Rakuten Viber провів опитування, щоб дізнатись, як змінилось споживання українцями російськомовного контенту за останній рік. Команда також дізналась, який контент українською мовою респонденти споживають найбільше. В опитуванні в офіційному каналі Rakuten Viber Україна взяли участь понад 40 тисяч респондентів.
Результати опитування показали, що 52% українців відмовилися від російськомовного контенту: з них 42% просто перестали споживати, а 10% активно блокують і скаржаться на такі публікації, відео тощо. 22% респондентів скоротили споживання за останній рік, 9% — відмовились ще раніше. Водночас 17% опитаних відповіли, що інколи щось дивляться або читають російською.
На питання “Чи змінилося ваше споживання російськомовного контенту за останній рік?” відповіді розподілилися наступним чином:
- Просто перестав/-ла споживати — 42%;
- Скоротив/-ла споживання — 22%;
- Звички не змінилися, інколи щось дивлюся / читаю російською — 17%;
- Перестав/-ла споживати взагалі, активно блокую і скаржуся на такий контент — 10%;
- І раніше не споживав/-ла — 9%.
Rakuten Viber також запитав українців, який україномовний контент вони споживали найбільше протягом останнього року. Лідерами стали такі категорії, як відео (YouTube, шоу тощо) — їх обрали 24% опитаних, музика (20%), і кіно (10%). Ще 5% українців обрали літературу, а подкасти — менш як 1%. 34% респондентів відповіли, що споживають усі зазначені види контенту українською мовою. Лише 7% користувачів не споживають нічого з вищенаведеного.
Відповіді на питання “Який саме україномовний контент ви споживаєте найбільше протягом останнього року?” розподілилися таким чином:
- Відео (YouTube, шоу тощо) — 24%;
- Музика — 20%;
- Кіно — 10%;
- Література — 5%;
- Подкасти — менше ніж 1%;
- Усе вищенаведене — 34%;
- Нічого з вищенаведеного — 7%.
Примітка: методика дослідження — анонімне онлайн-опитування, n>40 000. Ключова вікова група — 34-45 років, понад 50% респондентів віком до 45.