Соціальні мережі та месенджери — в топі джерел для споживання контенту. За світовою статистикою, 30% користувачів отримують новини саме з соцмереж. Українські дослідження також підтверджують, що дедалі більше читачів стежать за останніми подіями в месенджерах. Rakuten Viber ділиться інструкцією для створення каналу в застосунку.
За даними опитування Rakuten Viber, 27% українських користувачів перевіряють новини щогодини. При цьому близько третини українців дізнаються про останні події лише з соціальних мереж та месенджерів, не переглядаючи інші джерела. Наразі на платформі є канали таких офіційних медіа, як Суспільне, Громадське, ТСН, УП, УНІАН, NV, BBC News Ukraine, 24 каналу та інших. Найбільший в українському сегменті канал новин Блискавка має 2.7 млн підписників. Так, канали стають основною точкою дотику медіа з аудиторією, а завдяки присутності в месенджерах можна примножити кількість своїх читачів. Аби не втрачати цих можливостей, Rakuten Viber розповідає, як відкрити власний канал у месенджері.
Крок №1: Створення каналу
Відкрити канал можна безкоштовно, просто зі смартфона. Для цього: натисніть Чати → натисніть Створити (Android) або (iOS) → натисніть Новий канал → натисніть Створити канал → введіть назву каналу (ви також можете додати значок каналу, натиснувши камеру ) → введіть опис каналу → натисніть Створити канал.
Окрема задача — складання опису каналу. Хороший опис має бути містким та однозначно описувати тему каналу. Також біо каналу має включати слова, за якими його будуть шукати. Крім того, в описі можуть бути посилання на сайт або інші платформи.
Крок №2: Відкриття в пошуку та “блакитна галочка”
Будь-який канал має пройти перевірку українською командою месенджера перед тим, як стати доступним для пошуку. По-перше, це дозволяє відслідкувати будь-який неприйнятний контент на платформі. По-друге, це протидіє появі фейкових сторінок популярних медіа чи авторів.
Щоб відкрити канал для пошуку, авторам необхідно звернутися до служби підтримки або відправити пряме звернення на partners_ukraine@viber.com.
Що ж до “блакитної галочки”? За квітневим опитуванням Rakuten Viber, 57% респондентів довіряють новинам виключно від офіційних каналів ЗМІ та держпосадовців. “Блакитна галочка” слугує орієнтиром для читачів. При відкритті каналу в пошуку, українська команда Rakuten Viber так само надає відповідну позначку за запитом — вона відображатиметься справа від назви каналу.
Крок №3. Ведення каналу
Українці стають дедалі більш вибагливими до інформації, яку споживають. Аудиторію цікавить оперативний, унікальний і наочний контент. Що допоможе захопити увагу читачів?
- Використання різних форматів контенту: адаптовані новини з сайту, тематичні підбірки, ТОПи новин за день/тиждень, поради від експертів чи редактора тощо.
- Стислість: оптимальний розмір повідомлення — до одного екрану смартфона. Посилання на повну версію матеріалу завжди можна лишити в кінці допису.
- Доповнення публікації віжуалами: інфографіка, ілюстративне зображення, фото автора чи з місця подій — без візуального супроводження текст сприйматиметься важко та може загубитися в інфополі.
- Доповнення публікації відео: короткі відеоролики вирізняються з-поміж загального потоку новин. Найкраще працюють відео, які відтворюються автоматично без необхідності завантаження. Для цього його розмір має бути до 15 МВ (для автоматичного програвання у WiFi мережі) або до 3 МВ (при підключенні до мобільного звʼязку). Крім того, можна ділитися своїми відео з YouTube — перегляди у Rakuten Viber рахуються у загальне число переглядів на платформі.
- Оформлення: як і в документах, у публікаціях варто розставляти акценти — жирний шрифт, курсив або пункти списку краще зорієнтують читачів по тексту.
- Мотивація до зворотного звʼязку: відкриті коментарі під дописами, опитування та вікторини заохотять читачів взаємодіяти з каналом, а не просто гортати стрічку. Це, своєю чергою, викликає відчуття довіри та залученості.
А що далі?
Щоб дедалі більше читачів підписувались на канал, варто розмістити посилання на нього на інших платформах (сайт, групи та канали в інших соціальних мережах). Це посилання можна також додавати в кінці публікацій та включити до розсилок. Крім того, для офіційних ЗМІ Rakuten Viber пропонує безкоштовну промо-підтримку.
Присутність в месенджерах — обовʼязкова умова помітності в медіаполі та додатковий потужний канал монетизації. Інструкція допоможе легко та швидко відкрити канал у Rakuten Viber, щоб уже знайти свою аудиторію серед 98% українців зі смартфонами — таке проникнення наразі у Rakuten Viber.
Нагадаємо, що ведення каналів у месенджері є цілком прозорим — усі користувачі Rakuten Viber реєструються за номером телефону, що унеможливлює ботів серед читачів, при цьому зберігаючи їхню анонімність. Крім того, ретельна модерація та перевірка перед відкриттям у пошуку убезпечать від каналів-копій і спаму.