Міжнародна платіжна онлайн-платформа Payoneer підготувала свій традиційний звіт The Global Seller Index про глобальний стан ринку e-commerce під впливом COVID-19 за допомогою даних, отриманих від більш ніж 200 тисяч онлайн-продавців з 8 країн.
На запитання щодо ситуації з ринком e-commerce відповідали респонденти з Китаю, США, Великобританії, В’єтнаму, Кореї, Японії, Іспанії та Індії. Розглянемо ті ринки, які більше за інші можуть бути цікавими українському бізнесу.
Китай
У 2020 році Китай відновив статус країни-лідера в сфері міжнародної онлайн-торгівлі. У I кварталі 2020 року дохід транскордонних продавців збільшився на 25% у річному обчисленні. Багатьом вдалося уникнути великих втрат в продажах через пандемію, оскільки вони встигли закупити товар перед святкуванням китайського Нового року.
Основні проблеми сконцентрувалися у галузі логістики. Щоб подолати труднощі у ланцюзі постачання, багато компаній почали користуватися послугами комерційних чартерних рейсів, незважаючи на велику ціну послуги. Починаючи з II кварталу з’являються ознаки того, що китайський ринок e-commerce починає відновлюватися.
США і Великобританія
Онлайн-продавці з США і Великобританії відзначили загальне збільшення обсягу продажів у річному обчисленні на 53% в I кварталі 2020 року. Повідомляється про значне збільшення продажів після початку поширення пандемії COVID-19, особливо для товарів, які вважаються необхідними або такими, якими клієнти можуть користуватися вдома на карантині.
Корея
Корейська е-commerce індустрія в I кварталі 2020 року збільшила обсяг продажів на 45% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Однак, через вплив пандемії, корейські продавці були змушені боротися з суворим прикордонним контролем по всій Південно-Східній Азії. Це призвело до зниження продажів в регіоні на 50%.
Починаючи з ІІ кварталу, корейські онлайн-продавці прагнуть розширити свій бізнес шляхом освоєння різних торгівельних майданчиків, сподіваючись, що ситуація скоро покращиться.
Європа
За результатами дослідження, кількість онлайн-продавців, у порівнянні з минулим роком, в Іспанії збільшилася на 30%, у Франції – на 13%, в Італії – на 85%.
Протягом непростого I кварталу продавцям у Франції вдалося збільшити обсяг міжнародних продажів на 12% у річному обчисленні. Це сталося, ймовірно, завдяки більш розвиненій екосистемі електронної комерції. З іншого боку, пандемія сильно вплинула на продавців з Італії та Іспанії – їх обсяги продажів впали в 2 рази.
Прогнозуючи майбутнє після COVID-19, можна побачити ознаки не тільки відновлення європейської індустрії e-commerce, але і її процвітання.
Індія
В останні роки міжнародна онлайн-торгівля в Індії впевнено розвивалася, про що свідчить збільшення обсягу продажів на 8% в I кварталі 2020 року, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Однак, через вплив коронавірусу прогноз на II квартал і далі – менш оптимістичний. Так, ізоляція 1,3 мільярдів людей і серйозні збої в ланцюгах постачання призвели до припинення послуг Amazon і Flipkart в Індії.
Глобальні висновки
Багато зі сфери e-commerce сьогодні вважають, що пандемія врешті-решт принесе користь їхньому бізнесу. Експерти впевнені: якщо онлайн-продавці зможуть знайти «правильні продукти», які потрібні людям під час карантину і будуть необхідними у майбутньому, після COVID-19, – продажі в сфері e-commerce стануть більшими, ніж до коронавірусу.
Під час наближення II кварталу з’являються ознаки того, що галузь відновлюється в усіх аналізованих країнах, хіба що – крім Індії, де порушення в ланцюзі постачання виявилися занадто складними для місцевого бізнесу.
Крім цього, експерти прогнозують прискорення діджиталізаціі і з упевненістю говорять про те, що в майбутньому успіх буде мати тільки той онлайн-продавець – бізнес якого буде максимально відцифрованим і оптимізованим. І використання високотехнологічних платіжних онлайн-рішень – важлива частина успішного ведення бізнесу в e-commerce.
Більше інформації та повний звіт The Global Seller Index – за посиланням.