Як організувати власний бізнес і як саме займатися його просуванням, кожен власник вирішує сам. Універсальних порад новачкам тут, як правило, немає – багато в чому вони носять індивідуальний характер, так як залежать від особистісних характеристик людини і його манери вести справи. На відміну від порад зі створення власного інтернет-магазину. Їх легко звести до єдиного алгоритму, який можна реально застосувати на практиці, незалежно від тематики бізнесу. Розглянемо його докладніше.
Визначаємося з галуззю
Це головне, з чого потрібно почати. Від обраної ніші залежать ваші подальші дії: пошук товару, визначення кола постачальників і потенційних покупців, побудова роботи з ними. Як тільки необхідна галузь буде визначена, необхідно скласти чіткий бізнес-план. Він відчутно спростить роботу і підвищить шанси на успіх в майбутньому.
Шукаємо постачальників
Чим більше продавців на ринку, тим краще – в цьому випадку ймовірність купити товар високої якості за найбільш оптимальною ціною значно вище. Крім цього, диверсифікація покупців вбереже вас від різких коливань закупівельних цін або перебоїв з постачанням товару.
Реєструємо домен і хостинг
Домен – це адреса сайту в Internet. Він не повинен бути надто довгим, краще, якщо він буде таким, що запам’ятовується і легким у вимові. Хостингом називають місце на віддаленому сервері, який провайдер послуг надає для розміщення вашого сайту. Щоб уникнути помилок, даний етап краще довірити професіоналам.
Вибираємо підрядника послуг
Перш, ніж зупинити свій вибір на одному з виконавців, необхідно:
- проаналізувати історію компанії і її портфоліо;
- довідатися про ціни на послуги і терміни виконання замовлення;
- з’ясувати, чи передбачена в складі послуг компанії SEO-оптимізація інтернет майданчики, а також технічна підтримка і подальше просування магазину;
- дізнатися, на яких CMS ведеться розробка, який функціонал і можливості його розширення, а також іншу релевантну інформацію.
Проаналізувавши вищевказані критерії, можна знайти відповідального підрядника.
Запускаємо сайт інтернет-майданчики
Для створення і налаштування сайту використовують спеціальні системи управління (CMS). На сьогоднішній день їх чимало, їх головна відмінність одної від іншої – вартість, можливості і якість. Після запуску можна перейти до наповнення інтернет-магазину товарами і створення сторінок з необхідною інформацією та тематичним контентом.
На запуск магазину базового рівня необхідно в середньому 3-5 днів і бюджет в розмірі до 7000 грн.
Наповнюємо інтернет-магазин товаром і контентом
Додавання товарів на сайт можна робити вручну, або автоматизувати цей процес (наприклад, імпорт даних з XLS-файлу, синхронізація з системою 1С і так далі). Крім каталогу товарів, на сайті необхідно розмістити сторінки з наступною інформацією:
- умови оплати і доставки;
- гарантії обміну і повернення;
- контакти і форма зворотного зв’язку, інше.
Не зайвим для залучення відвідувачів з пошукових систем буде розміщення на сайті розділу або блогу, що містить статті та інші матеріали, які зацікавлять коло потенційних покупців.
Залучаємо клієнтів
Якщо про вашу інтернет-майданчику знаєте тільки ви і пара ваших знайомих, домогтися високого рівня продажів буде неможливо. Обсяги реалізації безпосередньо залежать від кількості клієнтів – чим їх більше, тим вище продажу і, відповідно, прибуток.
Щоб залучити клієнтів в інтернет-магазин, вдаються до спеціальних методів інтернет-маркетингу. До швидких відносять контекстну рекламу – вона дозволить отримати перших клієнтів вже через 1-2 дні після запуску магазину. А ось SEO-просування і контент-маркетинг принесуть перші плоди не раніше, ніж через декілька місяців – це довгострокова стратегія.
Тестуємо і аналізуємо
Як тільки магазин буде запущений, слід підключити системи аналітики, здійснювати постійний моніторинг з урахуванням заданих метрик, а також тестувати будь-які зміни на сайті з метою збільшення його ефективності.
Найчастіше тестують зміни зовнішнього вигляду товарних сторінок, графічних зображень, зміни можливостей кошика та інших елементів сайту, які можуть вплинути на поведінку клієнта. Цілком ймовірно, що невеликий апгрейд зможе істотно підвищити ваші продажі. Проводити такі тестування має сенс тільки в разі високої відвідуваності сайту.
Подальше просування
Щоб домогтися стабільно високого рівня прибутковості бізнесу в сфері інтернат-продажів, необхідно постійно вдосконалювати методи управління і оптимізувати бізнес-процесів. Основні зусилля слід зосередити на створенні лояльного кола покупців і встановлення довгострокових відносин з ними, аналізі конкурентів, постійне поліпшення клієнтського сервісу, впровадження нових ідей.
Електронна комерція впевнено витісняє звичні офлайнові магазини з багатьох сфер. Це й не дивно – здійснювати покупки онлайн значно швидше, зручніше і, як правило, дешевше. З огляду на ряд зазначених конкурентних переваг торговельних онлайн-майданчиків, відповідь на питання, чи варто відкривати інтернет-магазин, буде однозначним – безумовно так.