Фундамент будь-якого сучасного банку – система скорингової оцінки позичальника. Коли клієнт звертається за кредитом, служба безпеки фінустанови ретельно оцінює його кредитну історію, вивчає інформацію з доступних джерел і намагається знайти дані в загальній міжбанківській системі.
Але часто для визначення благонадійності цього виявляється недостатньо, оскільки інформація в динамічному світі швидко застаріває. І те, що ще рік тому було актуальним, на момент перевірки вже не відповідає дійсності.
Тим не менш, є інструменти, здатні доповнити банківський скоринг і зробити його значно точніше і результативніше.
Наприклад, національний телеком-оператор України Київстар за номером телефону абонента може визначити ймовірність повернення кредиту з точністю 80% і вище. Цікаво?
Стандартна модель банківського скорингу
Процедура скорингу в дослівному перекладі з англійської означає “нарахування балів”. Людину, яка звертається за необхідною сумою, оцінюють по ряду критеріїв і виставляють по кожному з них певну оцінку. Чим вище сума балів, тим краща платоспроможність у клієнта.
Традиційний банківський скоринг проводиться за наступним алгоритмом:
- потенційний клієнт звертається в компанію і заповнює стандартну анкету, вказуючи особисту і фінансову інформацію;
- банк обробляє анкету і оцінює представлені дані по внутрішньому алгоритму скорингу;
- якщо наявних інструментів недостатньо для однозначних висновків – в кредиті або відмовляють, або зменшують суму, щоб знизити свої ризики.
Відмова або зменшення суми означають втрату клієнта, а разом з ним і прибутку. Тому для створення максимально релевантної і актуальною картини, банки залучають якомога більше технологічних інструментів, які отримують, зокрема, від Київстар.
Переваги фінансового скорингу з BigData
Київстар постійно обробляє величезний масив різних даних своїх абонентів. Саме на їх основі компанія розробила інструменти, за допомогою яких проводить оперативний телекомунікаційний скоринг, який гарантує:
- збільшення швидкості розгляду заявок на отримання кредиту;
- зростання числа схвалених кредитів без збільшення обсягу неповернень;
- зменшення втрат в результаті неповернення позики;
- виключення кредитного шахрайства.
Телекомунікаційний скоринг Київстар використовує технології Big Data, які в режимі онлайн оцінюють більше 1000 різних поведінкових маркерів. На їх основі формується знеособлений скоринговий бал.
При цьому під час розрахунків працюють лише математичні та Інтелектуальні моделі і все відбувається в автоматизованому режимі: налаштувати роботу по API і отримувати результат у будь-який потрібний час.
Київстар дотримується законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних», і не передає персональні дані абонентів третім особам.
Як поліпшити результати скорингу
Щоб остаточно переконатися у відсутності у потенційного позичальника шахрайських намірів, Київстар пропонує поліпшити результати скорингу за допомогою послуги SIM-check, сенс якої полягає в перевірці IMSI, унікального ідентифікатора SIM-карти користувача за останні 5 днів.
Якщо сімку замінили в останні дні перед зверненням за кредитом, ризики шахрайства (або фрода) істотно зростають.
Сплативши невелику фіксовану суму за перевірку IMSI можна отримати додаткову впевненість у чесності клієнта та продовжити з ним роботу.