У звичайному минулому житті у мене цікава, різноманітна, досить драйвова і стресова робота. Я – молодий український підприємець, який не залежить від корпорації або держави, самостійно приймає рішення і несе за них відповідальність. Розвиваюся і набиваю свої шишки, яких не уникнути, коли швидко ростеш і будуєш свій бізнес в 27 років. У звичайному житті я б із захватом писала про реалії, в яких живе рекламне агентство і розповідала маркетингові Лайфхаки. Ось тільки ці реалії змінилися, а говорити про нові правила складно, але потрібно.
Всі, хто дочитають статтю до кінця, зможуть дізнатися одкровення від моєї команди про зміну робочого настрою в період карантину.
Маркетинг є невід’ємною частиною бізнесу, а бізнес в Україні завмер. Більшість компаній знаходяться в ступорі і бояться приймати рішення. Скажу чесно, 80% наших проектів стоять на паузі і просто не актуальні до закінчення карантину. І навіть це не найгостріше в ситуації, що склалася. Змінилися поведінкові моделі аудиторії. Люди поводяться, думають і купують по-іншому, це означає, що минулі рекламні кампанії стали не актуальні. І тут ми зустрічаємося з парадоксом: заготовлені маркетингові рішення більше не актуальні, а нові створюють тільки 20% клієнтів. Моя перша порада: вийти з маркетингової сплячки.
Люди стали особливо чутливі:
- бренди, які дають старий неактуальний контент аудиторію дратують,
- бренди, які мовчать, випадають з поля зору,
А ті бренди, які ведуть чесну комунікацію, будуть в житті аудиторії як зараз, так і в майбутньому.
Один з наших улюблених клієнтів – компанія Easy Pay, вони пропонують величезну кількість онлайн платежів, карт лояльності і бонусів прямо в додатку. Зараз їх сервіс фізично допомагає людям дотримуватися карантину. Наша креативна платформа для бренду «Місто заговорить з тобою». З людьми через додаток кажуть заправки, кафе, супермаркети, комунальні служби… Вже зараз ми розробили нові матеріали, де супермаркети закликають залишатися вдома, грати в «слова», «крокодила» і шахи, а доставка сама прийде після заповнення онлайн форми.
Для того, щоб говорити, бренду не обов’язково працювати з потребою сьогодення. Прекрасним прикладом є Планета кіно. Аудиторія розуміє, що у компанії складні часи, готова до чесної розмови і навіть може підтримати бренд, хоч люди і не знають, коли наступного разу опиняться в кінотеатрі planetakino.ua/certificate.
Ikea реагує на негатив, який в умовах карантину поширився і на обитель їх меблі – будинки людей. Компанія виступає з закликом насолоджуватися будинком і навіть не позначає свою продукцію в кадрі:
На противагу цьому запускаються маркетингові рішення, які винаходяться спеціально під сьогоднішній запит аудиторії. Приклад тому – абонемент на ранкову каву (я не впевнена, що цей продукт відповідає правилам карантину).
Бренди розуміють, що люди буквально переїхали в Zoom, Skype, Facetime, Hangouts, тому пропонують урізноманітнити свій кадр не тільки яскравими фонами, але і аксесуарами.
Навіть квести переїхали в онлайн: facebook.com/pg/vzapertiua/events, а живопис в Instagram під хештегом # містецтвовдома.
Не дивлячись на все різноманіття контенту онлайн, за весь цей час карантину я подивилася тільки один відео урок від Наталі Портман на masterclass.com і склала величезний список що ще почитати, подивитися, вивчити. Дуже зручно багато ресурсів зібрані тут traktor.cc.
Але я не раджу вам поспішати складати такий величезний список
Важливо прийняти ситуацію з усією її складністю і дозволити їй бути такою. Зараз на людину крім тиску страху смерті, економічного краху і позбавлення свободи пересування тисне ще тренд «використовувати цей час». Знайти новий виток бізнесу, навчитися новому, дивитися оперу … Мій план простий: вийти з кризи з бізнесом і мені здається, що цього достатньо. Не варто розвивати надмірний пафос навколо ситуації. Продовжити працювати, зберегти офіс, команду і зробити кілька проектів за час карантину – дуже гідний варіант.
Ось тільки зберегти людей, офіси і проекти вже вдалося далеко не всім. Нам в Nebo пощастило. Жоден клієнт досі не порушив свої зобов’язання, це викликає велику повагу. Ми не відмовилися від офісу і не скоротили зарплати. Поки що роботи у нас багато і навіть є нові запити. Проте, ми розписали самий песимістичний план і готові до нього. Виходячи з цього ми створили новий продукт – щомісячний супровід клієнтів. Зазвичай ми не беремося за подібні завдання, нам подобається бути супергероями, які з’являються, творять добро і зникають. Змінився контекст, змінюємося і ми. Для тих клієнтів, які розуміють важливість безперервної комунікації під час кризи, ми готові виділити ресурс і працювати однією командою нон-стоп.
Буду чесною, робочі будні агентства сильно змінилися, я поділила все нове на плюси і мінуси:
–
У мене закріпився комплекс Inbox Zero. Це психологічний бар’єр, коли ти не можеш залишати листи, дзвінки або повідомлення без відповіді.
Work/life balance відчутно похитнувся в сторону роботи. Більше немає неважливих завдань, кожне звернення, прохання клієнта і стаття стали важливі для бізнесу.
Повинна зізнатися, я ненавиджу Zoom і отримую менше задоволення від роботи онлайн.
+
У команді з’являються нові традиції, наприклад, ми всі разом робимо зарядку на першому ранковому загальному відеодзвінку.
Ми почали більше цінувати нашу робочу рутину. Думаю, після карантину ми ще довго не почуємо фразу «Ура, п’ятниця».
Ми нарешті знаходимо час на сім’ю, якого вічно не вистачало. Це – безцінно.
Я розумію, що моя картина світу і картина моїх співробітників може сильно відрізнятися. Виходячи з цього я зібрала у команди Nebo їх враження від того, що відбувається і теж поділила на плюси і мінуси:
–
За відчуттями, роботи стало набагато більше і всі ці люди, які постять в соц мережах, що вони використовують цей час на розвиток/спорт/готування – дратують.
ЗУМ І СКАЙП ЦЕ ЖОПА. Коли говорять двоє людей одночасно, а не чути нікого… Коли сідає спочатку батарея на телефоні, потім на навушниках, потім знову на телефоні, потім павербенк …. коли всі колеги сидять біля вікна і на них падає красивий сонячне світло, а ти сидиш в куточку і на тебе світить синюшний екран, перетворюючи в мерця… Продовжувати можна вічно.
Дзвінки. Оскільки у мене вдома немає стаціонарного інтернету (це типу дача), довгі відеодзвінки перетворюються в тихий жах. Постійно пропадає звук, і я вічно відключаюся. Через це мене не покидає відчуття, що я можу пропустити щось важливе, і потім отримати сувору догану.
Не подивився жодного фільму, не прочитав жодної книжки, не підписався на жоден курс – поки немає часу!
У приватному секторі завжди є якась нагальна робота. Тому робочий день може перериватися домашніми клопотами. Так і живемо: тут авторські права для клієнта, тут – візок з листям, тут соцмережі, тут – «Ігор, погодуй собаку».
З початком карантину я став рідше приймати душ і перестав переодягатися.
+
Ми так скучимо по живому спілкуванню, що після карантину будемо дуже раді один одного бачити 🙂 коронавірус – кращий тимбилдинг!
Через високе завантаження немає часу на деградацію.
Я почав висипатися, адже прокидаюся відразу на робочому місці.
Начебто дрібниця, але вона виявилася дуже помітною зараз: тепер не потрібно витрачати по годині життя вранці і ввечері на дорогу «будинок – робота – дім».
З’явився час на роботу, читання книг, занять музикою, спілкування з тими людьми, з якими давно не спілкуєшся.
За час карантину ми зможемо привчити неструктурних членів команди користуватися таск-менеджерами, календарем і усіма принадами діджіталізаціі.
Підсумовуючи перші тижні карантину, я можу з упевненістю сказати, що це дивні часи і я чекаю їх закінчення. Але поки закінчення не видно, ми з командою будемо залишатися в контексті, чесно вести комунікацію від імені наших сміливих клієнтів і отримувати задоволення від нових ритуалів.