Соціальні мережі вже давно вважають п’ятою силою. За даними Pew Research Center, 71% американців отримують принаймні частину своїх новин із соціальних мереж. А війну в Україні назвали першою “війною TikTok”, маючи на увазі величезну кількість пов’язаного з війною контенту.
В умовах війни всі українці трансформувалися у воїнів свого фронту і навчилися застосовувати навички в умовах війни.
Так, AIR Brands є однією з найвідоміших агенцій інфлюенсер-маркетингу в Україні, і якщо в мирні часи вона спеціалізувалася на рекламних інтеграціях брендів із блогерами, то під час війни знайшла спосіб застосування свого професіоналізму для допомоги Україні.
Задача
AIR Brands разом з іншими агенціями працює над розвитком YouTube-каналу UNITED24 Media*.
*UNITED24 Mїedia — це англомовне цифрове медіа сучасного формату. UNITED24 Media створене Міністерством цифрової трансформації України в рамках глобальної ініціативи UNITED24 Президента України Володимира Зеленського.
Цільова аудиторія — іноземці.
Однією з задач AIR Brands було розповсюдження інформації про YouTube-канал UNITED24 Media через відомих міжнародних YouTube-креаторів.
Ключовий меседж
UNITED24 Media helps the world see the real Ukraine.
Наша місія — завдяки колабораціям з міжнародними інфлюенсерами піднімати інформаційний статус України, який не залежить від геополітичних адженд, а дозволяє іноземцям отримати об’єктивну та компетентну інформацію про ключові події в Україні.
Механіка
Ми писали інфлюенсеру лист, в якому розказували, хто ми, й просили допомогти глядачам дізнатися про канал UNITED24 Media.
Зазвичай, це була розповідь блогера про нас у своєму відео з посиланням на канал або end screen, а також інформація під відео.
Челенджі
Але отримати такі інтеграції виявилось непросто: хтось побоювався політичного контенту, хтось просто ігнорував повідомлення. Ми отримували сотні відмов, хейту і навіть погрози. Частина креаторів просила щось взамін.
В UNITED24 Media не було бюджету на інтеграції. Тому на допомогу прийшли креативність, наполегливість і щире бажання отримати згадку у відео відомих авторів контенту. Ми йшли назустріч блогерам і пропонували свої послуги з пошуку рідкісних фотографій Києва XX століття, знаходили експерта з одеських катакомб та допомагали знайти квитки на славнозвісний потяг Варшава — Київ для іноземних журналістів.
На початку розвитку каналу складнощі полягали в тому, що канал був невідомий іноземним YouTube-креаторам, підписників було мало, тому доводилося розказувати кожному інфлюенсеру окремо, хто такі UNITED24 Media і чому нам так важлива їхня інформаційна підтримка.
На сьогодні завдяки активній щоденній роботі великої кількості людей на каналі понад 1 млн підписників, але ми зіткнулися з новими викликами: ущухає інтерес до України, відчувається втома від війни, а також війна Ізраїлю з Палестиною перебирає увагу глядачів.
Євген Рашман, проджект-менеджер AIR Brands:
“Іноді доводиться відповідати на дзвінки від креаторів о 3-й ночі, пояснювати їм, чому ми не можемо наразі організувати інтервʼю з Президентом України. :)”
Що з цього вийшло
За рік розвитку YouTube-каналу UNITED24 Media нам вдалося залучити до співпраці на безкоштовній основі понад 25 англомовних блогерів.
- 250к+ переглядів прийшло від блогерів на канал UNITED24 Media;
- > 30 колаборацій з англомовними креаторами на безкоштовній основі;
- 20m+ переглядів на їхніх каналах.
Приклад колаборації
Ми зв’язалися з відомим блогером з Колумбії, що переїхав до Канади. Його канал Planeta Juan нараховує 2,11 млн підписників, він подорожує різними країнами й розказує про особливості життя там.
Мова каналу: іспанська.
Аудиторія каналу: Латинська Америка та іспаномовні глядачі.
Для нас було дуже важливо показати реальну картину подій латиноамериканському суспільству, адже воно знаходиться під дуже сильним впливом російської пропаганди.
Ми повністю взяли на себе організацію приїзду інфлюенсера і його переміщення по Україні.
Juan з’їздив у Харків, волонтерив, допомагав готувати їжу для передачі бійцям на фронт.
Йому було цікаво поспілкуватися як з пересічними людьми в Україні, так і з представниками YouTube-блогосфери. Нам вдалося організувати зустріч Хуана з Антоном Птушкіним. Хуан був вражений тревел-каналом Антона з більш як 5,5 млн підписників. Мандрівники поспілкувалися про те, як змінилось життя і подорожі під час ковіду, після нього і в умовах війни.
Загалом на каналі Planeta Juan вийшло 7 відео про Україну з кількістю переглядів від 400 тис. до 2,5 млн кожне.
Приклади колаб з іншими YouTube-інфлюенсерами
Kings and Generals:
Suhomimus:
The New Travel (Dan Vineberg):
Wild Iron:
Lazer Pig
За 3 тижні відео Lazer Pig набрало 252 тис. переглядів.
Це означає, що саме така кількість людей почула вперше або дізналась більше про Україну.
Реакція аудиторії
Завдяки англомовним YouTube-креаторам ми маємо можливість розповсюджувати інформацію про актуальні події в Україні на аудиторії США, Канади, Європи та Британії.
Реакція аудиторії зазвичай дуже лояльна, і глядачі дякують у коментарях за цікавий контент, що порадив улюблений YouTube-креатор, і переходять за посиланням, підписуються на канал.
Монетизація залишається на стороні блогера. Тобто він монетизує цей контент, потрапляє в тренди.
Висновки:
Знання соціальних мереж, алгоритмів, трендів і механік допомагає AIR Brands привертати увагу до війни в Україні. Інфлюенсер-маркетинг розвивається і відкриває нові можливості взаємодії, які не обмежуються постингом косметики чи одягу, як вважалося, коли він тільки з’явився. Інфлюенсери допомагають UNITED24 Media бути рупором правди та не дають забути про те, що війна триває.
Ми робимо все, щоб наблизити перемогу, і мріємо написати листа креаторам, з якими співпрацювали, що відтепер ми промотуватимемо бренд України як місце для чудових подорожей, запросимо їхню аудиторію на лижі в Карпати, на Рожеві озера Херсонської області, погуляти вулицями Києва, випити кави у Львові… Ну а поки працюємо далі!
Авторка матеріалу: Олена Бескоровайна, піарниця, бренд-менеджерка AIR Brands
Над проєктом працювали:
Анастасія Кравченко, Project manager AIR Brands
Євген Рашман, Project manager AIR Brands