В даний час існують сотні API-інтерфейсів для фінансів, обміну повідомленнями в соціальних мережах, платежів, електронної комерції, біткоїнів і безлічі інших категорій, що охоплюють все, що ми робимо з додатками, а також те, що ми програмуємо додатки для інших додатків. Для деяких світ API-інтерфейсів все ще трохи нагадує дикий Захід. Для інших же це стало важливою і потрібною необхідністю.
За оцінками Forrester, майже 40% компаній в США будуть впроваджувати рішення для задоволення зростаючих вимог до управління, пов’язаних з поширенням API-інтерфейсів в організації.
Цікаво, що найбільш швидкозростаюча категорія API за останні п’ять років призначена для обміну і аналізу даних в різних додатках – області, де характеристики API визначають цінність додатку або вважають його непридатним для використання в реальному світі.
Отже, запускаєте ви на своєму телефоні такий додаток, як Expedia, щоб забронювати рейс для зустрічі з клієнтом, розміщуєте фотографію з Instagram на сторінці вашого друга в Facebook, підключаєте Slack до Google Drive, ви використовуєте API, який полегшує обмін даними з однієї програми в іншу.
Інший приклад використання API. Ви вибрали свій улюблений ресторан, переглядаєте недавно оновлене меню (спасибі API), робите замовлення.
Тепер, щоб обробити ваше замовлення, ви вводите дані своєї кредитної картки та адресу доставки. Саме тут вступає в гру зв’язок між додатками.
При оформленні замовлення, коли ви натискаєте «Відправити платіж» в PayPal, додаток відправляє вашу банківську інформацію в іншій програмі для перевірки вашої інформації. Після підтвердження оплати другий додаток відправляє повідомлення PayPal для завершення транзакції.
API PayPal полегшує обмін фінансовими даними, і як тільки підтвердження завершено, ваша транзакція обробляється, ваше замовлення перевіряється, і ресторан ініціює реальну операцію – приготування їжі.
Що таке API?
API (інтерфейс прикладного програмування) – це набір функцій, який дозволяє додаткам отримувати доступ до даних і взаємодіяти із зовнішніми програмними компонентами, операційними системами або мікросервісамі.
Щоб спростити, API доставляє відповідь користувача системі і відправляє відповідь системи користувачеві. Ви натискаєте «додати в корзину» API повідомляє сайту, що ви додали товар в корзину, сайт поміщає товар у ваш кошик, і ваша корзина оновлюється.
Ви можете чути термін «мікросервіси» стосовно API. Однак це не одне і те ж. Мікросервіси – це стиль або архітектура, що розділяє функціональні можливості веб-додатку. У той час як API – це структура, з якою розробники взаємодіють з веб-додатком. Мікросервіси можуть фактично використовувати API для зв’язку один з одним.
API дозволяє розробнику зробити певний «дзвінок» або «запит» для відправки або отримання інформації. Це спілкування здійснюється за допомогою мови програмування JSON. Його також можна використовувати для виконання певної дії, такої як оновлення або видалення даних.
Є чотири основні методи запиту, які можуть бути виконані за допомогою API:
- GET – збирає інформацію (отримання всіх кодів купонів).
- PUT – оновлює дані (оновлення цін на продукти).
- POST – створює (створення нової категорії продуктів).
- ВИДАЛИТИ – (видалення повідомлення в блозі).
API-інтерфейси дозволяють вашому продукту або послузі взаємодіяти з іншими продуктами і послугами, не знаючи, як вони реалізовані. Це може спростити розробку додатків, заощадивши час і гроші.
Оскільки API-інтерфейси спрощують інтеграцію компонентів нових додатків в існуючу архітектуру, вони допомагають бізнесу та ІТ-командам співпрацювати. Потреби бізнесу часто швидко змінюються у відповідь на постійно мінливі цифрові ринки, де нові конкуренти можуть змінити цілу галузь за допомогою нової програми. Щоб залишатися конкурентоспроможними, важливо підтримувати швидкий розвиток і впровадження інноваційних послуг. Розробка хмарних додатків – це очевидний спосіб підвищити швидкість розробки, і вона заснована на підключенні архітектури додатків мікросервісів через API.
Виклики функцій описані в документації API
API служать безлічі цілей. Як правило, вони можуть спростити і прискорити розробку програмного забезпечення. Розробники можуть додавати функціональні можливості (наприклад, механізм рекомендацій, бронювання проживання, розпізнавання зображень, обробку платежів) від інших постачальників до існуючих рішень або створювати нові додатки з використанням послуг сторонніх постачальників. У всіх цих випадках фахівцям не потрібно мати справу з вихідним кодом, намагаючись зрозуміти, як працює інше рішення. Вони просто підключають своє програмне забезпечення до іншого.
Типи API
API по доступності або політикам випуску
З точки зору політики випуску API можуть бути приватними, партнерськими і загальнодоступними.
Приватні API. Ці інтерфейси прикладного програмного забезпечення призначені для поліпшення рішень і послуг в організації. Власні розробники або підрядники можуть використовувати ці API-інтерфейси для інтеграції ІТ-систем або додатків компанії, створення нових систем або клієнтських додатків з використанням існуючих систем. Навіть якщо додатки загальнодоступні, сам інтерфейс залишається доступним тільки для тих, хто працює безпосередньо з видавцем API. Приватна стратегія дозволяє компанії повністю контролювати використання API.
Партнерські API. Партнерські API відкрито просуваються, але передаються бізнес-партнерам, які підписали угоду з видавцем. Типовим варіантом використання партнерських API є інтеграція програмного забезпечення між двома сторонами. Компанія, яка надає партнерам доступ до даних або можливостям, отримує додатковий дохід. У той же час він може відстежувати, як використовуються відкриті цифрові активи, перевіряти, чи забезпечують сторонні рішення, які використовують їх API, гідний призначений для користувача інтерфейс, і підтримувати корпоративний стиль в своїх додатках.
Загальнодоступні (публічні) API. Публічна програма API дозволяє підвищити впізнаваність бренду і отримати додаткове джерело доходу при правильному виконанні.
Є два типи публічних API – відкриті (безкоштовні) і комерційні. Визначення відкритого API припускає, що всі функції такого API є загальнодоступними і можуть використовуватися без обмежувальних умов. Наприклад, можна створити додаток, що використовує API, без явного схвалення постачальника API або обов’язкових ліцензійних зборів. У визначенні також говориться, що опис API і будь-яка супутня документація повинні бути відкритими і що API можна вільно використовувати для створення і тестування додатків.
Користувачі комерційних API платять абонентську плату або використовують API в міру використання. Серед видавців популярний підхід – пропонувати безкоштовні пробні версії, щоб користувачі могли оцінити API перед покупкою підписок.
Сторонні API-інтерфейси
Сторонні API-інтерфейси дуже різноманітні. Ось деякі з найбільш популярних з них, якими ви, ймовірно, рано чи пізно скористаєтеся:
Twitter API дозволяють відображати ваші останні твіти на вашому сайті.
API карт, такі як API Карт Google, дозволяють робити з картами на ваших веб-сторінках все, що завгодно.
Facebook API – інтерфейси дозволяють використовувати різні частини екосистеми Facebook на благо вашого застосування. Наприклад, шляхом надання додатку входу з використанням Facebook логіна, приймати в додатку платежі і т.і.
Телеграм API, дозволяє вбудовувати контент з каналів Телеграма на вашому сайті, на додаток до надання підтримки для пошукових роботів.
API YouTube дозволяє розміщувати відео YouTube на вашому сайті, створення плейлистів і багато іншого.
Pinterest API надає кошти для управління Pinterest плати, щоб включити їх в свій веб-сайт.
Висновки:
Роль API вельми значна. Ці машинозчитувані інтерфейси для обміну ресурсами подібні службам доставки, які забезпечують необхідний технологічний зв’язок. Інтеграція API має вирішальне значення для вашої бізнес-стратегії. У зв’язку з цим перед розробниками і особами, які приймають рішення, стоять два основні завдання: вибрати API, який підходить для конкретних бізнес-потреб компанії, і зрозуміти, як його ефективно використовувати.