У статті про те, як створити сайт, зберігши нерви і гроші в майбутньому, я вказав базові питання, які потрібно врахувати ще до появи сайту. Другим етапом існування сайту є етап створення та розвитку контенту. Якщо ви розмістили хороший контент на вашому сайті і красиві фото, це не означає, що ви насправді робите правильний і потрібний вам контент, який хочуть бачити ваші відвідувачі. Це не означає, що пошукові системи будуть вас швидко індексувати і просувати в топ. В рамках цього поста я розповім, як проаналізувати ваш контент і знайти помилки, які заважають просуванню вашого сайту в пошуковій видачі.
1.Як правильно знаходити недоліки в контенті?
За допомогою аудиту контенту можна знайти і виправити всі недоліки контенту на вашому сайті. Можливість використання інструменту для аудиту контенту сайту значно поліпшить ваші результати. Він аналізує і оцінює весь наявний у вас контент, а більшість процесів аудиту контент-маркетингу виявляють ваші сильні і слабкі сторони, щоб адаптувати роботу до поточних цілей і дій. Регулярний аудит контенту може допомогти вам в рази поліпшити стратегію вашого контент-маркетингу. Давайте розглянемо основні кроки при вивченні того, як проводити аудит контенту сайту.
Крок 1: Визначте ваші цілі і показники
Контент-аудит – складний і тривалий процес. При плануванні проведення аудиту контенту важливо починати з чітких, певних цілей для його успішного виконання. Перший крок – подумати про цілі вашого бізнесу. Які переваги ви можете отримати з аудиту контенту? Яких результатів ви хочете досягти? Ось кілька прикладів цілей, які ви можете встановити для своєї кампанії з аудиту контенту.
Мета 1: поліпшити результати SEO
- Визначте сторінки з високим потенціалом для пошукового просування, щоб зайняти місце в топ 5.
- Зрозумійте, який контент вам потрібно оновити або видалити з вашого сайту.
- Перевірте і оптимізуйте ваші внутрішні посилання.
Мета 2: збільшити залучення аудиторії
- Визначте найбільш цікаві типи контенту для вашої аудиторії.
- Визначте теми, які цікавлять ваших відвідувачів.
- Визначте, який контент викликає інтерес у вашому співтоваристві.
Мета 3: поліпшити коефіцієнт конверсії
- Зрозумійте, які сторінки максимально корисні для ваших відвідувачів.
- Знайдіть найбільш ефективний контент для залучення потенційних клієнтів.
Після того, як ви визначили свої цілі, необхідно співставити їх з відповідними показниками контенту. Метрики контент-маркетингу зазвичай можна розділити на чотири категорії:
- Метрики поведінки користувача: кількість переглядів сторінок, середня тривалість сеансу, показник відмов.
- Метрики взаємодії: лайки, публікації, коментарі, згадки.
- SEO показники: органічний трафік, зворотні посилання, ранжування ключових слів, час очікування.
- Показники продажів: кількість лідів, конверсія, рентабельність інвестицій.
Крок 2: проведіть інвентаризацію вашого контенту
Перш, ніж ви почнете думати про те, як проводити аудит контенту і формувати список URL-адрес і даних, важливо вирішити, який контент вам необхідно переглянути. Ви можете перевірити свій внутрішній контент, такий як пости на блогах, новини, навчальні матеріали, описи вашого продукту і цільові сторінки або ваші зовнішні публікації. Ви також можете оцінити інші типи контенту, такі як відео, PDF або інтерактивний контент (тести, тести, ігри).
Зберіть список URL
Вам потрібно почати зі збору всіх URL-адрес сторінок, які ви хочете проаналізувати. У статті як зробити швидкий SEO аудит за 30 хвилин я привів в приклад сервіс Netpeak Spider, який дозволяє робити глибокий аналіз сайту для усунення помилок, які перешкоджають просуванню сайту в пошуковій видачі, як наприклад, биті посилання, дублі сторінок, title, meta description, заголовки h1 і інше. Інструмент знаходить більше 60 ключових помилок внутрішньої оптимізації, перевіряючи більше 50 параметрів SEO. Ви можете вибрати тільки ті параметри, які ви хочете перевірити. Після введення URL, процес сканування може зайняти деякий час в залежності від обсягу сайту. Відразу дивіться чи немає сторінок, які створюють дублі. Їх потрібно закрити від індексації.
Критичність помилок
Після сканування ви побачите список проблем, класифікованих за їх серйозностю (помилки, попередження і повідомлення) і сторінок, які містять ці проблеми. У новій версії Netpeak Spider реалізовано виявлення більше 50 типів проблем, в яких пріоритети розставлені наступним чином:
- Висока критичність (червоним) – критичні проблеми, які необхідно відразу усунути.
- Середня критичність (помаранчевим) – важливі, але не критичні помилки.
- Низька критичність (синім) – помилки, на які слід звернути увагу.
У правій частині вікна програми ви можете побачити панель «Помилки» – це місце, де представлені всі помилки, виявлені під час сканування.
Інформація про проблеми розміщена в додатковій таблиці, в якій ви можете побачити всі проблеми, знайдені на проскануваному сайті. Тут ви можете відфільтрувати URL-адреси за типом проблеми, її серйозності і параметрам, в яких була виявлена проблема.
Крок 3: Аналіз помилок
Збір даних є досить складним і тривалим процесом. Я рекомендую вам приділити увагу наступним аспектам.
Перевірте глибину сторінки
І пошукові системи, і користувачі не люблять сторінки з глибокою вкладеністю. Переконайтеся, що для переходу до найглибшої сторінки вашого сайту потрібно менше 5 кліків. За допомогою сегментації в Netpeak Spider ви можете знайти всі сторінки, у яких рівень вкладеності довше, ніж передбачалося. Для цього після закінчення сканування сайту натисніть на кнопку «Налаштувати сегмент» і додайте відповідну умову, як на скріншоті нижче.
Також глубину можна дивитись на вкладці “сводка”
Биті посилання
Перевірте сайт на наявність битих посилань і сторінок, які повертають код стану 404. Вони перешкоджають скануванню вашого сайту і погіршують роботу користувачів.
Дубльований контент
Перевірте свій сайт на наявність дубльованого контенту. Існує кілька типів дублікатів: дублікати сторінок, дублікати метатегів, дублікати тексту. Netpeak Spider покаже всі сторінки, що містять будь-який дубльований контент.
Редиректи
Перевірте свій сайт на наявність редиректів. Для цього на панелі «Параметри» виберіть «Редиректи» і «Кінцевий URL редиректу».
Основні метатеги
Перевірте, чи є на всіх сторінках вашого сайту метатеги description і теги title, тому що правильно оптимізовані метатеги грають важливу роль у вашій оптимізації. Переконайтеся, що вони відповідають обмеженням, які є у пошукових систем.
Оптимізація зображення
Перевірте, чи всі зображення мають атрибути ALT і відповідний розмір.
2. Як проаналізувати ваші дані?
Вам необхідно вивчити метрики контенту в цілому, щоб отримати чітке уявлення про стан вашого контенту. Наприклад, ваша сторінка може залучати багато трафіку, але мати високий показник відмов і високу тривалість сеансу. Це означає, що користувачі цікавляться вашою темою, але ваш контент не вирішує їх питання. В цьому випадку необхідно оцінити різні елементи вашого контенту, щоб зрозуміти, чому користувачі залишають ваш сайт. Проблема може бути пов’язана з тим, що ваш контент пов’язаний з заголовками, CTA або часом завантаження сторінки.
Оцініть ваш контент
Ви можете зрозуміти, чи потрібно вам зберігати контент, використовувати його повторно, оновлювати або видаляти, аналізуючи дані на основі різних метрик. Наприклад, якщо ваша стаття потрапила в топ-3 в Google, а тепер ви бачите, що вона втратила деякі позиції, ви можете оновити і оптимізувати свою статтю. Використовуючи ваші зібрані дані і ваші метрики, спробуйте оцінити кожен фрагмент контенту відповідно до ваших цілей і призначте один з наступних статусів:
Зберегти:
Якщо ваш контент працює добре і залишається актуальним, вам, ймовірно, не потрібно його оновлювати. Подумайте про повторне використання цього контенту як частини вашої поточної стратегії контент-маркетингу. Приклади: вічнозелений контент, актуальні питання, основна інформація про ваш бізнес.
Оновити:
Аудит контенту може виявити веб-сторінки, які працюють неефективно. Спробуйте переглянути цей контент і з’ясувати, як ви можете зробити його більш ефективним. Ви також можете знайти контент із застарілою інформацією, яку необхідно переглянути. Приклади: статті про тенденції, дослідження з даними і статистикою, контент з низьким трафіком або з низьким рівнем конверсії.
Вилучити
Якщо ви не можете поліпшити зміст контенту, або оновлення потребують занадто багато зусиль, може бути розумно видалити його з вашого сайту. У вас також можуть бути статті або цільові сторінки, створені для сезонних маркетингових кампаній, які вам більше не потрібні. Приклади: контент, пов’язаний з конкретною подією, або діяльністю, інформація про товари, яких немає в наявності, дубльований контент, якого завжди слід уникати.
Крок 4: Складіть план дій
Після оцінки вашого контенту вам необхідно встановити ряд дій для його поліпшення. Ваш план дій повинен грунтуватися на ваших цілях і висновках, які ви зробили зі свого аналізу. Те, що працює сьогодні, може не працювати завтра, тому необхідні послідовні коригування. Виконання аудиту контенту пару раз на рік – відмінний спосіб перевірити, чи працюють ваші настройки.