Дональд Трамп, як і будь-який лідер «недружньої» до росії держави, став об’єктом риторичних знущань у провідних медіа. Це — системна практика російських пропагандистів. Вони послідовно застосовували та застосовують її щодо західних політиків: Джо Байдена, Еммануеля Макрона, Бориса Джонсона, Ангели Меркель і багатьох інших. Навіть ті, хто на певному етапі намагався вести діалог із Кремлем, зрештою зіштовхувалися з принизливою подачею у російському інформаційному просторі.
Зараз, зокрема федеральне російське телебачення всередині своєї країни вдається до доволі різкої, зневажливої, насмішливої та саркастичної риторики на адресу чинного президента США. Аналітики проєкту War of Words дослідили, наскільки часто з’являються подібні повідомлення на ключових російських ТБ каналах.
Система із допомогою штучного інтелекту виокремила близько 14 000 згадувань зі словом «Трамп» за період з 18 лютого до 4 квітня 2025 року. Кожне сьоме згадування Трампа — з сарказмом, насмішкою чи зневагою. За півтора місяці це сталося 2009 разів, тобто в середньому 43 рази на день російська пропаганда використовує слова Дональда Трампа чи пов’язані з ним події, щоб показувати росіянам — американський президент «двієчник у світовій політиці», «нахаба, хам, трамвайний», «як слон у посудній лавці», «він не повинен бути в Білому домі, він повинен бути в Дурдомі», «він росію обманув, Трампушка не Єсаул», «це політик нової хвилі, це ось такий забудовник-беззаконник, популіст» тощо.
Дослідження показало велику кількість негативно забарвлених повідомлень на адресу американського президента. Найбільше булять Трампа на таких федеральних каналах: «росія-1», «Перший канал», «Звєзда» та «НТВ».

Кількість згадувань слова Трамп в іронічному, саркастичному, зневажливому контексті на російських федеральних ТБ
Серед програм, у яких найчастіше глузують із Трампа, — “Час покаже” (Перший канал), “Вечір з Володимиром Соловйовим” (росія-1), “Відкритий ефір. Ток-шоу”(“Звєзда”), “60 хвилин” (росія-1) та “Велика гра” (Перший канал).

Кількість згадувань слова Трамп в іронічному, саркастичному, зневажливому контексті на російських федеральних ТБ каналах
Російське телебачення робить це за допомогою лексики, яку добре сприймають росіяни. Наприклад, вони кажуть про Дональда Трампа персональні образи («бреше», «не червоніє», «рудий») та перебільшення («кожного дня нові ідеї», «грає в путіна», «неуспішний як бізнесмен»). Також використовують дегуманізацію («неадекватний», «не розуміє, що робить», «виглядає гірше, ніж його сорочка», «типовий американець (тобто не знає нічого ні про що)», «перебульшувач») і контраст («Наші лідери спокійні та діловиті, а там бігають з ключкою по полю для гольфу»).
Крім того, згадуючи про Дональда Трампа, російські телеканали:
- підміняють причинно-наслідкові зв’язки: тарифна війна Трампа = Велика депресія;
- вдаються до культурних архетипів: «росія — фортеця», «Захід — хаос»;
- показують нерішучість США відкрито виступати проти сильної росії (наприклад, пояснюють, що Трампа у Британії зображають «дурником», який неспроможний вести жорсткі переговори проти путіна);
- кажуть, що путін бачить Трампа як «легку здобич»;
- підключають культурний код, зрозумілий російському глядачу, створюючи додаткове відчуття «ми свої», «ми розумніші» («Руді кучері, Шура…» — відсилання до «Золоте теля» Ільфа і Петрова, що поглиблює емоційний ефект без прямої агресії).
Загальна мета російської пропаганди щодо Дональда Трампа полягає в тому, щоб показати президента Америки слабким, непідготовленим і вразливим на переговорах. У противагу на російському ТБ говорять, що путін контролює ситуацію та використовує Трампа у власних інтересах, а західні партнери вважають переговори ризикованими через нездатність американського президента ухвалювати стратегічні рішення. Росія намагається позиціонувати себе як єдину «зрілу» сторону в переговорах. Психологічно готує свого глядача до думки, що програш США неминучий.
«Комплексна риторична стратегія росії полягає в тому, щоб швидко закріпити в свідомості своїх громадян просту картину світу: “свої — сильні”, “інші — клоуни або жертви”. Пропаганда цілеспрямовано використовує негативне емоційне забарвлення, висміювання та дегуманізацію, щоб сформувати упереджене ставлення до опонентів, серед яких є зокрема американський президент, і викликати відразу до альтернативних точок зору. Це не просто інформаційна атака — це психологічна операція, яка покликана створити враження невідворотності перемоги росії ще до того, як ухвалено будь-які реальні рішення. Таким чином формується паралельна реальність, де будь-який спротив виглядає безглуздим або приреченим»,
— зазначає Володимир Бородянський, засновник сервісу дослідження російської пропаганди War of Words, колишній міністр культури, молоді та спорту України.
War of Words — перший англомовний інструмент на основі штучного інтелекту з 12-річним архівом російської пропаганди, який оновлюється щодня, що дозволяє аналізувати понад 100 000 годин аудіо- та відеоконтенту з ТБ, Telegram чи RuTube всього за кілька кліків.