Восени 2020 року сервіс з пошуку роботи JobList провів дослідження, в якому взяли участь 958 осіб з США. Його метою було дізнатися, як вплинув на американців перехід з офісної роботи на віддалену: як змінилися їхні звички, підхід до повсякденних обов’язків, як співробітники поєднують роботу і побут, справляються з багатозадачністю, як розподіляють час і т.і.
Окрему увагу приділили питанню чесності, адже в разі роботи віддалено в інтелектуальних сферах досить легко імітувати роботу, а не робити її. Ось цю частину я і вирішив розглянути:
- 83% респондентів чесно зізналися, що так чи інакше обманювали керівників і своїх колег по роботі.
- Рядові співробітники виявилися чесніше своїх керівників. У тому, що хоча б один раз довелося вдатися до брехні, зізналися 92% керівників, 90% менеджерів середньої ланки і 79% рядових співробітників.
- Кожен третій в якийсь момент був спійманий на брехні. Решту 2/3 співробітників зловити на брехні не вийшло (ну або вони так думають).
- Третина зізналася, що під час онлайн-нарад тільки вдавали, що слухають керівництво.
- В середньому 9 годин в тиждень з 40 годин робочого часу 96% респондентів витрачають на вирішення особистих питань, 59% приділяють час кухні, 55% – перегляду телевізора, 47% – покупкам в інтернеті. Ось тут я найбільше вражений.
- Виявилося, що багато хто з респондентів дослідження зовсім не вважають свою брехню брехнею або називають її «брехнею на благо». Ось такі нині часи :).
- У дослідженні наголошується, що найскладніше на віддаленій роботі доводиться жінкам.
Додатково до роботи на них лягають питання ведення домашнього господарства і діти. Але ось чи частіше вони вдаються до брехні, ніж чоловіки, в звіті тактовно не уточнюється. Хто хоче перевірити, ловіть посилання на результати опитування.
Найпопулярніші приводи для брехні
Тепер моє улюблене – рубрика “відмазки”. Коли-небудь я випущу книгу з переліком всіх варіантів відмазок, а поки про тих, які популярні були у американців в розглянутому дослідженні.
Найпопулярнішою відповіддю виявилося «Я вже почав роботу над проектом» – так, попиваючи каву під ковдрою, відповіли 45% респондентів.
На другому місці опинилися поганий зв’язок або відсутність інтернету – під таким приводом спілкування з керівництвом і колегами уникали 40% опитаних.
Ще 37% посилалися на непрацюючу камеру.
– – –
Начебто супер логічно, що потрібно ставити цілі і трекать їх досягнення, а не бігати з секундоміром за співробітником і дивитися, що саме він робить. Але люди настільки слабкі істоти, що багатьом з них складно самим себе змусити щось зробити. Особливо це складно ще незміцнілим розумам, які тільки освоюють професію і ще не зовсім розуміють, як влаштований бізнес.
У нашому менталітеті ця проблема ще більш помітна – наші люди думають, як би працювати поменше, а не як би заробити побільше.
При цьому вони все-таки хочуть більше заробляти, але не всі для цього готові зібратися і фігачіть. Це як дуже хотіти накачаний прес, але ще більше хотіти з’їсти морозиво.
Але ж насправді все просто: залучаючи в цілі/завдання, покажи видатні результати від своєї роботи, отримай новий досвід, з часом отримай підвищення зарплати/посади. Повтори це знову – розвивайся знову і знову. У світі так не вистачає просто хороших співробітників, що рости нескладно.
Конфуцій говорив:
“Обери собі роботу до душі, і тобі не доведеться працювати жодного дня у своєму житті”.
Можна переінакшити на сучасний лад:
“Обери собі роботу до душі, і тобі не доведеться брехати на удальонкє”.