змінила назву з Vertigo на Underdog. Серед клієнтів агенції — Планета Кіно, Ковальська, NOVUS, Alty, The Village, Jägermeister та інші.
JÄGER MUSIC AWARDS — премія незалежної музики, що підтримує розвиток української сцени з 2018 року. Фінал і церемонія нагородження JMA 2024 відбудуться 28 березня. Переможці отримають грошові призи у розмірі від 15 000 до 50 000 гривень, які вони зможуть витратити на розвиток своєї кар’єри або на благодійність.