Сюжети чарівних казок демонструють нам, що іноді можна лікувати ангіну варенням, брати долю в свої руки і, якщо дуже потрібно, поміняти голос на ноги.
Не впадати у відчай, якщо отримав у спадок кота замість млину — можливо, цей кіт володіє інструментами побудови репутації і принесе тобі ціле королівство. Але чого вам буде коштувати така угода?
“Пан маркіз Карабас (таким ім’ям заманулося Коту прикрасити свого господаря) доручив мені піднести вам цього кролика в подарунок” — цитата Ш. Перо з казки “Кіт у чоботях”.
У двох рядках кіт демонструє ефективність прямого контакту з першою особою, вдале позиціонування і важливість промо-кита.
Будувати імідж першої особи важливо на 360°. Далі кіт підключає інфлюенсерів:
“Гей, ви, селяни! Якщо ви не скажете королю, що луг цей належить пану маркізу Карабасу, дивіться у мене: всіх вас у порошок зітру!”
Після чого моделює ситуації та адаптує зовнішній образ тепер уже маркіза.
“— Якщо хочеш послухатися моєї поради, будеш щасливий навіки. Іди купатися в такому-то місці, а про решту не журися.
Маркіз Карабас послухався Кота, хоч і не розумів, для чого це потрібно. Тільки купається він, а король їде повз. Раптом Кот як закричить:
“— Допоможіть, допоможіть! Пан маркіз Карабас тоне!
Король висунув на крик голову з карети і, впізнавши Кота, який стільки разів приносив йому дичину, наказав своїм слугам швидше бігти на допомогу пану маркізу Карабасу. Поки бідного маркіза витягали з річки, Кот підійшов до карети і доповів королю, що в той час, як його господар купався, шахраї забрали його плаття, хоч він, Кот, і кричав “караул” з усієї сили. (А шахрай сам же заховав плаття під великий камінь.) Король зараз же наказав своїм слугам принести пану маркізу Карабасу найкращий костюм і посадив гостя в карету покататися“ — цитата Ш. Перо з казки “Кіт у чоботях”.
Погодьтеся, не банальний спосіб взаємодії з першою особою в державі.
Так зусиллями кота молодший брат піднявся в соціальному ліфті до маркіза, отримав поля, нерухомість і в дружини принцесу. І якщо вірити перекладу, він “погодився”, а значить репутолог-Кот залишив йому шляхи відходу. Ціна угоди: чоботи.
“Казка про золотого півника” авторства Олександра Пушкіна демонструє проблеми і рішення сфери IR:
“Жив-був славний цар Дадон.
Змолоду, посівши трон,
Розважався він війною”
Не дивно, що незабаром у нього стався міжнародний конфлікт.
“Навіть плакав цар Дадон,
Навіть забував і сон.
Де вже тут спокійно жити!
От, щоб горю пособити,
Вдався він до мудреця,
Зорезнавця і скопця.
Шле до нього він з поклоном”..
Із запитом привернення уваги міжнародної громадськості до територіальної цілісності царства Дадона.
Рішення від скопця:
“От мудрець перед Дадоном
Став, торбину разв’язав,
Золотого півня дав.
“Посади оцю ти птицю,—
Проказав мудрець,— на шпицю;
Золот-півник всі краї
Пильнуватиме твої:
Як не ждать нізвідки лиха,—
Буде пташка мирна й тиха,
А як тільки б відкілясь
Ворогів орда взялась,
Чи війна б де починалась,
Чи яка біда складалась,—
Закричить мій співунець,
Підійнявши гребінець,
І повернеться до того
Місця лютого й страшного”.
Збереження територіальної цілісності коштувало Дадону занадто дорого — ціна угоди: молода дівчина.
“Наче лебідь посивілий,
Друг його, старий звіздар.
“А, добридень, — каже цар,—
Як живеш і що нам скажеш?
Підійди-но, що накажеш?”
“Царю,— в відповідь мудрець,—
Треба скласти нам кінець.
Як тобі я прислужився,
Ти сказав, ще й побожився:
Все тобі я без жалю,
Як для себе, ізроблю.
Подаруй мені дівицю,
Шамаханськую царицю…””.
Як виміряти роботу вашого фахівця зі зв’язків з громадськістю? Коротка відповідь: метрики. Але крім індексів, те що видає менеджер зі зв’язків з громадськістю, і що насправді говорить “громадськість”, має збігатися. А перевірити це можна тільки завдяки дослідженням: провести кількісні (особисті інтерв’ю (face-to-face), CATI, Омнібус, екзит-пол) і якісні дослідження (фокус-групи, креативні фокус-групи, експертні опитування, онлайн фокус-групи, форуми та глибинні інтерв’ю).
“Люстерко, люстерко на стіні, хто всіх красивіший з усіх в країні? “
Ось така поетична мотивація від братів Грімм витратити гроші на дослідження.
Ціна угоди: в казці про Білосніжку та сім гномів дзеркальце робило для мачухи дослідження абсолютно безкоштовно.