До кінця 2022 року рівень онлайн-покупок в Інтернеті відновився до показника 2021-го та склав 77%. Серед аргументів на користь онлайн-шопінгу покупці назвали вигідну ціну, економію часу та наявність товару. Що ж купували та скільки витрачали українці в турбулентному 2022 році — у дослідженні OLX та CBR[1].
Які товари найбільше цікавили українців у 2022 році?
Упродовж минулого року українці на OLX найбільше цікавилися покупкою мобільного телефону чи смартфону — кількість користувачів, які відгукувалися на відповідні оголошення майже вчетверо перевищила інтерес до другої популярної позиції. Отож, десятка найбільш затребуваних товарів у 2022 виглядає так:
- мобільний телефон/смартфон — понад 11,9 млн користувачів відгукнулися на оголошення;
- аксесуари для телефонів — 3,2 млн;
- верхній одяг — 3,2 млн;
- одяг для дівчаток — 2,9 млн;
- ноутбуки — 2,4 млн;
- товари для полювання/риболовлі — 2,4 млн;
- одяг для хлопчиків — 2,3 млн;
- кросівки — 2,3 млн;
- електроінструмент — 2,2 млн;
- комплектуючі та аксесуари — 2,1 млн.
Що найчастіше купували українці?
Статистика OLX Доставка свідчить про те, що минулого року українці більш, ніж вдвічі частіше стали користуватися послугою OLX Доставка. Так, якщо в 2021 році кількість онлайн-замовлень послуги склала понад 5,3 млн, то уже в 2022-му цей показник перевищив планку в 11 млн замовлень. Найчастіше замовляли мобільні телефони, аксесуари до них, а також дитячий одяг.
При цьому, середній чек покупок за рік знизився та склав 539 гривень. У той же час, показник 2021-го року був на 37% вищим (738 гривень).
Середній чек замовлень найпопулярніших товарів (за даними OLX Доставка, 2022 рік)
Товар | Кількість замовлень з OLX Доставка | Середній чек, грн |
Аксесуари для телефонів | 402 388 | 626 |
Одяг для дівчаток | 383 757 | 245 |
Одяг для хлопчиків | 324 828 | 258 |
Мобільні телефони/смартфони | 231 971 | 4 241 |
Комплектуючі та аксесуари | 221 878 | 1 707 |
Найзручніше купувати зі смартфона
Згідно з даними дослідження[2], 78% українців купують онлайн зі смартфона, 40% із них — через мобільні додатки Інтернет-магазинів. За статистикою OLX, найчастіше покупки здійснюють із застосунків на смартфонах Android — майже 47% користувачів платформи. Додатки для iOS та мобільні версії сайтів склали по 15% усіх візитів. Водночас найменшою є частка тих, хто здійснює покупки з комп’ютера чи ноутбука —майже 9%. А от географія доставок традиційно охопила найбільші українські міста — Київ, Харків, Дніпро, Одесу та Львів.
Як змінився портрет покупця?
Протягом останніх шести місяців найчастіше в Інтернеті купували жінки віком до 25 років, які проживають на Заході та Сході, працевлаштовані та мають більш високий дохід (>15 тис. грн./міс.)
Водночас відновлення рівня онлайн-покупців сталося за рахунок жінок без дітей, жителів Заходу, працевлаштованих із середнім або високим рівнем достатку, а також тих, хто нікуди не виїжджав після 24 лютого.
Найбільше зросла частка покупок одягу (+32%) та побутової техніки (+25%), а самі покупці стали все частіше оплачувати товари картою. Також збільшилась готовність надсилати передоплату, однак здебільшого лише за умови, якщо в онлайн-магазині раніше вже замовляли знайомі (52% опитаних). Водночас зменшилася й частка тих, хто натрапляв на Інтернет-шахраїв (з 27% до 20%).
Довідка про компанію
OLX — один із найбільших онлайн-бізнесів в Україні. База ресурсу налічує майже 12 млн оголошень і щомісяця поповнюється на 4 млн нових пропозицій. Кожен другий український онлайн-користувач заходить на OLX мінімум раз на місяць.
Сервіс входить в ТОП 10 найбільш відвідуваних торговельних майданчиків світу. А мобільний додаток OLX встановлений на кожному другому українському смартфоні і займає лідуючу позицію в категорії “Купівлі” для IOS і Android за даними SimilarWeb.
Компанія CBR — команда професіоналів у сфері маркетингових досліджень з досвідом роботи більше 10 років, що надає послуги з маркетингових досліджень повного циклу для широко кола сегментів та з використанням всіх основних типів та методів досліджень. CBR є офіційним партнером GfK по AdHoc дослідженнях в Україні.
[1] Дослідження онлайн-торгівлі в Україні. Аналітичний звіт за листопад 2022 року. Методологія — онлайн-опитування на власній панелі CBR (CAWI). Розмір вибірки: 1002 інтерв’ю, з яких 746 онлайн-покупців, 256 — НЕ покупців.
[2] Дослідження онлайн-торгівлі в Україні. Аналітичний звіт за листопад 2022 року. Методологія — онлайн-опитування на власній панелі CBR (CAWI). Розмір вибірки: 1002 інтерв’ю, з яких 746 онлайн-покупців, 256 — НЕ покупців.