Роботі люди присвячують основну частину часу. Поступово мотивація виконувати якісно свої обов’язки може знижуватися, особливо якщо робота рутинна та стресова.
Масове використання гейміфікації
Ефективним інструментом мотивування співробітників є гейміфікація — підвищення залученості персоналу в бізнес-процеси компанії за допомогою різних ігрових механік, що в результаті призводить до значного підвищення продуктивності. Використання ігрових елементів сприяє:
- Збільшенню ефективності роботи.
- Підвищенню мотивації до виконання завдання.
- Фокусуванні співробітників компанії на результат.
- Згуртуванню команди і формування потрібної поведінки.
- Виявленню лідерів серед колективу.
Гейміфікація заохочує співробітників до кроків, які необхідні для досягнення найкращого результату в роботі. Найбільш ефективно гейміфікація працює в FMCG-секторі.
Ігровий додаток встановлюється на мобільний пристрій співробітників, які повинні протягом дня виконувати різні завдання на роботі. Успішне виконання винагороджується нематеріальною нагородою, наприклад, за виконання плану замовлень по торговій точці нараховуються бали. За бажанням керівництва нематеріальну винагороду може бути трансформовано в реальні подарунки.
Ігрові механіки на вибір
Гейміфікація в бізнесі може бути різною, залежно від використовуваних ігрових механік. По суті це правила, за якими проходить ігровий процес. Поширеними є:
- Постановка завдань, а також ланцюг подій — послідовне виконання завдань;
- Товариські ігри, в які грають колективно. Коли видно досягнення інших співробітників, виникає бажання поліпшити свої показники.
- Статус — ранг, рівень, таблиці лідерів, стимулюють бажання отримати більш високий статус, працювати старанніше.
Експерименти Фога/Скіннера з корекції поведінки через гейміфікацію
Ефективність гейміфікації пояснюється тим, що поведінку людини можна коригувати. На підтримку цієї концепції виступають багато західних фахівців. Зокрема, професор Б. Ф. Скіннер стверджував, що поведінка формується під впливом зовнішніх обставин — навколишнього середовища, людей, подій, а не внутрішніх установок.
Доктор Фогг навіть розробив модель, за якою вироблення потрібної звички відбувається, якщо одноразово збігаються:
- мотивація — допитливість, визнання, змагання;
- вміння — простота виконання завдання;
- тригер — елемент, який змушує змінити поведінку: нагадування, повідомлення.
Гейміфікація якраз дозволяє впливати на формування нових, «корисних» для компанії звичок у співробітників.
Гейміфікація від SoftServe Business Systems
Компанія SoftServe Business Systems пропонує впровадження інтерактивної гри, яка моделюється під певні завдання і цілі компанії. Формат її протікання залежить від тих результатів, яких хоче досягти компанія. Щоденні необхідні обов’язки співробітника також тісно пов’язані з його професійними цілями на короткостроковий чи довгостроковий період та показниками, які потрібно поліпшити.
Кожен гравець має можливість відстежувати свій прогрес, бачити поточний рівень розвитку, планувати дії для переходу на більш високий рівень. Турнірні таблиці, віртуальна валюта, нарахування рейтингу при виконанні KPI — все це сприяє кращому виконанню поставлених бізнес-завдань кожного окремого співробітника і компанії в цілому.
Результати впровадження гейміфікації
Найбільші FMCG-компанії залучають до ігор співробітників і покращують бізнес-процеси, підвищують рентабельність.
За даними зарубіжних дослідників, гейміфікація найбільш ефективна при впровадженні у відділи:
- продажів: ефективність роботи збільшується на 18%;
- маркетингу — на 12%;
- по роботі з клієнтами — на 9%.
Лідери ринку FMCG після впровадження продуктів SoftServe Business Systems відзначають зростання показників КПІ. В середньому приріст становить 12,74% на 9 різних КПІ, в тому числі:
- Залученність + 12%
- Замовлення за фокусним брендом + 22%
- Обсяг продажів + 4%
Висновки
Коли співробітник не просто виконує свою робочу функцію, але прагне бути найкращим серед свого колективу і показати свій вагомий внесок в компанію, ефективність його роботи значно зростає. Якраз цього і дозволяє домогтися гейміфікація, яка є потужним психологічним інструментом, ненав’язливо мотивуючи колектив для підвищення результатів діяльності.