Відкрити бізнес інколи простіше, ніж розібратись в електронній комерції та обрати найкращу CMS для майбутнього інтернет-магазину. Серед десятків популярних сервісів тільки одиниці насправді якісні та прості у користуванні.
CMS — це система керування інтернет-магазином або сайтом, за допомогою якої наповнювати сторінки, вносити зміни, додавати банери/контент можуть всі співробітники. Системи відрізняються у різних компаній, їх навіть можна розробити індивідуально. Щоб розібратись та обрати найкращий фреймворк для інтернет-магазину, ми створили цю статтю.
Головний етап запуску сайту для електронної комерції — вибір фреймворку інтернет-магазину
Точно підібрана CMS система для інтернет-магазину принесе радість принесе радість покупцям, психічний спокій менеджерам та прибуток власнику. Автоматизація бізнесу вигідна завжди, тому що знімає навантаження зі співробітників та зводить до мінімуму помилки в процесі продажів.
Краще одразу підібрати якісну платформу, яку можна буде розвивати у майбутньому, а не починати з першої-ліпшої безкоштовної чи дешевої CMS з обмеженими можливостями та багами.
В ідеалі, фрейм інтернет-магазину вирішує декілька задач:
- Адмінпанель для співробітників, з якою можна швидко оформляти замовлення, редагувати сторінки, додавати нові товари.
- Набір можливостей для e-commerce: адміністрування проєкту, інтеграції із зовнішніми системами, маркетплейсами, можливості для просування та реклами.
- Зручні функції для покупців. Щоб і спосіб оплати, доставки обрати, і відгук легко залишити, і сповіщення отримати. При цьому легко орієнтуватись у структурі сайту, який швидко працює.
- Безпека. Використовуйте надійні технології, щоб захистити інтернет-магазин від атак та зберегти дані користувачів.
- Можливість розвитку під свої бізнес-процеси. Це важливо для довготривалої роботи інтернет-магазину без переїзду на іншу систему. Перевірте, чи можна кастомізувати рішення у майбутньому, додати інтеграції з маркетплейсами та іншими сервісами.
Врахуйте кожен із цих пунктів на початку вибору CMS для інтернет-магазину — і автоматично звільніть себе від проблем, які виникають з часом.
Серед яких CMS для електронної комерції доведеться обирати
Шукаєте основу для інтернет-магазину? Тоді вам знадобиться зручний пошуковик, думка фахівців вашої команди та критичне мислення. Напишіть усі ваші потреби, очікування, бюджет і порівнюйте CMS.
Критичне мислення, втім, тут найважливіший компонент. Безкоштовні фреймворки для інтернет-магазинів несподівано можуть опинитися з купою доплат за нові модулі або більшу кількість товарів. SaaS рішення можна підтримувати лише з техпідтримкою компанії-розробника, при цьому інтернет-магазин не буде вашим. Самописні фреймворки можуть застаріти і стати дорогими в обслуговуванні.
Види CMS для інтернет-магазину:
Вид | Приклади CMS | Короткий опис |
Хмарні (SaaS, software as a service) | Horoshop; Shopify | Ви орендуєте місце для сайту та вносите щомісячну оплату, але не є власником інтернет-магазину. Дані та інформація знаходяться на серверах компанії. Можливі приховані платежі. |
Коробкові | Mercurio CMS; 1C-Bitrix; Opencart; CS-cart | Ці системи CMS надають готовий функціонал для e-commerce. Нічого не потрібно доопрацьовувати, лише розгорнути готову систему. |
Самописні | Розроблена на замовлення платформа для інтернет-магазину. Залежно від розробника може мати плюси та мінуси. Створити можна будь-які унікальні функції, адмінпанель, додати інтеграцію. Вартість розробки набагато дорожча, ніж при покупці готової CMS. |
Також системи поділяються на:
- Платні. Ви повинні придбати ліцензію або стабільно вносити абонентську плату. Іноді послуги надають демоверсії на кілька тижнів безкоштовно.
- Безкоштовні. Завантажити та встановити CMS систему для інтернет-магазину можна просто так, але потрібно мати спеціальні знання.
Це умовний розподіл, тому що безкоштовні фреймворки для інтернет-магазину часто потрібно “допрацювати”: купити плагіни, розширення, модулі. Тоді ці системи CMS будуть служити для електронної комерції. Наприклад, сайт на WordPress перетворюється на інтернет-магазин з додатком WooCommerce.
Критерії вибору CMS для вашого інтернет-магазину
Зібрали основні моменти вибору фреймворку для інтернет-магазину. Ви можете доповнити їх власним списком потреб:
- Функціональність. Зверніть увагу на структуру системи, роздільні доступи для працівників, адаптив для різних пристроїв, наявність необхідного функціоналу.
- Простота налаштувань, встановлення, користування. Якщо функцій багато, але для їхнього вивчення потрібні місяці, все заплутано, перегляньте інші варіанти. CMS система має полегшувати управління, а не ускладнювати.
- Інтеграції із зовнішніми сервісами. Ви орієнтуєтесь на український ринок e-commerce чи західний? Вивчайте наявність інтеграцій із відповідними сервісами оплати та доставки необхідного регіону.
- Кастомізація (розвиток). Перевірте можливість розширити сайт з думками про те, як ваш бізнес виросте за місяць чи рік. Дізнайтеся, скільки товарів можна додати, чи є можливість доопрацювати функцію/блок/модуль під себе та скільки це коштує.
- Можливості просування. Дізнайтеся, чи реалізований функціонал для SEO та реклами, це дуже важливо для успіху в електронній комерції.
- Підтримка та набір технологій. Самописний фреймворк від програміста-початківця може зовсім не виправдати ваші очікування. Перевіряйте, які технології використовують розробники, як ви потім роками підтримуватимете і розвиватимете свій інтернет-магазин і чи не застаріє він занадто швидко.
Кращі CMS та Saas-рішення для інтернет-магазину: список найпопулярніших рішень
Щоб обрати найкращий фреймворк для інтернет-магазину, обов’язково порівняйте пропозиції різних компаній. Ми зібрали короткі описи систем CMS, призначених для різних видів бізнесу. Тут платні та безкоштовні рішення, системи в оренду та для повноцінної розробки інтернет-магазину з нуля. Дізнайтесь більше про кожну і зробіть правильний вибір:
1. WordPress + WooCommerce
WordPress + WooCommerce — CMS система з відкритим кодом призначена для створення сайтів-візиток, блогів, інформаційних ресурсів. Щоб створити інтернет-магазин на WordPress, потрібний плагін WooCommerce.
Переваги | Недоліки |
Проста у використанні система, підійде для новачків. Умовно безкоштовна система можна знайти безкоштовні додаткові модулі. Але за якість ніхто не відповідає. Багато вебмайстрів. | Вразливість до зовнішніх атак. Багато різних плагінів, тому зломи дуже часті. Ви не можете бути впевнені у працездатності. Ця CMS була створена для блогів. Додаткові розширення для роботи інтернет-магазину не зрівняються з профільною CMS. Офіційна техпідтримка відсутня. Складно розвивати та створювати функціонал під ваші бізнес-завдання. |
2. Joomla!
Joomla! — Безкоштовний фреймворк для інтернет-магазину або сайту. Базову версію можна розгорнути дуже швидко, але її функціоналу недостатньо для старту в електронній комерції: потрібні додаткові модулі.
Переваги | Недоліки |
Можна розширювати систему, але доведеться купувати додаткові модулі. Існують різні рівні доступу для адміністраторів. Система оновлюється, виходять нові модулі. | Складно налаштувати та просувати систему. Плагіни не синхронізовані, потрібно наймати web-майстрів для налаштування. CMS має зайві елементи коду, які уповільнюють роботу сайту. Складно розвивати та створювати функціонал під ваші бізнес-завдання. |
3. OpenCart
OpenCart — Безкоштовна CMS для інтернет-магазину з відкритим кодом. Необхідно налаштувати та підібрати модулі. Можна використовувати як базу для розробки рішення завдяки відкритому коду.
Переваги | Недоліки |
Можна знайти непогані безкоштовні модулі або допрацювати щось самостійно. Доступні інтеграції зі сторонніми сервісами. Існують інструменти аналітики. | За багато модулів доведеться доплатити, хоча сама система безкоштовна. Модулі CMS для інтернет-магазинів можуть конфліктувати. Швидкість знижується за великої кількості встановлених модулів. Складно розвивати та створювати функціонал під ваші бізнес-завдання. |
4. Magento
Magento — Багатоканальна платформа для інтернет-магазинів будь-якого масштабу, що належить Adobe та виконана на фреймворку. Ця CMS дуже популярна у світі, але в Україні розробника знайти складно.
Переваги | Недоліки |
Розширені можливості аналітики. Немає обмежень у розвитку. CMS система створена на фреймворку. | Мало розробників, а ціна роботи дуже висока. Ліцензійна версія дорога. |
5. Tilda
Tilda — Онлайн-конструктор сайтів, підійде для інтернет-магазину з кількома товарами.
Переваги | Недоліки |
Безкоштовне Saas-рішення. Широкий вибір дизайну. Не потрібні навички програмування, можна зібрати інтернет-магазин самостійно | Бідний функціонал для електронної комерції. Акцент на дизайн, а не функціонал. Система призначена для створення естетичних візиток, презентацій, сторінок. Неможливо розвивати та створювати функціонал під ваші бізнес-завдання |
6. Shopify
Shopify — Saas-платформа для електронної комерції, яка відмінно підійде для маленького інтернет-магазину або середнього бізнесу. Для великих інтернет-магазинів потрібно купити Shopify Plus.
Переваги | Недоліки |
Є платформа для розміщення блогу. Багато безкоштовних плагінів для розширення функціоналу. Шаблони можна трохи змінювати, підганяти під ваш інтернет-магазин. | Платформа може заблокувати інтернет-магазин в односторонньому порядку. Комісія 2% від кожної покупки у вас. Неможливо розвивати та створювати функціонал під ваші бізнес-завдання. |
7. Horoshop
Horoshop — Saas-рішення для інтернет-магазину з можливістю вибрати один із готових дизайнів.
Переваги | Недоліки |
Технічна підтримка спеціалістів та допомога в налаштуванні. Інтеграції з багатьма сервісами. Швидкий запуск. | Ви не станете власником свого інтернет-магазину, оскільки це SaaS-платформа. Доопрацювати платформу для інтернет-магазину не можна, лише використовувати готові функції. Обмежена кількість товарів. Неможливо розвивати та створювати функціонал під ваші бізнес-завдання. |
8. Mercurio CMS
Mercurio CMS — CMS для інтернет-магазину на базі фреймворку Laravel із можливістю кастомізації. Є версія “з коробки” з готовим набором функцій та тариф, на якому можна створити повністю унікальне рішення.
Переваги | Недоліки |
Ви станете повноцінним власником інтернет-магазину. Високий рівень захисту завдяки використанню сучасних технологій. Можна розвивати у будь-якому напрямку: збільшити кількість товарів, додати інтеграцію. Дуже багато розробників, знайомих із фреймворком Laravel. | Унікальний дизайн потрібно розробляти окремо у тарифі Enterprise. Немає безкоштовної версії. |
Яку ж платформу для інтернет-магазину замовити?
Ми розібрали основні критерії вибору систем та розглянули плюси та мінуси найпопулярніших. Якщо якась із платформ підійде вам ідеально, це чудово! Вибирайте WordPress або Tilda для невеликих проєктів, OpenCart або Horoshop для середніх інтернет-магазинів, Magento, якщо вам потрібний дуже складний функціонал та аналітика, та Mercurio CMS для розробки e-commerce платформ будь-якої складності без обмежень. Серед інших CMS систем лише це рішення закриє всі ваші потреби у подальшому розвитку платформи, техпідтримці та швидкості роботи сторінок. А ви вже зробили вибір?