В останні роки кількість покупок в мережі Інтернет істотно зростає, і не можна залишати подібну тенденцію без належної уваги, особливо тим, чия діяльність пов’язана з торгівлею. Якщо врахувати зміни ринку, а точніше – його поступовий перехід на електронну комерцію, і правильно зорієнтувати власний бізнес, можна істотно підвищити продажі товарів і послуг.
Звичайно, якщо ви давно займаєтеся офлайн-продажами, не потрібно кидати все і переходити в Інтернет. Але спробувати поєднати два суміжних роду діяльності можна. Як? У цьому вам допоможуть маркетплейси, наприклад, Zakupka.com.
Говорячи простими словами, маркетплейс – це торгова площадка, де компанії продають товари і пропонують клієнтам свої послуги. Можна провести певну паралель з реальним ринком і продавцями, за кожним з яких закріплено власне торгове місце. Однак електронний майданчик більш організований, а механізм співпраці між нею і кожним окремим бізнесом чітко регламентований.
Головна мета маркетплейсів – забезпечити ефективну взаємодію між компанією і покупцем. Вони не займаються складанням і формуванням замовлень – це завдання окремого продавця. Зате трафік, юзабіліті, аналітика і маркетингова підтримка – справа фахівців маркетплейса.
Відмінності між торговим майданчиком і інтернет-магазином здаються очевидними. Якщо в інтернет-магазині представлений товар виключно одного постачальника, то електронний майданчик – це своєрідний каталог інтернет-магазинів, де один і той же товар можуть пропонувати різні фірми, тому покупець легко вибирає найвигідніший для нього варіант.
Що краще – маркетплейс або власний сайт-вітрина? Відповісти на це питання однозначно практично неможливо. Все залежить від ваших цілей. Інтернет-магазин – це візитна картка вашого бізнесу, що сприяє формуванню власного бренду. Однак для розробки сайту і його просуванню для виходу в ТОП пошукових запитів буде потрібно багато часу і сил.
У той же час маркетплейс – це вже готовий інструментарій для налагодження продажів в Інтернеті. Він допоможе швидко освоїти новий ринок і розширити клієнтську базу.
Види, переваги і недоліки торгових майданчиків
Очевидно, що онлайн-майданчики бувають різних видів. В першу чергу варто розглянути їх відмінності по типу учасників. Залежно від цього критерію маркетплейси бувають:
- В2В – учасниками є виключно підприємці. Тобто, бізнес купує у бізнесу;
- В2С – найпоширеніша модель, коли бізнес пропонує товари і послуги клієнтам, які не є підприємцями;
- С2С – продавцями і покупцями є звичайні люди.
Також бувають торгові майданчики, що пропонують тільки товари або тільки послуги, інформацію або навіть інвестиції. Природно, що найбільш затребуваними як серед компаній, так і серед клієнтів є майданчики, де можна купити потрібну річ і замовити необхідну послугу. Інформація та інвестиції – хороший, але специфічний товар, необхідний далеко не всім.
У чому ж полягають переваги подібних сервісів для компаній? Це:
- постійний потік цільової аудиторії за рахунок просування маркетплейса;
- можливість розширити географію продажів;
- скорочення витрат на рекламу власного товару;
- відсутність необхідності створювати власний інтернет-магазин з нуля і просувати його.
Справедливо буде згадати і про недоліки онлайн-майданчиків. Правда, їх не так багато. По-перше, залежність від правил, встановлених сервісом. По-друге, висока конкуренція на майданчику.
Однак, якщо грамотно вибрати маркетплейс, з яким ви будете співпрацювати, то ви побачите, що зазвичай подібні сервіси висувають цілком реальні і адекватні вимоги до продавців. А конкуренція – це цілком нормальна ситуація і від неї нікуди не дітися в будь-якій сфері діяльності.
Джерело: торгова площадка Zakupka.com