Український інститут Projector оголосив про офіційний запуск карʼєрного сервісу на основі штучного інтелекту LEZO, щоб якісно змінити підходи до найму та пошуку роботи — за новітнім підходом skill-first hiring.
Стартап працював 4 місяці в тестовому режимі, залучив 17 000 користувачів та 550 компаній на бета-сервісі.
Український ІТ-ринок потопає у вакансіях, на які ніхто не відгукується, та в кандидатах, чиї резюме так і не прочитають. Разом з тим і компанії, і люди втрачають найважливіше — час та мотивацію. Projector Institute хоче це змінити — через skills-first підхід та відсікання зайвих процесів. Саме для цього команда 4 місяці тому запустила стартап LEZO.
За попереднім дослідженням від команди LEZO, одному кандидату junior+ рівня потрібно відправити до 100 резюме, щоб отримати один офер. Натомість рекрутери через завантаження ринку виділяють в середньому 30 секунд на перегляд одного резюме та пропонують співбесіду одному із 50 кандидатів. Тут немає переможців — обидві сторони програють через довгий та часто не ефективний найм.
Ідея розробити карʼєрний сервіс зʼявилася в Projector ще в грудні 2022 року. До запуску стартапу команда провела ринкове дослідження серед рекрутерів та кандидатів, затестувало кілька гіпотез та зосередилася на можливостях штучного інтелекту для покращення процесу найму.
Для старту діяльності команда залучила два гранти на дослідження та тестування від CIRCE, Європейського дослідницького центру креативного впливу, та від Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України».
Як працює LEZO
AI-сервіс LEZO працює з алгоритмами, які аналізують резюме та вакансії, виділяють необхідні навички та метчать вакансії лише з тими кандидатами, які для них підходять. Щойно вакансія потрапляє в базу даних, вона приходить push-сповіщенням саме тим, кому вона релевантна. За перші хвилини ви отримуєте відгуки, замість того, щоб чекати, поки хтось побачить вашу вакансію на сайті з пошуку роботи.
Коли стається метч, і кандидат, і рекрутер отримують доступ до пропозиції та приймають рішення — всього в один клік — чи хочуть вони розпочати знайомство. Далі комунікація виходить за межі стартапу і починається хайринг за процесами компанії.
Стартап зараз працює в режимі чат-боту, що допомагає швидко перевіряти гіпотези, оперативно вводити нові функції та покращувати алгоритм. Команда активно працює над запуском вебсервісу, який заплановано на 2 квартал 2024 року.
На бета-версії LEZO уже має такі результати:
- 1 із 5 кандидатів, які відгукуються на вакансію через LEZO, отримують запрошення на наступний етап знайомства;
- усього 1300 метчів сталося між компаніями та кандидатами;
- залучено 17 000 користувачів та 550 компаній.
Команду LEZO очолює CEO Анна Черниш, ex Head of Product в Projector. Разом з нею над стартапом працює Full Stack розробник, фандрейзерка, продакт менеджерка та маркетолог.
Анна Черниш, СЕО LEZO:
Ми в LEZO не просто запускаємо ще один продукт — ми хочемо змінити підхід до найму. Компанії все ще шукають людей за співзвучністю до посади замість того, щоб акцентувати на унікальних наборах навичок. В різних компаніях продакт менеджери чи маркетологи робитимуть кардинально різні речі, але їхні рекрутери шукатимуть їх за однаковим сценарієм. Ми хочемо поставити в центр те, що кандидат вміє робити, його досвід і знання (а ще потенціал до набуття нових знань). І пропонувати роботодавцям шукати співробітників не за назвою позиції, а за унікальним поєднанням їхніх скілів з майбутніми обовʼязками. Метчити за досвідом. Персоналізувати видачу. Відсікати зайве. Ставити користувача в центр. Це наша місія на найближчий рік.
Це безоплатно?
Наразі публікація вакансій в чат-боті — безкоштовна, однак команда пропонує додаткові опції платного просування вакансій на ширшу аудиторію. На початку 2 кварталу із запуском вебсервісу послуги для роботодавців стануть платними, однак СЕО Анна Черниш наголошує, що команда планує активно допомагати та підтримувати українські стартапи та локальний малий бізнес.
Плани на майбутнє
Після запуску вебсервісу основним фокусом LEZO стане скорочення шляху користувача від реєстрації до бажаного кандидата /пропозиції, збільшення кількості успішних працевлаштувань. Стартап планує у 2024 році вийти на один закордонний ринок та залучати інвесторів на подальших етапах розвитку.