Продуктова IT-компанія Uklon разом із дослідницькою компанією Gradus Research провели опитування щодо ставлення до професії водія в Україні. Відтак, на основі результатів проведеного дослідження Uklon прагне спростувати стереотипи, пов’язані з професією водія, та сприяти формуванню правильної культури сприйняття цієї професії.
Загалом для цього опитали 3 830 українців віком від 18 до 60 років за трьома цільовими групами:
- користувачі сервісів виклику авто протягом останніх 3 місяців;
- драйвери Uklon;
- люди з власним автомобілем, які не мають досвіду роботи у сфері онлайн-сервісів виклику авто;
«Для Uklon водій – це не просто людина, яка виконує замовлення і кермує авто. Водій – це повноцінна професія, яка потребує спеціальних навичок, софт-скілів і певних «професійних ритуалів». Спільно ми провели дослідження, яке допоможе нам досягти стратегічної цілі компанії – сприяти нормалізації професії драйвера у соціумі та зміни суспільної думки, що це “якась не така” робота», – коментує Валентина Родіна, Product marketing manager Uklon.
За даними дослідження, найважливішими факторами для користувачів сервісів виклику авто є швидкість виконання замовлення (71%), ввічливість водія (68%) та дотримання правил дорожнього руху (65%).
Варто зазначити, що 83% респондентів завжди виявляють повагу до водія, вітаючи, прощаючись та виражаючи подяку за виконану поїздку водієві. При цьому 67% опитаних прагнуть не відривати драйвера від дороги.
Чайові для водіїв є частиною їхнього доходу – і 61% респондентів зазначили, що залишають чайові водію за привітність та вчасне прибуття до їхнього місця перебування. Решта не залишає чайові, аргументуючи це браком вільних коштів або ж переконанням, що драйвери у будь-якому разі отримують кошти за виконане замовлення.
38% опитаних драйверів задоволені доходом від роботи, ба більше – 52% респондентів подобається робота водієм у цілому. Серед основних переваг роботи в цій галузі вони виокремлюють вільний та гнучкий графік роботи (80%), можливість компенсувати витрати на пальне (29%) та можливість надавати корисну послугу та відчувати за це вдячність (24%).
Для 61% опитаних драйверів не соромно говорити, що вони працюють водіями, але разом з тим 85% відзначають, що їхню роботу недооцінюють. Найбільшими недоліками в роботи вважають неуважність і помилки пасажирів (54%) та зверхнє ставлення до себе (43%).
Виконуючи замовлення, 91% драйверів відзначили, що для них важливо дотримуватися правил етикету з пасажирами, підтримувати належний стан авто (88%) та підтримувати розмову, яку ініціював райдер (84%).
Лише 26% потенційних водіїв зазначили, що ніколи не задумувалися про співпрацю з сервісами виклику авто, натомість 64% готові співпрацювати у ролі водіїв. Серед аудиторії потенційних водіїв 16% бояться, що до них ставитимуться зверхньо, якщо вони працюватимуть драйвером в онлайн-сервісі.