«Китайський ієрогліф, що означає «криза», складається з двох знаків: «небезпека» та «можливість», Роберт Маккі.
Власник бізнесу завжди здійснює вибір. Сьогоднішні реалії вимагають приймати рішення вдвічі більше і набагато швидше. Якщо стояти довго на місці, це може вартувати комерційного успіху. Під поштовхом вперед мається на увазі вихід на міжнародні ринки, а стояння на місці не розширюватиме географію вашого бренду.
Економічне становище в Україні під час війни не має прогресивного зростання або навіть тенденцію на позитивну прогресію. По зрозумілим причинам. В залежності від послуг або товарів ситуація буде змінюватись не в кращий бік. Навіть, якщо, це продукти харчування, які за пірамідою потреб Абрагама Маслоу є базовими. Звичайно, це залежать від багатьох факторів: ціна, частота споживання, цільова аудиторія. В жодному разі, не є агітацією “чогось поганого”, всього лише причинно-наслідковий зв’язок, який є аксіомою.
З потенційною небезпекою розібрались, переходимо до можливостей. Це розширення свого бренду там де його чекають і де він дуже необхідний. Саме так! Світ величезний. Ваші клієнти в Америці або Німеччині, готові віддати кошти за якісний продукт. Головне не боятись робити кроки вперед, а ще зробити необхідні дії для успішного виходу на ринок. Наступна інформація допоможе вам, якомога успішніше вийти на нові ринки та отримати бажаний комерційний успіх.
Психологічний рівень
Психологічний стан команди та підприємця. Так! Це дуже важливо мати віру і розуміти, те що ви робите — ви робите краще ніж інші. Ви розумієте кількість відповідальності та роботи, яка чекає ваш бізнес. Деякі підприємці ходять на прийом до психотерапевтів, щоб підготувати себе морально. Розмови з керівниками відділу, командами. Це необхідно.
Аналітичний рівень
До підготовчого етапу, входить аналітика. Як зовнішня — аналіз ринку, так і внутрішня — робоча команда. Зупинимо увагу на зовнішньому факторі. Для базового аналізу ринку вам знадобиться звичайна і перевірена часом Excel таблиця. Перший стовпець має містити назву конкурентів на ринку на який ви хочете виходити, другий стовпець посилання на сайт. Далі стовпці варто додавати в залежності від аналітичних даних, які ви можете отримати на ресурсах (посилання будуть вказані нижче).
Почнемо з пошуку конкурентів. Це можна зробити за допомогою VPN (вибравши потрібну країну) та за конкретними запитами характерні з вашим продуктом. Проаналізувавши перші дві сторінки пошукової видачі (ТОП 20), продовжити пошук за допомогою соціальних мереж (теги), онлайн-медіа, які могли згадувати конкурентів, видача товарів за рейтингом (локальні ресурси).
Окей, ми маємо назви і посиланням на сайт, на що звернути увагу?
- Історія бренду, як створювались, що надихнуло (в більшості випадків, це можуть бути штучні історії (легенда бренду), але важливо дізнатись, який образ хоче створити собі конкурент;
- Загальна кількість інформації про бренд та товар (достатньо / недостатньо)?;
- Переваги бренду, його особливості (наприклад: лише еко-продукт);
- Як оформлена карточка товару (інформація про продукт, доставку, спосіб оплати, візуальна презентація товару);
- Пройти шлях потенційного клієнта від карточки товари до моменту покупки (скільки кроків та часу у Вас зайняло оформлення покупки? Чи пропонували товар, який може доповнити обраний (якщо так на якому кроці?) Чи мають переваги у доставці (за рахунок компанії)? Знижки за промокодом залишивши свій e-mail?;
- Яка комунікація бренду після покупки або покинутого кошику? (e-mail повідомлення, ремаркетинг через соціальні мережі).
Допоміжні ресурси для аналізу, які можуть бути вам у нагоді:
- Тенденція ринку на протязі 5 років (як розвивався запит та який рейтинг популярності має зараз) — trends.google.com;
- Частота запитів на місяць (те, що клієнт самостійно шукає у пошуковому запиті) — ads.google.com/home/tools/keyword-planner;
- Аналіз сезонності — trends.google.com;
- Аналіз конкурента за певними даними — similarweb.com.
Майстер-класи, які допоможуть в написанні якісної стратегії
Стратегічний маркетинг з орієнтацією на міжнародні ринки:
Як просувати бренди у 2023 році:
Сторітелінг та пряма реклама:
Чат-бот з маркетингу в Telegram, який дає відповіді на розповсюджені питання або на індивідуальні запити: t.me/MarketingSupportUkrBot
«Криза», складається з двох знаків: «небезпека» та «можливість», а як кризу бачите ви?
Автор статті: Радміла Форд