Попередній аналіз оплати праці промоперсоналу ми опублікували у 2021 році. Тоді оцінка охоплювала динаміку шести непростих років, коли до вже звичного для України режиму турбулентності додалася пандемія COVID-19. Та попри всі виклики, ми продовжуємо працювати і тримати руку на пульсі.
Промоперсонал — це співробітники, які займаються просуванням товарів, послуг або брендів шляхом безпосередньої взаємодії з потенційними клієнтами. Вони працюють на різноманітних заходах, у торгових центрах, магазинах, виставках або просто на вулицях, де проводять: дегустації продукції, роздачу рекламної продукції (листівки, пробники тощо), демонстрацію товарів, анкетування або опитування, активації бренду (ігри, розіграші, інтерактиви). Мета промоперсоналу — залучити увагу, створити позитивне враження про бренд і стимулювати продажі. промоперсонал є частиною BTL-маркетингу (Below The Line).
Дослідження оплати праці промоперсоналу роблять ринок маркетингових послуг прозорішим, конкуренцію — чеснішою, а клієнтські бюджети — прогнозованими.

Дослідження ставок промоперсоналу 2025
Зрозуміло, що витрати на оплату праці тісно пов’язані із загальним станом ринку маркетингових сервісів. Останні три роки були надзвичайно складними для галузі, оскільки повномасштабна війна суттєво змінила реальність. Детальніше про підсумки та прогнози ринку ми писали у січні, й наші експерти зазначали дефіцит кадрів.
Усі ці фактори — три роки війни, скорочення активності клієнтів, зміна бюджетів та поведінки споживачів, специфіка проведення акцій та найму персоналу — суттєво вплинули на оплату праці.
Як завжди, дослідження було зроблено за чотирма блоками: польовий персонал, кадри з додатковими кваліфікаціями, мерчандайзери та супервайзери.

Процентні зміни ставок
Блок 1. Промоутери і консультанти
Промоутери, які працюють на вулицях, роздаючи зразки продукції та листівки, заробляють 233-261 грн за годину, а взимку — 265-296 грн, що майже у півтора рази перевищує показники 2021 року. Всі суми включають податки у розмірі 58,4% до виплати «на руки».
Бренд-експерти в магазинах отримують 292-331 грн за годину, а в закладах HoReCa — 502-585 грн, враховуючи всі податки. Консультанти у торговельних мережах заробляють 295-341 грн, а персонал із особливими вимогами до зовнішності, освіти чи навичок — 426-467 грн за годину, з урахуванням податків.
Загалом ставки промоутерів і консультантів зросли на 97–180%. Найменші зміни відбулися в оплаті консультантів кафе та ресторанів, а найбільші — у консультантів у магазинах. Як і раніше, коефіцієнт вищої оплати у святкові та вихідні дні становить 1,5–2.

Ставки промо-персоналу з урахуванням податків
Блок 2. Спеціальний персонал
Сегмент «спецперсоналу» включає хлопців і дівчат із певними акторськими навичками, які працюють аніматорами, моделями, таємними покупцями тощо. Аніматори отримують на руки 843–962 грн за годину, моделі — 1502–1700 грн погодинної ставки, а тариф таємних покупців становить 330-341 грн з урахуванням податків. Найбільша динаміка у порівнянні з 2021 роком спостерігається у шоперів: їхня зарплатня зросла майже вдвічі з 2021 роком. Ставки моделей змінилися на 80–90%, аніматорів — на 84–97%.

Ставки спецперсоналу з урахуванням податків
Блок 3. Мерчандайзери
На відміну від промоутерів, мерчандайзери отримують щомісячну оплату плюс бонуси за виконання плану та дотримання стандартів. Місячна зарплата становить 25762-29576 грн, залежно від регіону та статусу магазину з урахуванням податків. Разом із бонусами це становить 28551-34805 грн. Динаміка зростання оплати в цьому сегменті складає 73–81%.
Блок 4. Супервайзери
Супервайзери займають ключову позицію в організації та контролі промоакцій. Вони координують роботу промо-персоналу, забезпечують дотримання стандартів та швидко вирішують будь-які оперативні питання. Новітні дані демонструють суттєве зростання їхніх ставок, що свідчить про високий попит на їх професійні навички.
Супервайзери без автомобіля
Спеціалісти, які керують івентами без використання автомобіля, отримують за п’ять годин робочого дня, у середньому, враховуючи податки, від 3256 грн у регіонах, до 3761 грн — у Києві та Львові. За відвідування торгових точок (також п’ять годин на день) ставки варіюються від 1573 до 3303 грн, залежно від регіону та кількості магазинів.
Супервайзери з автомобілем
Супервайзери, які працюють із автомобілем, отримують трохи вищі ставки. За стандартний п’ятигодинний робочий день на івентах компенсація складає від 3902 грн до 4454 грн з урахуванням податків. Крім того, керування промо-акціями у магазинах оплачується в діапазоні від 2478 грн до 3994 грн, причому розмір виплат залежить від регіональної специфіки та кількості торгових точок.
Загалом, динаміка оплати супервайзерів зросла на 110–180% порівняно з 2021 роком. Варто зазначити, що ця категорія є найбільш затребуваною, і де відчувається суттєва нестача кваліфікованих кадрів.
Повний звіт цінового дослідження ставок промоперсоналу доступний тільки учасникам асоціації МАМІ та їх клієнтам.
Висновки
- Сталий приріст: Всі категорії промоперсоналу демонструють поступовий, але сталий приріст мінімальних, середніх та максимальних ставок за періоди. Така динаміка свідчить про системні зміни на ринку роботи, пов’язані із інфляцією, дефіцитом кадрів, збільшенням вартості життя. Як наслідок, що роботодавці кардинально переглядають політику оплати праці для залучення й утримання спеціалістів у складних ринкових умовах.
- Адаптація бюджетів: Враховуючи зростання ставок, клієнтам варто адаптувати бюджети до реальних умов.
- Зростання попиту на спеціалістів: Суттєве підвищення ставок свідчить про високий попит на працівників у всіх категоріях промоперсоналу. Особливо це помітно в категорії супервайзерів, яка є критичною для організації робіт та оптимізації процесів.
Експерти прогнозують, що 2025 рік є роком короткострокового планування та обережного оптимізму. Дотримуючись цієї стратегії, ми сподіваємося, що глобальні негаразди незабаром закінчаться, а галузь почне обережно впроваджувати оптимістичні сценарії.