90,3% українців впродовж року донатили на потреби ЗСУ. Але за підсумками дослідження у травні, за рік сума інвестицій на перемогу зменшилась більш ніж удвічі — звіт. Чому так відбулося, відповіла військова психологиня Олена Гашинська:
“Раніше на порядку денному була тільки війна, то зараз змінився інформаційний контекст. І через це фокус людини вже розмивається. Зараз люди думають не тільки про війну, це нормально. І нам просто треба пристосовуватися, працювати в нових умовах”.
Наша компанія регулярно отримує запити про допомогу від Захисників України, також постійно в нас тривають збори від колег для їх друзів чи родичів. Звісно час на закриття зборів збільшується й це нормально. Отже, ми у Binariks вирішили підійти до збору донатів креативно і максимізувати заохочення наших співробітників робити донати та наближати перемогу.
Ми влаштували благодійний аукціон
Головна мета — зібрати якомога більше грошей для Support Azov. Це фонд, який підтримує бійців, їх родичів, а також допомагає у відновленні та супроводі поранених військових і закриває питання подальшої реабілітації. І цей збір був для нас надважливим, оскільки у полку Азов є і наші колеги. Більш того, вже під час наступної активності під назвою ‘’ Благодійна Ярмарка’’, одна із наших колег попросила долучитись до допомоги для проєкту “Жіночий ветеранський рух” — це спільнота, що об’єднує жінок з реальним військовим досвідом та допомагає захисникам та захисницям України, а також людям, які постраждали від російського вторгнення.
Ми геймифікували процес збору донатів, щоб заохотити всіх співробітників долучатися і:
- стали проводити благодійні майстер, турніри, екскурсії та ярмарки;
- організовувати аукціони з чудовими лотами (про це нижче).
Як організовували:
- Визначали лоти, які надає компанія і які можуть принести співробітники. 50% лотів на себе брала компанія, 50% наші колеги. І це було найкращим рішенням, яке добавило різноманітності вибору.
- Підраховували потенційну суму та встановлювали ціль на подію, яку вдалося перевиконати.
- Рекламували івент та нагадували про нього нашим колегам, заохочуючи їх до участі та активності.
- Наважились проводити івент в онлайн та офлайн форматі, оскільки безліч колег знаходяться за рамками головного львівського офісу. Також обрали зручний час для всіх.
- Підготували презентацію та спеціальний інвентар для торгів.
- Залучали колег проводити різні майстер-класи після івенту. Зокрема в нас були чудові стенди від колег, які робила коктейлі, приносили їжу й крафтові напої, знайомили колег із настолками, а всі виручені кошти передавали в банку фонду.
- Організували маленьку афтепаті після івенту де учасники могли обговорити івент, показати свої лоти та продовжити акумулювати донати купляючи у колег на їх стендах їжу та напої.
- Добавити ще більше інтерактиву. Ми вирішили трішки освіжити наш інтер’єр та переосмислили стару львівську традицію під назвою — ‘’Львівський Лицар’’, ми розмістили в нашому офісі карту України, на яку працівники можете наклеїти наліпку за донат для 24-тої окремої механізованої бригади імені короля Данила.
Які були лоти (спойлер — смачні та естетичні)
Ми проаналізували тренди, врахували аспект, щоб лоти в основному були від українського виробника, а також опирались на інтереси співробітників і визначили, що кращими лотами, які будуть використовуватися, стануть: тематичні книги, комікси, марки та монети, шеврони, військові сувеніри, мерч компанії, шкарпетки, картини, настолки, техніка, майстеркласи, екскурсії, снеки тощо.
Результати двох подій у цифрах:
- Участь в аукціоні взяло майже 60 людей, 50 лотів було розіграно.
- Участь у благодійній ярмарці взяло 40 учасників, було 40+ лотів.
- Разом на двох подіях ми зібрали близько 170 тисяч гривень.
Відгуки колег про благодійні події:
Уляна — Senior Digital Marketing Manager про благодійний Аукціон
Пам’ятаю, ти запитав мене чи я буду брати участь в аукціоні, я ще вагалася. Бо розуміла що до старту я не встигну підготувати щось класне, щось хендмейдівське. Так і появилася ідея зробити таємничий бокс. З початку аукціону я мала вагання, що він зацікавить, але тоді, коли почався бій за цей бокс — сумніви пропали. Бо всім було цікаво — що там?! Формат аукціону дуже сподобався, такий азарт почався не лише за здобуття бажаного, а й за виручення більших коштів на фонд бійцям Азов. Тому, я була рада, що ми виручили за нього понад 4000, хоча стартова ціна була 700. Ще мене вразила кількість картин, які були виставлені, це були роботи наших колег та їх рідних! В буденному робочому ритмі ти й не взнаєш, що до прикладу, твій ПМ так круто малює. Якщо буде нагода, ще раз провести такий аукціон, я з задоволенням ще раз до нього доєднаюся, але цього разу виставлю щось хендмейдівське, а може й мед з сімейної пасіки 💙
Maksym — Senior .NET Engineer про благодійну ярмарку
Ідея з благодійною ярмаркою в загальному чаті дуже крута була. Класно було відчути якийсь легенький ажіотаж, не виходячи з хати. Враховуючи, що багато людей не у Львові та не дуже мають змогу/бажання приїжджати в офіс — ідея була якраз. Щобільше, люди викладали як лоти щось, що або вони зробили або мали просто і це якось набагато більше додає цінності речам, не просто щось з магазину куплене і не вічно. Одні й ті ж гільзи/тубуси з-під а-ля NLAW`ів, які не ясно потім де ставити й що робити. Подобається, що закриваються хоч і не величезні мільйонні потреби бригад, але стабільно щось купується і передається, без зупинок. На великій війні немає маленьких справ.
Висновок
Загалом, ми приходимо до єдиного висновку — треба донатити на ЗСУ, наразі українці закривають тільки 10% потреб армії. Гроші збираються важко і необхідно знаходити підхід до людей, який буде стимулювати донатити більше, але не перевищувати власних можливостей. Звісно основну частину зборів акумулюють стандартні збори. Але гейміфікація дає гарний буст коли збори просідають, тому ми й надалі будемо використовувати саме цей формат і запрошує інших колег по ринку доєднатися до схожих ініціатив.
Разом Переможемо.