Автомобільні шини є конструктивно складним продуктом, що складається з різних матеріалів і компонентів. Вони повинні витримувати широкий спектр впливів навколишнього середовища та особливостей експлуатації, включаючи високі швидкості, великі навантаження та екстремальні температури.
Експерти магазину шин та дисків https://ascania-shina.com/ua далі у статті розкажуть про основні матеріали та технології, що використовуються у виробництві автомобільних шин. У тому числі і про компоненти гумових сумішей, які сприяють довговічності та високим експлуатаційним характеристикам покришок.
З чого складається гумова суміш: базові компоненти
Точний склад покришки того чи іншого виробника, або тієї чи іншої моделі міститься в секреті. Це комерційна таємниця. Однак основні компоненти автошин залишаються незмінними ще з початку минулого століття. Як споживачам, нам необов’язково знати відсоткові співвідношення всіх складових та тонкощі рецептури приготування компаунду. Для нас важливим є результат.
Шини в основному складаються з каучуку (натурального та/або синтетичного), сталі, нейлону, поліестеру та різних хімічних речовин. Каучук одержують із соку каучукового дерева або шляхом синтезу з нафти. Сталь використовується для виготовлення каркаса покришки, у тому числі шинних кордів, брекера, кільця.
Нейлон і поліестер на звичайних моделях покришок застосовують для посилення та полегшення каркаса та боковин шини. Різні хімічні речовини, такі як сажа, діоксид кремнію та антиоксиданти додаються в гумову суміш у різних пропорціях для покращення її властивостей.
Зокрема, нам важливо знати про такі компоненти:
- Технічний вуглець. По-простому, це звичайна сажа, яка є дрібним чорним порошком. Він додається в гуму для підвищення її міцності і зносостійкості за рахунок посилення молекулярних зв’язків між компонентами складу. Також вуглець надає покришці чорного кольору.
- Кремнієва кислота. Це білий порошок, який додають у гуму для покращення зчеплення та зниження опору коченню. Оскільки натуральні вуглеці отримують у вигляді переробки газу, їх застосування стає менш рентабельним. Тому сьогодні активно використовують синтетичний замінник – кремнієву кислоту, яка, до того ж, активніше інтегрується в гумосуміш.
- Каучук. Це основа будь-якої шини. У минулому столітті використали натуральну сировину з каучукового дерева, але згодом це стало дорогим задоволенням. Тому найчастіше до складу вводять синтетичний каучук на основі ізопрену. За рахунок цього інженери мають можливість отримувати м’якший або жорсткіший матеріал.
- Натуральні та синтетичні смоли. Олії та смоли у складі компаунду надають йому необхідну контрольовану еластичність. Таким чином, певний відсоток олій у складі шини забезпечує еластичність на морозі. Інша пропорція смол оберігає від надмірної м’якості за високих температур.
- Добавки для вулканізації та сірка. Сприяють отриманню монолітного матеріалу у процесі вулканізації, зміцнюючи міжмолекулярні зв’язки різних компонентів.
Технології та конструкція автошин
Існує два основних типи технологій виготовлення шин: діагональна та радіальна конструкції. Шини з діагональною будовою складаються із шарів корду з гумовим покриттям, які розташовуються під змінними кутами навколо шини. Ця конструкція робить їх зносостійкими та міцними, але призводить до надмірної жорсткості та ваги.
Радіальні шини, з іншого боку, мають нитки корда, які розташовані перпендикулярно до напрямку руху. Ця конструкція робить їх більш гнучкими та забезпечує кращу керованість та економічність. При цьому вони мають меншу вантажопідйомність та довговічність, ніж діагональні шини.
З огляду на зазначені відмінності радіальні покришки застосовуються на легкових, легковантажних та сучасних вантажних автомобілях. Гума з діагональною конструкцією використовується на вантажних авто вітчизняного виробництва, сільськогосподарської та іншої спецтехніки.
Звертайтесь до інтернет-магазину «Асканія Шина» за правильною консультацією та підбором шин!