Повномасштабна військова агресія росії проти України суттєво вплинула на життя країни — змін зазнали всі сфери. Звісно, що бізнес також опинився в складних умовах і вимушений був пристосовуватися до нових реалій. Не оминула ця участь і гральну індустрію. Про те, як війна вплинула на сферу гемблінгу та змінила їхні маркетингові комунікації та рекламу, читайте в матеріалі.
Передісторія
Азартні ігри легалізували в Україні лише в 2020 році, а першу ліцензію було видано в лютому 2021 року. Це дозволило почати детінізацію грального ринку та пришвидшити розвиток бізнес-культури в цій індустрії. Крім кращого сервісу та безпеки для гравців, що надають ліцензовані оператори ринку, цей крок створив потужну статтю надходжень до бюджету. Лише до кінця 2021 року завдяки продажу ліцензій державі вдалося заробити понад 1,7 млрд грн. Також, експерти відзначають, що легалізація грального бізнесу, дозволила створити понад 1500 робочих місць за останні 1,5 роки та сприяє розвитку суміжних сфер бізнесу.
Як ринок відреагував на початок повномасштабного вторгнення?
За словами голови Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей Івана Рудого, після стрімкого розвитку, розпочатого з легалізації гемблінгу, цьогоріч у КРАІЛ планували залучити до держбюджету щонайменше 1,5 млрд грн плати за ліцензії. Також збиралися продовжити інформаційні кампанії по боротьбі з ігровою залежністю та підвищенню обізнаності громадян про роботу ринку. Але початок вторгнення змінив пріоритети всієї індустрії, сфокусувавши ключову увагу більшості компанії на захисті своїх співробітників.
Як зазначив керівник операційного напряму однієї з найбільших українських гемблінг-компаній Дмитро Дяченко, 24 лютого стало для всіх шоком, а фінансові показники в один момент обвалились в п’ять разів. Зараз, як зазначають фахівці, показники по ринку вже дещо покращились. Якщо казати про онлайн-сегмент, то він майже повернувся до довоєнних цифр. В наземних гральних закладів ситуація складніша: багато з них призупинили свою діяльність через близькість до бойових дій чи тимчасову окупацію територій.
Як український гемблінг адаптувався до роботи в умовах війни?
Антон Кучухідзе, голова профільної асоціації Ukrainian Gambling Council, зазначив, що найбільший спад стався одночасно як в онлайн, так і в наземному секторі. Проте, коли перший шок спав, онлайн-сегмент грального ринку почав поступово набирати обертів, хоч ще й не повернувся до довоєнних показників. CEO крупної бетингової компанії Наталія Гілевич також відзначає майже повне відновлення показників. “Перші позитивні тенденції помітили наприкінці весни: ЗСУ давали відсіч окупантам, було звільнено Київську область”, — зауважила вона.
Що стосується офлайну, то тут ситуація гірша. На думку Антона Кучухідзе, цей сегмент буде відновлено повністю. Наприклад, у прифронтових регіонах та на окупованих територіях говорити про поновлення роботи можна буде лише після нашої перемоги та стабілізації ситуації. Відвідуваність наземних гральних закладів теж сильно скоротилась — за словами експертів, на 40% порівняно з попереднім роком.
Разом із тим, не дивлячись на всі виклики, ринок продовжує працювати. Війна внесла суттєві корективи в пріоритети та цілі компаній. В більшості вони зосереджені на трьох напрямах:
- Збереження персоналу. Топ-менеджмент більшості провідних гемблінг компаній україни зауважує на важливості збереження команд. Сфера майже не зазнала скорочень, чи урізання заробітних плат. Ба більше, деякі гравці ринку продовжують розширювати штат, створюючи робочі місця.
- Безпека співробітників. Як і в решти бізнесів, з початком повномасштабного вторгнення в гральних компаній виникла необхідність убезпечити своїх співробітників та їхні родини. Багато гемблінг-компаній евакуювали своїх співробітників на Захід України, інші — компенсують витрати на житло та переїзд.
- Підтримка держави. За словами Вікторії Закревської, Заступниці голови Ukrainian Gambling Council з комунікаційних питань, усі члени UGC (понад 80% легальних операторів ринку азартних ігор), у той чи інший спосіб підтримують Збройним силам України. Також не слід забувати й про надходження до бюджету, які за перші 9 місяців 2022 року склали понад 800 млн грн.
Як змінилась маркетингова комунікація та реклама гемблінгу в Україні?
За словами Дмитра Дяченка, в їхній компанії наразі відмовились від конверсійної реклами. На його думку, під час війни закликати людей до гри, обіцяючи “красиве життя”, — не дуже доречно. Враховуючи активну допомогу армії, що надають більшість операторів ринку, ключові акценти в комунікаціях змістились у площину корпоративної соціальної відповідальності. Також активно використовується патріотична тема. Більшість компаній мають на меті підвищення впізнаваності бренду.
Як гемблінг допомагає людям під час війни?
Під час війни людям важко впоратися з негативом, що відбувається довкола. У цих умовах азартні ігри стають для багатьох не просто розвагою, але й гарною емоційною розрядкою. Українське онлайн казино та додаток казино для андроїд joker.win надають 100% до депозиту від 1500 гривень на перший місяць після реєстрації за промокодом VABANK.