Докладаючи чимало зусиль та вкладаючи значні фінансові ресурси у відкриття магазину з продажу взуття, бізнесмени часто стикаються зі зниженням продажів через погану роботу консультантів.
Є кілька причин, чому продавці не виконують своїх обов’язків:
- відсутність вузькоспеціалізованих знань та досвіду;
- низька заробітна плата або затримки з її виплатою;
- погані умови роботи;
- непрофесіоналізм;
- лінь;
- серйозні проблеми в сім’ї або зі здоров’ям;
- відсутність інтересу до своїх обов’язків;
- часті необґрунтовані причіпки начальства;
- надто жорстка конкуренція або просто некомфортна атмосфера в колективі.
Реакція власника магазину
Чого не можна робити однозначно — це ігнорувати проблему, сподіваючись, що все само собою влаштується. Ви наймаєте людину, щоб вона якісно виконувала певну роботу, і платите їй відповідно маєте право пред’являти претензії. Випадки бувають різними, і перегинати ціпок не варто, але завжди потрібно пам’ятати, що ви — роботодавець, а продавець — ваш співробітник, а не друг. До речі, саме через ймовірні конфлікти з поточних питань небажано приймати до штату родичів та приятелів.
На відміну від ситуації з постачальниками, коли можна просто поміняти партнера, якщо куплене зимове дитяче взуття оптом не підходить за якістю, тут потрібно бути більш обачними. Варіантів вирішення проблеми може бути декілька:
- Відверта розмова з коректним висловлюванням претензій за тими чи іншими аспектами роботи продавця. За реакцією людини можна буде судити, чи готова вона змінюватися. Як правило, консультанти після догани обіцяють виправитися, тому заздалегідь варто подумати про випробувальний період.
- Надання оплачуваної або неоплачуваної відпустки. Такий варіант підходить, якщо причиною погіршення ефективності роботи стала особиста чи сімейна трагедія або інші причини, що потребують фізичного та/або психоемоційного відновлення.
- Створення сприятливих умов праці та підвищення зарплати.
- Організація навчання. Приймаючи на роботу недосвідченого консультанта, власнику взуттєвого магазину не варто очікувати від нього надзвичайних результатів. Якщо проблема виключно у відсутності знань та навичок, то можна приставити до новачка досвідченішого продавця, який ознайомить його з тонкощами професії.
- Звільнення, яке можна по-різному оформити. Найчастіше роботодавець пояснює, чому не хоче більше співпрацювати зі співробітником і пропонує написати заяву. Але трапляється і так, що консультант грубо порушує правила чи навіть порушує закон — за таких обставин можна звільнити його у примусовому порядку. Звичайно, це неприємно, але бізнес є бізнес, і якщо людина не здатна дотримуватися етичних і законодавчих норм, то заплющувати на це очі не можна. Тим більше, коли непрофесійність працівника помічають клієнти.