Ринок бюджетів PR-індустрії в Україні демонструє кореляцію між двома світами: 47% компаній витрачають на комунікації до ₴ 50 000 у той час, як 10% готові вкладати понад ₴ 500 000. Так свідчать дані з дослідження, які провели PR-агенція znamy та спілка комунікаційників PIARITY. У матеріали зібрали ключові висновки з аналітики, партнерами якої виступили A+F Agency, story.tellers.bureau, guss & goose, AVERINA, YouScan, LOOQME, SendPulse, Promodo, eSputnik, Inweb Медіа, Kooperativ, Дія.Бізнес, eventmate та CRM Solutions.
Скільки компанії готові інвестувати в комунікації?
Станом на 2025 український PR — ринок різких контрастів. Масову частку якого складає МСБ (47%), що витрачає на піар менш як 50 000, водночас майже кожна п`ята компанія (18%) закладає 10 000 грн бюджету на комунікації. У той час існує високобюджетний ринок, що складає 10-20%, це компанії з ІТ/Tech, що інвестують сотні тисяч на комунікації.

Скільки компанії готові інвестувати в комунікації?
Головними труднощами при інвестиції в PR складають переважно внутрішні проблеми. Зокрема, ресурсні вкладення (57,8% — брак бюджету, 31,4% — фахівців) та складність вимірювання — 43,1%. Зовнішній фактор, такий як війна/невизначеність (29,4%) поступається трьом внутрішнім проблемам.
На що бізнеси переважно спрямовують кошти?
Структура витрат на комунікації свідчить про тактичний підхід бізнесу. Основна частина бюджету йде не на стратегію чи виробництво, а на дистрибуцію та купівлю охоплень.
Найбільша частина витрат — реклама в ЗМІ та у блогерів (40–50%), далі — оплата агентств і фрілансерів (20–25%). На виробництво контенту компанії витрачають суттєво менше (15–20%), часто закриваючи ці потреби in-house. Івенти залишаються нішевим інструментом (10–15%): більшість їх не використовує, але ті, хто використовує, інвестують значні суми.

На що бізнеси переважно спрямовують кошти?
Водночас у розрізі розподілу коштів на канали, переважає диджитал (PPC, SEO, SMM), оскільки вони пропонують зрозумілі KPI (кліки, ліди, охоплення). «Класичний PR», а саме робота зі ЗМІ, з його ~15-20% часткою, програє бюджетну конкуренцію через складність вимірювання (проблема 43% ринку).
Місце PR у структурі бізнесів
Абсолютна більшість (72%) сприймає комунікації як допоміжну, сервісну функцію. 48% компаній виокремлюють PR як частину маркетингу, що є типовою моделлю для малого та середнього бізнесу. Водночас 34% виділяють PR окремою функцією. Ця модель характерна для великого бізнесу та найбільш просунутої частини середнього (переважно ІТ).

Місце PR у структурі бізнесів
Плани компаній на майбутнє — чи планують інвестувати в PR?
Згідно з дослідженням, 52% бізнесів планують збільшувати бюджет на комунікації. На тому ж рівні планує спрямовувати кошти 12%, а зменшувати — 2%. Показник «Важко сказати» (34%) є критично високим, що корелює із викликами Брак фахівців» (31%) та «Війна/Невизначеність» (29%). Це свідчить про те, що третина бізнесу перебуває в режимі оперативного виживання і не може собі дозволити стратегічне планування.
Повну аналітику можна подивитись нижче на презентації, де зібрана детальна інформація щодо бюджетів компаній на комунікації, ключові канали спрямування інвестицій та яке сприйняття бізнесів напрямку PR:
Дослідження включає 102 компанії, які активно займаються PR та комунікаціями. Вибірка є репрезентативною саме для PR-ринку, а не для всього бізнесу України — і це ключова відмінність.
Найбільшою групою респондентів став Малий бізнес (33%). Разом із середнім (24%) — вони формують понад половину вибірки (57%). Хоча мікробізнес (28%) чисельно перевищує середній, саме категорія «Малий + Середній» є рушійною силою індустрії. Це компанії, які вже переросли етап «SMM власними руками» і мають бюджети, формуючи основний попит на послуги фахівців та агентств.
Великий бізнес становить близько 15% вибірки (у країні — менше 1%). Це закономірно: такі компанії мають окремі PR-департаменти та концентрують найбільші бюджети.











































































