Оплата в валюті, вищі гонорари, перспективніші проєкти та назви відомих компаній в рядку досвід у резюме. Усе це може принести співпраця з іноземними клієнтами диджитал-спеціалістам — піарникам, копірайтерам, маркетологам, SMM-никам та іншим людям із креативного сектору. Але пошук клієнтів і на знайомому ринку не завжди приносить бажані результати, тому залучити міжнародних клієнтів може бути складніше.
Анна Носок, власниця диджитал-агенцій A.A та POTOLOK, маркетинг та бізнес-консультантка, яка зараз живе і працює в Каліфорнії, ділиться порадами, як і де знайти клієнтів за кордоном.
Почніть з резюме
Яким би чудовим не було ваше резюме та як би не хотілося пропустити етап його оновлення, без гарно складеного CV очікувати потоку клієнтів марно. В першу чергу його потрібно перекласти на іноземну мову — англійську чи будь-яку іншу в залежності від ваших потреб.
Структура резюме всюди приблизно однакова, тому з цим складнощів виникнути не повинно: вкажіть досвід, починаючи з останнього місця роботи та у зворотному порядку, короткий опис обов‘язків та результатів, яких ви досягли на посаді, додайте пошту та посилання на платформи LinkedIn чи Behance.
За кордоном не заведено додавати до резюме фото, вказувати стать чи вік, це ознаки дискримінації, сімейний статус теж пропустіть. Вигадувати велосипед з оформленням непотрібно, нехай це буде лаконічний PDF-файл чи скачане резюме із LinkedIn. Не забудьте і про супроводжувальний лист або cover letter. Так, їх пишуть не лише в нас, це міжнародна практика.
Фриланс чи фултайм?
Ще після пандемії та переходу на віддалений формат роботи кількість фрилансерів у світі значно зросла, а до 2030 року, за оцінками McKinsey, у світі буде 500 мільйонів фрилансерів. Знайти роботу на фрилансі — проєктну чи постійну — буде в рази простіше завдяки великій кількості бірж для пошуку замовників.
Якщо ж вас цікавить робота фултайм, її можуть запропонувати як великі компанії, які постійно розміщують вакансії на своїх офіційних сайтах, так і локальні агенції, медіа чи невеликі організації.
Оберіть, який тип зайнятості підходить саме вам та відштовхуйтесь від цього в побудові подальшої стратегії з пошуку роботи за кордоном.
Нетворкінг
Чимало хороших вакансій не доходять до платформ та ніде не публікуються. Тут важливу роль грає нетворкінг, бо іноді знайти клієнта можна під час смол току, який, на перший погляд, навіть міг не стосуватися роботи.
Конференції — чудове місце, де можна отримати багато нових знайомств, а завдяки хорошій самопрезентації та харизмі ще й знайти потенційних клієнтів. Івенти для нетворкінгу можна організувати й самостійно: зібрати колег, лідерів думок у вашій сфері, запросити лекторів. В Америці формат конференцій відрізняються від наших тим, що люди приходять туди не послухати лекції чи виступити самим, а знайти інвесторів для своїх стартапів чи нових клієнтів.
Сильний особистий бренд
Якщо ваші соцмережі говорять про вас як експерта та навіть можуть замінити портфоліо, пів справи вже зроблено. Не чекайте, що замовник знайдеться сам, розкажіть, що в пошуках нових проєктів, попросіть друзів поширити та розпитайте своїх знайомих, чи не шукають вони класних спеціалістів.
Можна створити сайт-візитівку, розмістити там приклади робіт та залишити посилання в LinkedIn. Так потенційний роботодавець зможе краще познайомитися з вами та вашими роботами.
Платформи для пошуку роботи та клієнтів
Є чимало платформ з пошуку роботи та розміщення вакансій, де і замовники, і ті, хто шукають роботу, можуть знайти все, що потрібно.
LinkedIn — повноцінна соцмережа, яка створена для пошуку роботи, встановлення робочих контактів з рекрутерами, власниками компаній, колегами по цеху. Заповніть свій профіль, додайте всю актуальну інформацію про роботу та навички, а також не забувайте перевіряти запити на листування. Рекрутери почнуть самі писати вам із пропозиціями роботи, тому не проґавте можливості.
Як і в будь-якій соцмережі, тут теж варто бути активним — робити пости, писати коментарі, вести дискусії, встановлювати дружні зв‘язки, але все це з акцентом виключно на робоче спілкування.
Behance
Behance — ще одна соціальна платформа для креативників. Ви можете створити свій профіль, додати портфоліо та шукати роботу або будь-які види співпраці. Дизайнери часто використовують Behance як заміну Pinterest, щоб шукати референси для власних робіт.
Fiverr
Fiverr — ізраїльська онлайн-платформа, яка основний акцент робить саме на послугах, які надають фрилансери. Там можна розмістити свої резюме та портфоліо копірайтерам, вебдизайнерам, ілюстраторам, SEO-спеціалістам, розробникам та багатьом іншим.
Upwork
Одна з найпопулярніших та найбільших бірж фрилансу, а тому й конкуренція там чимала. Щоб профіль привертав увагу потенційних роботодавців та почали надходити запити на перші замовлення, детально заповніть профіль.
Платформа підтримує Україну під час війни та передає кошти на благодійність. Українським фрилансерам пропонують відправити гроші як пожертву навіть без покупки послуги.
Freelancer
Ще одна біржа з великою кількістю вакансій у креативних сферах. Ви можете знайти роботу в дизайні, копірайтингу, фотографії та багатьох інших галузях. Freelancer дозволяє переглядати рейтинги клієнтів та робити ставки на проєкти.
Пошуки клієнтів можуть зайняти чимало часу, але, як і будь-який пошук роботи, цей процес вимагає терпіння та максимального злучення ваших зусиль. Після отримання перших замовлень чи офферів від іноземних компаній сарафанне радіо почне працювати, а рейтинг на біржах буде стрімко підвищуватись.