…Якщо раніше, щоб випити каву в ліжку, треба було встати, одягтися, піти на кухню, змолоти каву, поставити турку на плиту і стояти поруч, стежити, щоб кава не втекла, а потім повернутися до спальні, роздягнутися, лягти і випити, то зараз за наявності розумної кавомашини, вранці, вас розбудить звук її таймера та аромат свіжо приготованої кави!
Все в житті змінюється і маркетинг теж.
- Вже не такі важливі візитні картки, буклети та каталоги в друкованому вигляді. На їхнє місце прийшов QR-код.
- Телебачення, радіо та пресу у плані рекламних носіїв потіснив YouTube та стрічки новин із соціальних мереж.
- Щоб щось вибрати або купити, не обов’язково витрачати час на поїздку магазинами. Інтернет все покаже та розповість — де, що й чому!
Але є такі моменти, які є непорушними і актуальними, як то кажуть на всі часи!
Позиціювання
Найкраще купують у тих, хто вигідніше вміє донести переваги своєї пропозиції!
Приклад із кейсів.
Кілька років тому до нашого агентства звернулася приватна медична клініка, з проханням допомогти їм результативніше заявити про себе на київському ринку.
До моменту звернення до нас вони вже існували на ринку півроку, проводили різні рекламні штуки, але бажаного результату не досягли.
Клініка була заповнена пацієнтами на 50%.
Ми взялися за цей проєкт, крім рекламної стратегії запропонували їм змінити позиціонування. Піти з таких банальних, як: “У нас сучасне обладнання, кваліфіковані лікарі, передові методи лікування”, перейти в щось інше, не як у всіх.
Після кількох днів роздумів, ми запропонували таке:
Ми починаємо з вірного діагнозу!
Начебто нічого незвичайного. Усі лікарі, медичні центри, клініки перед тим, як призначити лікування, повинні встановити правильний діагноз. Усі про це знають, але практично ніхто з медичних брендів не заявляє про це у своїх маркетингових меседжах.
А ми сказали! І вважаємо, що це головний продукт для будь-якої медичної структури.
І з цим посилом запустили рекламну кампанію у вагонах метро, забрендували автобусні маршрутки, розмістили оголошення у безкоштовних газетах, які вкладали у кожну поштову скриньку мешканців Києва.
Через 10 днів кількість пацієнтів у клініці збільшилась у 1.5 рази, а ще через тиждень — у два рази.
У кого є стратегія і тактика просування бренду
І така тактика має бути не одна, а дещо, розрахована на різні ситуації на ринку.
Коли щось трапляється, немає часу на роздуми, має бути чітка «інструкція», що робити в конкретний момент.
Успішний бренд — це не гарний логотип чи оригінальна назва. Це тактика — як реагуватимете на різні ситуації. Виграє той, хто не стоїть на місці, а хто тактично гнучкіший.
Інтеграція бренду до соціальних мереж
Недостатньо просто «постити фоточки», набирати передплатників і рахувати лайки.
Соц. мережі — це оперативні майданчики в плані рекламної тактики, де по-перше, можна швидко запустити рекламну кампанію, по-друге, проаналізувавши її результат, вичленувати найрезультативніший оффер і на нього зробити основну ставку!
Приклад із кейсів.
У нас є клієнт — кондитерська. І вони випускають лише один монопродукт — торти «Наполеон».
Вони звернулися до нас на початку свого шляху з проханням, підказати, як розкрутитися.
Ми запропонували зробити інший сайт, зробивши ставку на більш інформативну частину — розповісти, як і з чого готують торти та у відгуках «відповісти» на ті питання, які найчастіше задають покупці при замовленнях!
І запустити рекламу у стрічці новин Facebook та Instagram.
В результаті тестової рекламної кампанії, ми з’ясували, який креатив працює найкраще, досягли такого результату, що за 1 000 охоплень цільової аудиторії клієнт платить $0.20 і вивели сайт на перше місце на пошуковій сторінці Google за популярними ключовими запитами.
Перевірте самі. Кондитерська називається “Смачні Витребеньки” (www.cakenapoleon.com.ua)
Сервіс та персоналізація
Конкуренція цін у минулому. Зараз перемагатимуть ті компанії, які ставитимуть ставку на сервіс — а це ті, хто буде більш передбаченим із покупцем, у кого буде більше додаткових послуг, пропозицій, як, припустимо, встановлення, налаштування та подальше обслуговування купленого товару.
І не обов’язково надавати ці послуги безкоштовно.
Покупцеві важливо не це. Їх цікавить якість послуг.
Приклад із кейсів.
Встановлювачі пластикових вікон. У більшості таких компаній установка вікон — це єдина послуга. Але після встановлення нових вікон, потрібні й нові укоси. А цим установники вікон здебільшого не займаються. Потрібно шукати та наймати нову фірму. І це певна проблема.
Коли ми дізналися про такий нюанс, ми сказали нашому клієнту з встановлення вікон:
Пропонуйте пакет все включено: «Вікна + Укоси = Одна фірма»
А трохи пізніше ми запропонували їм запустити ще й такий сервіс, як консервація вікон на зиму з миттям стекол і профілів. І цю послугу пропонувати не лише своїм клієнтам, а всім охочим, у яких вже встановлені пластикові вікна. Зрозумійте з одного разу, для чого це було зроблено.
У кого класні програми лояльності
Всім відомо, що простіше і дешевше у всіх відносинах продавати товари тим покупцям, які у вас постійно купують. А якщо так, зробіть крок на зустріч вашим постійним покупцям, покажіть їм, що вони важливі для вас і ви їх цінуєте!
Приклад із кейсів.
Для магазину стильних футболок із креативними принтами ми розробили пакет за програмою лояльності. До нього увійшло багато різнопланових пунктів, але один спрацьовує на 120%.
Звучить він так:
Ми отримали нову колекцію і лише для вас протягом трьох днів знижка на неї 20%
І таке повідомлення розсилається разом із фотографіями нової колекції. Ми бачили відповіді від покупців, і у 90% випадків вони звучатимуть приблизно так:
Ось цю футболку залиште за мною. За годину буду!
Особистісні стосунки та мотиваційні програми дуже ефективно працюють!
Пробуйте. Побачите, чи буде результат.