Паріматч — букмекер №1 в Україні та може похвалитися оборотом понад 1 млрд. доларів на міс. Але сказати так — нічого не сказати, тому що це набагато більш розвинена система, яка працює в соціальному полі країни та робить величезну кількість паралельних проєктів, які загалом піднімають спорт у країні. Чому і як читайте далі.
Бренд Паріматч з’явився у 1994 році та з 2000, почав приймати ставки через інтернет. Зараз складно дивуватися ставкам у мережі, але для міленіуму з повільним інтернетом це був рівень високих технологій.
Спочатку ставки приймали до стаціонарних інтернет-казино, потім, через заборону на гральний бізнес, ці пункти закрили (2009р.). Пройшло ще кілька років, за які компанія отримала міжнародні ліцензії.
З 2015 року Паріматч — спонсор футбольної Прем’єр-ліги, а також чемпіонату України з баскетболу, а також кількох турнірів з командних видів спорту, чемпіонатів з бійцівських видів, хокейної ліги та, напевно, більш ніж десятка різних клубів країни. Ну і вишенька – спонсорство збірної країни з футболу.
Дуже активний маркетинговий розвиток розпочався у 2019 році, коли бренд стали просувати Конор МакГрегор та Майк Тайсон, а партнерами стали шановні клуби Ювентус та Лестор.
Після цього бренд Паріматч щільно увійшов до структур бізнесу та спорту, дохід його становить понад 1 млрд. доларів на місяць. Зростання близько 50% на рік (за словами С. Портнова, генерального директора).
Маркетинг Паріматч
Виконавчий директор бренду Іван Ляшенко в інтерв’ю говорив, що компанія Parimatch зросла до міжнародної завдяки трьом факторам:
- Технічному;
- Операційному;
- Маркетинговому.
Технічне питання залишимо розробникам, операційне – це робота з внутрішньою структурою компанії, для цієї статті не актуальний, а ось маркетинг – саме те, про що йдеться.
Глобальний та локальний маркетинг
Не викликає сумніву той факт, що компанії, що працюють у глобальному світі, повинні широко рекламуватися та вкладати мільйони у просування. Той самий директор І. Ляшенко казав, що найважливіше завдання — не лише залучення значних коштів, а й прокачування бренду. Компанія мусить бути пізнавана.
Ще один інсайт від маркетологів Parimatch – знайти та підготувати цільову аудиторію, при цьому важливо працювати на основних клієнтів. Йдеться про ті 20%, які приносять 80% прибутку за формулою Парето. Також важливий регіон, де ведеться робота, потрібно концентруватися на його особливостях і шукати зачіпки.
При виході на світовий ринок доведеться переключатися з місцевої специфіки на загальну, це складно, тому що люди у різних країнах відрізняються. У них різний менталітет, доходи та цінності. Тут потрібна спеціальна зачіпка, яка буде всім зрозуміла.
Такою зачіпкою стала рекламна кампанія із Коннором МакГрегором. Саме він став амбасадором бренду і тим тараном, який зрозумілий германцям, індусам, українцям та танзанійцям. Це простий хлопець із Дубліна, який любить грати та вигравати, водночас — світова зірка та людина, яка досягла успіху.
Цінності компанії Parimatch
Ціннісне поле бренду — це те, що аргументує його існування та наповнює змістом комерційну діяльність. Без цінності бренд буде чужий для аудиторії і не зможе пробитися.
Одна з головних цінностей Parimatch – дати людям адреналін, а також передчуття, ризик та радість. Ну чи хоча б шанс трохи побути МакГрегором у клітці, Тайсоном на рингу, перетвориться на гравця Ювентуса чи Металіста 1925 року (кому що ближче).
Амбасадори – це не швидкий ефект, але вони вкрай необхідні, тому що створюють міфологему навколо бренду, віртуальну реальність, в яку приходять ті, хто хоче грати та вигравати.
Аналітика та маркетингове прогнозування
Аналітика Parimatch націлена на кілька напрямків:
1. Запобігання нечесній грі, накруткам та шахрайству
Зараз є безліч систем, які працюють на основі ботів. Програми можуть створювати схожі коментарі, ставити оцінки та забивати сайти неправдивою інформацією. Робота великої компанії багато в чому пов’язана із протистоянням ботам та фроду.
2. Система звітності
Світ швидко змінюється, тому маркетологи повинні на ходу аналізувати стан компанії, підраховувати дані та швидко реагувати на будь-які ситуації. Важливий момент — кілька джерел аналітики, порівняння звітів та висновки, які можна одразу використати у роботі.
3. Моделювання
Моделювання з використанням функцій big data та штучного інтелекту стає must hаve сучасного великого бізнесу. Опрацювання вкладень та результатів – найважливіше завдання для розвитку.
Стратегічна взаємодія у маркетингу
Співробітники Parimatch постійно беруть участь у конференціях з просування, маркетингу та генерації трафіку. Там буває велика кількість представників різних компаній. Ключовий момент – знайти на конференції таких партнерів, співпраця з якими принесе дохід. І важливо ділити з ними не лише доходи, а й витрати.
Виходить, що при розширенні зони впливу бренду, а також при укладанні договорів на співпрацю, потрібно прораховувати як прибутки, так і збитки, і по ходу оцінювати перспективність.
Стратегія – це система просування товару чи послуги. Проблема полягає в тому, що багато компаній сфери ігор та ставок застосовують стратегію для освоєння бюджету. Це помилка. І вона веде в глухий кут, адже важливо не скільки витратити, а й на що витратити. У успішній компанії всі повинні усвідомлювати, за яке місце на ринку йде боротьба і на яких видах спорту спеціалізуватимемося. Для Parimatch спочатку це були футбол та кіберспорт. Контракт із Ювентусом приніс багато. У планах контракти з іншими командами.
Щоб вийти на світовий ринок і досягти успіху, потрібно думати як гравець чемпіонату світу, не можна мислити в рамках регіону. Це основа маркетингу – вектор нашого розвитку.