Якщо ви є дизайнером або креативщиком або вам просто потрібні хороші зображення для вашого сайту, реклами в пресі або в соціальних мережах, ви напевно стикалися з терміном «стокові зображення» або «стокові фотографії».
Стокові фотографії, як правило, високоякісні зображення, створені професійними фотографами і продаються на певних майданчиках, таких як, наприклад – Depositphotos. Є багато відмінних стокових ресурсів онлайн, як безкоштовних, так і платних. Кожен сайт працює по-своєму, але, якщо ви витратите час на перегляд того, що є, ви зможете знайти щось, що буде працювати для вашого бюджету і вашого бренду. Деякі з них ліцензовані для конкретних цілей, а інші не мають обмежень по використанню.
Покупку фото можна здійснювати двома способами, поштучно або через підписку. Через підписку на певну суму, ви завантажуєте певну кількість фото в день – 15-20.
Навіщо використовувати стокові зображення?
Завдяки тому, що людський мозок обробляє зображення в 60 000 разів швидше, ніж текст, хороші фотографії мають життєво важливе значення для залучення уваги і передачі вашого повідомлення.
Стокові фотографії важливі для SEO. Це означає, що, якщо ви використовуєте «альтернативні теги» і називаєте зображення відповідним чином, це може допомогти вашому контенту зайняти більш високий ранг в пошукових системах, таких як Google.
Доступні високий і низький дозвіл, картинки з високою роздільною здатністю, дуже часто використовують для друкованих видань, низьку для веб-графіки. Висока роздільна здатність – від 3000 пікселів.
Правила використання стокових фотографій
Після того, як ви вибрали фото переконайтеся, що ви двічі перевірили права на використання зображень, які ви купуєте. Вам також необхідно знати, які типи правок ви можете вносити в обрані вами зображення (наприклад, обрізка, додавання оверлеїв, додавання ваших власних продуктів або зміна, або видалення елементів) і де ви можете їх використовувати (соціальні мережі, веб-сайт, opt, слайди вебінарів тощо).
Багато компаній (особливо Getty Images) більш ніж раді витрачати час на пошук людей, що використовують свої зображення без ліцензії або поза умовами їх ліцензії.
Плата за несанкціоноване використання фотографій може досягати 150 000 доларів за зображення. У кращому випадку ви отримаєте лист про припинення та утримання з проханням видалити фотографію. Або ви можете ризикнути тисячами доларів у вигляді штрафів. Це просто не варте того. Закони про авторське право є складними, тому важливо дотримуватися обережності, щоб захистити себе.
Зображення, які не є суспільним надбанням, як правило, захищені законом різними типами ліцензій і угод. Ви повинні відповідати вимогам цих угод, щоб легально використовувати зображення.
Найбільш поширені типи ліцензій, які ви можете побачити на стокових фотографіях:
- Creative Commons: в більшості випадків ці фотографії можна використовувати на свій розсуд. Однак існують різні типи ліцензій Creative Commons. Деякі вимагають атрибуції. Деякі вимагають, щоб ви опублікували нотатку про будь-які зміни, які ви внесли у фотографію. Деякі забороняють комерційне використання. Важливо натиснути на ліцензію і слідувати інструкціям.
- Без ліцензійних платежів: цей тип ліцензії, як правило, платний і означає, що вам не потрібно платити за використання. Це означає, що ви можете роздрукувати його один або тисячу разів за ту ж плату. Як правило, він не охоплює фотографії для комерційно проданих товарів. Таким чином, ви можете надрукувати 1000 брошур, але не 1000 кавових чашок для продажу.
- Керовані права: ця ліцензія, також відома як RM, допускає одноразове використання, як зазначено в договорі. Наприклад, фотограф дає вам ліцензію RM на використання своєї фотографії на білборді. Якщо пізніше ви захочете використовувати це зображення в брошурі, вам доведеться заплатити додаткову плату.
- Розширена ліцензія. ця ліцензія дозволяє використовувати фотографію в більшій кількості випадків і часто дозволяє використовувати її для комерційних товарів.
У чому різниця між зображеннями без авторських прав і без роялті?
Якщо ви робите знімок (навіть за допомогою телефону), у вас є право на це фото. Ніхто інший не може використовувати це зображення, якщо ви не дозволите, і вам не буде дозволено окреслити умови, за якими вони можуть використовувати фотографію.
Зображення без авторських прав означають, що зображення взагалі не захищені авторським правом. У більшості випадків ці фотографії є старими фотографіями, які були повернуті в «суспільне надбання».
Зображення без роялті означають, що ви платите тільки один раз за використання фотографії. Таким чином, «безкоштовно» означає не платити за кожне використання фотографії. Це не означає, що саме зображення є безкоштовним для використання.
Ваші унікальні фото, як зробити?
Ви можете зробити навіть стокові фотографії унікальними за допомогою накладень, додавання тексту і обрізки (за умови дотримання правил).
Ось кілька цікавих способів додати інтерес до ваших зображень і зробити їх виділеними:
- Додайте оверлей у фірмовому кольорі.
- Додайте текст для створення забавної графіки або закріплених зображень.
- Обрізуйте своє зображення різними способами, щоб отримати багаторазове використання.
- Додайте свої власні продукти до зображення, щоб показати свою роботу.
Використовуючи ці прийоми з вашими стоковими фотографіями, ви можете створювати зображення, які люди будуть розпізнавати як ваші, і вам не доведеться робити фотографії самостійно. Це також відмінний спосіб отримати максимальну віддачу від зображень, в які ви інвестуєте, так що ви можете купувати менше, але при цьому мати таку ж гнучкість.
Можна також додати свою фотографію і змішати її із стоковою. Змішуючи фотографію з вашими власними зображеннями, ви можете створити унікальний вид, який ніхто не зможе скопіювати.
Навіть якщо ви фотограф або у вас є відмінні зображення з минулих проектів, ви можете використовувати стокову фотографію, щоб оживити свою бібліотеку зображень і отримати відмінні фірмові зображення, які вам не потрібно брати самостійно.
Стокові зображення дійсно універсальні, фотобанки дають безліч варіантів, і ви можете вибрати їх в базі різноманітних картинок.
Ви можете використовувати їх в багатьох місцях на вашому сайті:
- Банерні зображення.
- Фони для розділів, які ви хочете виділити.
- Блог графіка.
- У вашій бібліотеці контенту або магазині, щоб похвалитися своєю роботою.
- В соціальних мережах.