Правильне технічне обслуговування автомобіля – важливий момент, тому що саме воно забезпечує паспортний термін експлуатації вузлів, агрегатів і автомобіля взагалі.
ТО буває:
- планове (через певний кілометраж, за регламентом виробника авто);
- позапланове (з ініціативи власника, при продажу і т.і.);
- сезонне (після зими і перед нею).
Зазвичай в ТО входять:
- діагностика;
- виправлення знайдених проблем;
- заміна рідин і витратних матеріалів.
Основна проблема з Land Rover і Range Rover – докопатися до регламенту технічних робіт дуже нелегко. Немає єдиного відкритого документа, всі позиції опису розкидані по декількох файлах, отримати доступ до яких має право тільки власник машини за VIN кодом. А потім ще важливо розібратися, де мова йде саме про його авто.
Виходить, що якщо ми тільки збираємося купити Ленд Ровер і цікавимося тим, як будуть його обслуговувати, то побачити картинку цілком буде важкувато.
Повний список регламентних робіт складається з більш ніж 40 пунктів, і є тонкощі, що нагадують середньовічне богослов’я. Трактувати регламент можна різними способами, як і тестувати механічну і гідравлічну частину авто.
Найчастіше доводиться покластися на сумлінність і професіоналізм співробітників СТО і те, що вони знають все про свічки, рідини і автомобіль. Тому подвійно важливо знайти хороших фахівців.
Якість технічного обслуговування під час експлуатації сильно впливає на:
- витрати на запчастини на Ленд Ровер;
- вартість автомобіля на вторинному ринку;
- довжину інтервалів між ремонтами;
- якість їзди і настрій власника.
Погодьтеся, якщо машина ламається, її погано лагодять, і доводиться втрачати багато часу і грошей на СТО, то все це не має сенсу. Користі і задоволення буде мінімум.
Де обслуговувати автомобіль, у офіційного дилера або на звичайному СТО?
На це питання є різні відповіді, але обслуговування у офіційного представника Land Rover, дає кілька вагомих плюсів перед мультибрендовим СТО:
- завдяки спеціалізації на конкретний бренд, офіційне СТО часто проводить більш якісний ремонт;
- ленд ровер (і range rover) – авто високого класу, прошивки і деякі блоки потрібно оновлювати, і інформація про це є тільки в офіційних базах даних у дилерів;
- у дилера ваше авто буде мати історію обслуговування машини та документацію про те, коли ви брали запчастини Range Rover, і скільки кілометрів пройшов агрегат;
- продаючи авто через кілька років, ви зможете показати покупцеві, що машина обслуговувалася належним чином;
- деякі роботи по гарантійному обслуговуванню дилери можуть виконувати безкоштовно.
Ну і, звичайно, купуючи автомобіль, можна замовити пакет обслуговування і 5 років їздити без клопоту, що часто вигідно і зручно.
Дилер, на відміну від СТО, зобов’язаний проводити регламентні роботи. На нього можна скаржитися і з нього вимагати якісний ремонт.
Реальний приклад
Як правило в профільних техцентрах фахівці володіють інформацією і знають проблеми і болячки автомобілів. Вони мають у своєму розпорядженні технічну документацію і спецінструмент, знання і досвід. Ось тут починається різниця між офіційним дилером і звичайним СТО. Візьмемо окремий випадок з Range Rover з дизельним двигуном, де пітніла трубка активної стабілізації, що йде від насоса до блоку клапанів. Так ось, на звичайному СТО ніхто не звернув уваги на таку дрібницю, її в принципі не вважали за несправність, тому що з точки зору діагностики не існує поняття «запотівання», є каплевидне протікання. Це коли вже тече струмком – тільки тоді це поломка. Допускаються невеликі підтікання технічних рідин. Іншими словами: якщо у вас на ранок під автомобілем немає слідів технічних рідин, на приладах не горить лосс, то Ленд Ровер справний.
Але насправді все складніше! Важливо, де з’являється запотівання, на якій системі, наскільки активно потіє, і чим це може закінчитися.
Запотівання говорить про те, що в якийсь момент може статися розгерметизація системи. Якщо автомобіль гарантійний – це не проблема, дилер полагодить автомобіль за рахунок виробника. Питання – наскільки сильно відбувається запотівання, і де в критичний момент знаходиться авто. Якщо в місті – нормально, а що робити якщо «кругом 500?».
Система активної стабілізація на Range Rover має загальний обсяг рідини два і сім літра, тиск досягає 180 барелів, продуктивність насоса приблизно 30 літрів на хвилину. Якщо станеться розгерметизація трубки, то за 10 секунд система виявиться порожньою.
Далі є кілька варіантів:
- загориться несправність на панелі, ви заглушите автомобіль, занурете на евакуатор і одвезете в техцентр, де майстри усунуть проблему;
- якщо двигун буде продовжувати працювати, то насос системи стабілізації дуже швидко вийде з ладу і почне гнати стружку в блок клапанів, ніж виведе його з ладу, а в момент коли насос заклинить – обірветься ремінь, який і приводить в дію сам насос, а це той ж приводний ремінь, який приводить в дію генератор. Ви залишитеся без зарядки і без охолодження двигуна. Але навіть якщо він не порветься, ви не зможете проїхати на автомобілі більше пари кілометрів, ремінь почне прослизати і свистіти;
- в гіршому випадку ремінь затягне під шків коленвала і все, що знаходиться в підкапотному просторі в радіусі півметра, розірве, тому що обороти обертання складають 800 в хвилину.
Це крах через дурниці. Випадок рідкісний, але все можна було усунути на ТО, замінивши одну трубку. Природно, все це при якісному обслуговуванні у сумлінного майстра. Тому що, якщо на дилерському СТО фахівці не виявляють належної уваги, або не вміють ремонтувати, більшість плюсів втрачають сенс. Рекомендуємо довіряти і перевіряти, і про це піде мова далі в статті.
Чому корисно знати інтервали обслуговування автомобілів
Знаючи, скільки ви проїжджаєте кілометрів, легко вирахувати інтервали, можна чітко уявляти необхідний обсяг технічного обслуговування і скільки разів вам доведеться приїхати в техцентр для того, щоб виконати роботи. Із заміною масла в двигуні і тосолом питань немає, але є деякі особливості Land Rover, про які повинен пам’ятати власник.
Майстри в курсі, що в Range Rover є перехідна муфта від коробки передач на коробку відбору потужності. Проблема не в тому, що коробка відбору потужності погана, просто на СТО не завжди згадують, що заміна масла на нових авто потрібна через 64 тис. км. а не через 80, як було раніше. Ця муфта, крім того, що підключає задній привід, також виступає ще і як міжосьовий диференціал, і через завантаженість є слабкою ланкою трансмісії. Масло зношується, втрачає властивості, і це призводить до того, що вузол виходить з ладу. Але якщо не забувати про це і вчасно міняти масло, то все буде добре. Тут допоможе запис і інтервал обслуговування авто.
На питання, коли ви останній раз міняли масло в КПП, власник часто говорить «ніколи», просто тому що ніхто раніше не акцентував на цьому увагу, а майстри на СТО не згадали.
Ще один приклад – задній редуктор. Коли в ньому міняти масло – толком ніхто не знає. Звичайно, за гроші можна поміняти все, але в регламентах незрозуміло на яких моделях і коли обов’язково проводити заміну. На СТО, де ведуть документацію по авто клієнтів, у механіків є повна «історія хвороби», а, відповідно, і розуміння, що необхідно робити за планом.
Ще один момент: за старим регламентом повітряні фільтри підлягають заміні кожні 52 тисячі кілометрів, а в нових регламентах – кожні 104 тисячі кілометрів. Будь-яка людина, яка розуміється на наших дорогах, подивившись на ось цю цифру, відразу зрозуміє, що це маячня. Можливо, ви й проїдете 52 тис. км., Але після 15 дихати буде нічим.
Підводячи підсумок, потрібно сказати, що успішна експлуатація автомобіля складається з 3х речей:
- грамотний водій;
- якісні запчастини;
- професійний ремонт.
Якщо дбайливо поводитися з автомобілем, своєчасно приїжджати на ТО і доглядати, щоб механіки все робили правильно, – вам не доведеться розчаровуватися.