IT-сектор залишається чи не єдиною галуззю, яка щодня зростає, масштабується і змінюється, а українські фахівці продовжують залишатися затребуваними не тільки в нашій країні, але і в Європі і США. У такому висококонкурентному середовищі IT-компаніям необхідно постійно тримати руку на пульсі. Адже якщо не розкажеш світу про свою діяльність, проєкти і кейси, ніхто про них не дізнається. IT-сектор повинен «говорити» і за допомогою PR. Але з досвіду бачу, що цей сектор не завжди володіє інструментами просування, часто не бачачи в них цінності для себе. Айтішники звикли вкладатися в те, що приносить прибуток відразу. А піар – це довгограюча історія. Яка в свою чергу приносить свій профіт не завжди у вигляді безпосередньо грошей. Якісний PR приносить вхідний потік у вигляді лояльності клієнтів, пропозицій від інвесторів, надійних партнерів і майбутніх співробітників.
Починаючи працювати з IT-компанією або персональним брендом зі сфери, не варто вибудовувати міфічні PR-стратегії. Крім побажань того чи іншого клієнта, є фактори, які потрібно враховувати: сфера діяльності, бюджет, бажана тривалість кампанії та її цілі. Почати роботу над проєктом варто з формування позиціонування компанії: які цінності у неї, чим вона займається, який у неї TOV, які послуги або продукти вона пропонує. Тільки після чітко сформульованих відмінних рис компанії варто приступити до вибору аудиторії, на яку буде транслюватися інформація.
У кожного проєкту свої аудиторії, до яких потрібно доносити індивідуальний посил. Нижче наводжу ті, на які варто звернути увагу майже кожному IT-проєкту.
1. Державні органи та представники влади
Ця аудиторія насамперед цінує компетентність і прозорість. Може здатися, що достукатися до такої цільової групи не так і просто. Насправді досить регулярно брати участь в професійних конференціях, відкритих засіданнях Верховної Ради і її профільних комітетів.
Послання: Ми великі гравці на бізнес полі і з нашою думкою потрібно рахуватися.
2. Клієнти існуючі та потенційні
Свою експертність в тих чи інших питаннях потрібно регулярно підтверджувати. Відмінний спосіб робити це на профільних заходах, в ЗМІ, на радіо або телебаченні тощо.
Послання: Ми публічні і відкриті. Нам можна довіряти. Ми експерти в тому, що робимо.
3. Медіа
ЗМІ – одні з найбільш вірних друзів і помічників всього PR. Якщо ви не працюєте з медіа, чи працюєте ви взагалі? Завдяки постійним проявам в ЗМІ, бренд стане більш впізнаваним, а експертні публікації, що демонструють всебічне знання продукту, розповіді про успішні кейси і розробки збільшать вагомість вашого бренду на ринку.
Послання: Ми надаємо ексклюзивні новини та матеріал, який заслуговує на увагу. Ми завжди готові співпрацювати і знаємо, що вам потрібно.
4. Претенденти
Потенційним співробітникам важливі престиж і популярність компанії, в якій вони планують працювати. Чи піклуються там про співробітників, наскільки фінансово стабільна компанія, відкрита вона і готова до спілкування, наскільки вона сучасна? На всі ці питання можна відповісти завдяки правильно побудованому меседжу, і його донесенню до ЗМІ і на телебачення, журналів про HR, кар’єру та освіту.
Послання: Приєднавшись до нашої команди, ви можете бути впевнені, що працюєте в престижній і успішній компанії. У вас є шанс стати частиною великої історії.
5. Співробітники
Вже існуючим співробітникам важливо знати, що компанія цікавиться їх думкою і піклується про них. Крім різних плюшок, які пропонують IT-компанії для своїх співробітників, всі нововведення можна висвітлювати у внутрішніх каналах комунікації: чатах, блогах, особистих зустрічах тощо.
Послання: Ви вже частина великої і крутої історії. Ми разом робимо щось дійсно варте в цьому житті.
6. Благодійні фонди та громадські організації
Важливо показати, що компанія готова співпрацювати з благодійними організаціями, якщо у обох збігаються цілі.
Послання: Ми не роздаємо гроші наліво і направо, але завжди підтримаємо якісну ініціативу.
7. Інвестори
Надійність і динамічний розвиток – головні цінності для цієї аудиторії.
Послання: Ми успішні і знаємо як заробити гроші. Ми весь час розширюємося і ростемо. Нам не потрібні інвестиції, але ми відкриті для пропозицій.
8. Лідери думок
Ваша компанія – вже лідер думки на професійному ринку і за допомогою різних заходів важливо доносити цей меседж. Публікації в ЗМІ, експертні коментарі, участь в конференціях тощо, тільки підтверджують і підсилюють цей факт.
Послання: Ми теж лідери думок. Співпраця можлива тільки в форматі win-win.
Просувати інформаційні технології складніше, ніж шоколад або порошок для прання, адже різноманітність компаній на ринку понад велика. Щоб залишатися на лідируючих позиціях, потрібно постійно вивчати інтереси і потреби своїх цільових груп. Не лінуйтеся спілкуватися з ними: регулярно цікавтеся, що зараз необхідно претендентам, які потреби у потенційних клієнтів; задавайте питання – які ЗМІ читає ваша аудиторія, в яких соціальних мережах проводить час і де краще отримувати інформацію? Тоді ви будете чітко розуміти, які цінності є у тій чи іншій аудиторії, які канали можна використовувати для просування своїх меседжів. Всі ці дії – необхідна точка відліку для вашої подальшої роботи над ефективним PR.