За півтора роки повномасштабного вторгнення українці стали вчетверо частіше черпати новини саме з каналів месенджерів. Команда Rakuten Viber відповіла на найпоширеніші питання про канали для медіа: як створити канал, який контент приверне увагу аудиторії та як просувати власний канал.
Останнє опитування щодо споживання медіа від Internews вказує, що 76% респондентів отримують новини з соціальних мереж: з них 35% користуються лише цим джерелом. Rakuten Viber встановлений на 98% смартфонів, що робить його одним з наймасовіших месенджерів. Відповідно, потенційно охоплена аудиторія сягає десятків мільйонів користувачів. Декілька цифр про користування каналами в Україні:
- Станом на жовтень 2023 року, близько 75% українських користувачів щомісяця читають канали та спільноти у Rakuten Viber.
- 40% користувачів читають їх щодня.
- У 2022 році кількість повідомлень, яку користувачі прочитали у каналах та спільнотах у Rakuten Viber, зросла на 70,5% порівняно з 2021.
Для користувачів наявність медіа, якому вони довіряють, у звичному для них месенджері, розширює та полегшує доступ до новин. Водночас для видань створення своїх каналів у застосунку — це можливість охопити більше аудиторії та подавати інформацію ще оперативніше. Тож, як ЗМІ створити канал у Rakuten Viber і про які бонуси варто знати?
Як завести канал?
Відкриття каналу є безкоштовним. Для того, щоб відкрити канал, потрібно пройти ці кроки з мобільного пристрою:
- Натисніть Чати
- Натисніть Створити (Android) або (iOS)
- Натисніть Новий канал
- Натисніть Створити канал
- Натисніть Назвіть свій канал та введіть назву каналу
- Натисніть камеру , щоб додати значок каналу. Ви можете зробити нове фото або вибрати наявне фото зі своєї галереї
- Натисніть Опишіть свій канал та введіть опис
- Натисніть Створити канал
База знань про канали — на офіційному сайті підтримки Rakuten Viber.
Перші читачі: як відкрити канал для пошуку
Після створення каналу він не одразу стає доступним у пошуковій видачі месенджера. У Rakuten Viber канали для пошуку відкриваються вручну — таким чином, ніхто не зможе створити “двійника” вашого ЗМІ. Лише ті канали, які проходять перевірку українською командою, зʼявляються в пошуку. Така верифікація здійснюється за запитом до служби підтримки або за прямим зверненням за імейлом: partners_ukraine@viber.com.
За офіційним запитом з імейла видання команда розвитку бізнесу в Україні перевіряє канал та відкриває його для пошуку.
Який контент привертає увагу читачів: базові поради
- Канал ЗМІ у месенджері створений для максимально концентрованих та коротких новин. Оптимальний об’єм одного новинного повідомлення — до одного екрану разом з картинкою або відео.
- Доповнюйте публікацію фотографіями. Це може бути ілюстративне зображення, а не фотографія “з місця подій”. Також увагу привертають інфографіки: аналітичні матеріали занадто обʼємні для розміщення на каналі, тому схематичні зображення стануть вдалою альтернативою. На повний текст завжди можна додати посилання в кінці публікації.
- Використовуйте різні формати тексту у своїх публікаціях. Це може бути новинний дайджест за день або тиждень, списки порад від редакції чи запрошеного спікера, аналітичні довідки, коментарі експертів.
- Урізноманітнити контент допоможуть різні типи повідомлень. Наприклад, замість звичайного тесту ви можете запустити опитування чи вікторину в каналі: результати можуть стати корисними інсайтами для медіа, водночас заохочуючи читачів взаємодіяти з публікацією.
Приклади каналів, що вдало урізноманітнюють свій контент:
- Dovidka.info (мультимедійний контент, чек-листи, відкриті коментарі, опитування),
- Психологічна підтримка (списки порад, підбірки фільмів),
- Центр протидії дезінформації (дезінформаційні дайджести, прогнози, коротка аналітика) та інші.
Приклади інших успішних інформаційних каналів — BBC News Ukrainian, УНИАН, 24 канал, Суспільне, ТСН та інші.
Просування: як медіа може самостійно промотувати свій канал і чим допоможе команда Rakuten Viber
Успіх каналу залежить від контенту — наскільки він актуальний, різноманітний та інформативний — та від промо. Для промо власного каналу у Rakuten Viber медіа варто додавати посилання на канал на інших своїх платформах та закликати підписуватися на нього.
Для офіційних ЗМІ Rakuten Viber часто пропонує безкоштовну промо-підтримку. Зокрема, для офіційних загальнонаціональних медіа команда пропонує безкоштовне промо на вкладці “Корисне” просто в застосунку. Щомісячна аудиторія цієї вкладки — приблизно 10 млн українців. Для запиту на такий тип промо треба звертатися до команди розвитку бізнесу в Україні за поштою partners_ukraine@viber.com, кожен запит розглядається окремо.
Поради для відеоконтенту
- Особливу увагу читачів каналів привертають короткі відеоролики. Ролик можна долучати до стислого тексту новини. Відео буде відтворюватись автоматично, якщо його розмір відповідає таким вимогам: до 15 МВ при підʼєднанні до WiFi мережі й до 3 МВ при підключенні до мобільного звʼязку. Для більших відеороликів користувачі мають завантажувати файл вручну.
- Якщо ваше медіа веде YouTube канал (спецпроєкти, новинні дайджести, інтервʼю тощо), трафік від перегляду цих відео через месенджер Rakuten Viber монетизується як трафік перегляду відео на YouTube.
- Крім того, якщо ви починаєте живу трансляцію на YouTube, її можна анонсувати в каналі в Rakuten Viber: так ваше повідомлення зʼявиться згори списку чатів у користувачів, а ваша аудиторія скоріше дізнається про новий випуск.
Канали у Rakuten Viber не мають ботів у підписниках, адже користувачі авторизуються за номером телефону. А жорсткі вимоги фільтрації контенту та ручне відкриття каналів для пошуку дозволяють уникнути спамерів та каналів-двійників. Таким чином, ведення каналів стає прозорим, зрозумілим та контрольованим для медіа.
Для відкриття каналів у пошуку та безкоштовного промо для медіа звертайтеся за імейлом: partners_ukraine@viber.com