Страшніше за жовтень може бути хіба листопад. Це знають усі маркетологи країни, які на цьому вже з’їли не один рол «Філадельфія». Так-так, мова про «Чорну п’ятницю» – день шалених знижок!
Історія «Чорної п’ятниці» бере свій початок у США і тісно пов’язана з американським Днем подяки. За традицією Thanksgiving day заведено святкувати четвертого четверга у листопаді, а вже наступного дня відправлятись за покупками на старт різдвяного розпродажу. З п’ятницею розібрались, тепер щодо прикметника «чорний» – він використовується як метафора, що уособлює серйозні затори на дорогах і довгі черги у магазинах протягом цих двох днів.
В Україні «Чорна п’ятниця» стартувала лише у 2013 році, а вже сьогодні акція є важливим інструментом прибутку брендів та торговельних компаній. Щоправда, не всі вони знають, як правильно підготуватись до Black Friday.
Порада співзасновниці smm-агенції 23UNICORNS Аліни Туктарової:
«Black Friday можна описати цитатою Арістотеля «Від любові до ненависті…» тільки не один крок, а сотні смс. Найважливіше у підготовці до розпродажу НЕ ПЕРЕСТАРАТИСЬ з рекламою. Запам’ятайте 3 етапи комунікації в смс-розсилці: сповістити, нагадати, підштовхнути. Якщо клієнт почне отримувати більше ніж 3 смс в період акції, то ніякої любові не вийде – одне роздратування!»
Ще декілька рекомендацій:
АНОНС
Завчасно анонсувати про участь у «Чорній п’ятниці» – логічно, проте не для всіх. Якщо ваш клієнт готується до знижок, стежить за пропозиціями магазинів, але не бачить вашого анонсу, то скоріше за все він подумає, що акції не буде. Почне шукати потрібні речі в інших компаній, знайде і згодом придбає їх там. Тож підготуйте та запустіть інформаційну кампанію яскравих креативних анонсів завчасно.
КРАШ
У кожного бренду є свій бестселер – річ про яку мріють усі покупці. Зрозуміло, що в першу чергу клієнти будуть шукати знижки саме на такі товари, і ви маєте бути готові до цього. Шокуйте аудиторію нереальною пропозицією на найбажаніший продукт вашої компанії, і будьте впевнені, у вас заберуть все. (Головне аби вистачило на складі)
АЖІОТАЖ
Знижки зараз не рідкість, їх вже давно використовують перед іншими святами і в різних цілях (продати непопулярний товар або товар з невеликим терміном придатності). Тому в Black Friday зі знижкою -20% вас ніхто й не помітить.
Оберіть низку товарів й зробіть на них круті знижки – це створить колосальний ажіотаж. А ще запасіться великою кількістю товару, аби не виник дефіцит у розпал акції.
РЕКЛАМА
Як покупець дізнається про ваші знижки, якщо у вас лише пост на сторінці й банер на магазині? Правильно – через рекламу в Instagram та Facebook. Таргетована реклама у «Чорну п’ятницю» не менш дієвий спосіб завоювати увагу покупця. Тим паче вона завжди поширюється на тих, хто вже шукав схожі товари для себе в інших магазинах. Підготуйте стильні креативи, з крутим дизайном та вигідними пропозиціями – і це стане магнітом для користувачів соціальних мереж.
Як бачите, все геніальне – просто, правда більш осучаснене. Спробуйте використати рекомендації 23UNICORNS у підготовці до «Чорної п’ятниці 2021», можливо саме ці поради допоможуть вам у вдосконаленні своєї pr-кампанії. Між іншим, механізм можна застосувати не лише до Black Friday, а й до інших свят.