Не встигла Україна почати легалізацію грального ринку в країні, як аналітики вже почали гадати, які перспективи національного гемблінг-ринку в найближчому майбутньому. Чи зможуть оператори впоратися з наявними проблемами? Чи відбудеться лібералізація українського законодавства? Чи понизять податкове навантаження на гральний бізнес? Ці та інші питання хвилюють багатьох.
Перспективи розвитку гральних закладів в Україні
Фахівці гральної сфери вже підбивають перші підсумки легалізації гемблінг-ринку, що почалася кілька років тому. Видно, що вийшло, а що ні. Виникають різні дискусії щодо подальшого розвитку онлайн казино та наземних ігрових залів. Якогось єдиного сценарію подальших дій немає, на долю гральних закладів впливатиме безліч чинників.
Найболючіше для гемблінг-операторів питання – оподаткування. У 2021 році так і не було ухвалено закон про полегшення та спрощення податкового навантаження на гральний бізнес, на який всі так чекали. Казино сьогодні несуть масу витрат, адже треба заплатити гроші не лише за дорогу ліцензію на право ведення діяльності в країні, а й за ремонт приміщень, що орендуються в готелях, офіційну заробітну плату співробітників казино тощо. Якщо податкові відрахування все ж таки вдасться зменшити, то це залучить до країни нових інвесторів, державний бюджет отримає додаткові джерела доходів.
Контроль гральної сфери з боку держави
Для видачі офіційних дозвільних документів казино державою було створено спеціальну контролюючу комісію з регулювання азартного ринку (КРАIЛ). Вона набула досить об’ємного списку повноважень. Саме КРАIЛ затверджує різні норми та правила для віртуальних казино та наземних ігрових залів, регламентує їхню роботу, веде спеціальний Реєстр осіб, яким заборонено доступ до азартних розваг на гроші, розглядає скарги, вживає різноманітних заходів та видає дозвільну документацію на кожну одиницю ігрового обладнання.
Зазначимо, що до гемблінг-операторів держава висуває масу вимог, які одразу так просто не виконаєш. Нерідко КРАIЛ спочатку відмовляє заявникам у видачі ліцензій, і вони лише з другого-третього разу отримують заповітний документ після виправлення виявлених комісією недоліків.
Компанія-оператор має бути не лише українським податковим резидентом, а й мати юридичну особу в країні, достатній статутний капітал, банківську гарантію. Держава пред’являє дуже жорсткі вимоги до керівного складу компанії, засновникам.