Припустимо, у вас є проект, що потенційно затребуваний на ринку Китаю, але немає впевненості, що він спрацює. Що потрібно зробити — провести розвідку та познайомитися зі специфікою реалій Піднебесної, проконсультуватися з професіоналами з просування на схід, наприклад, Asia Pacific та скласти власну думку.
Найчастіше Китай порівнюють з іншою планетою і кажуть, що для інтернет-бізнесу там все інакше і несхоже на наш світ. Тут треба уточнити – це не інша планета, а задзеркалля. Там є практично все те саме, що і тут, але дуже змінене і зі своєю специфікою. І одразу треба сказати, що від зовнішньої схожості не легше.
Мало того, що для просування в Китаї потрібно знати мову (англійської недостатньо), то ще ця величезна країна живе за великим фаєрволом, тому більшість соцмереж, пошуковиків і сервісів там не працюють. При цьому є їхні аналоги, ідеї яких роботящі Китайці сміливо запозичили.
Наприклад, Baidu — замість Google, WeChat – Телеграм, Douyin – TikTok, Renren – Facebook, Weibo – супертвіттер, QQ – Viber, Youku – Youtube.
Вражає розмір інтернет-простору — це 1,3 млрд. користувачів, які сконцентровані в одній країні, і для непрофесіонала по Китаю абсолютно незрозуміло, що з цим усім робити, на що звернути увагу і які канали просування працюватимуть.
Перш ніж розпочинати штурм сходу, потрібно якісно адаптувати ресурс, контент та продукт під місцеву специфіку і надалі ми поговоримо про це докладно.
Що потрібно знати перед просуванням на ринок Китаю
Переклад сайту на китайську — обов’язковий процес. Полегшує справу те, що існує спрощена китайська, яка всім зрозуміла від Тибету до Монголії. Але тут слід пам’ятати про культурні особливості та маркетингові асоціації, які викликає продукт. Далеко не кожен перекладач в курсі цих моментів, тому рекомендуємо звертатися до фахівця, який не лише знає мову, а й орієнтується у культурних реаліях. Інакше наші меседжі китайському споживачеві нагадуватимуть китайські нашому, наприклад: «крейда, яка знищить черв’яків» або «шуба добрий хлопець».
Відеохостинг
Після того, як головний ресурс та посадкові сторінки адаптуються, можна переходити до контенту. Якщо у вас є канал у Ютубі, доведеться копіювати відеоролики в його китайське альтер его — Youku. Також потрібно пам’ятати про переклад або субтитри зрозумілою для аудиторії мовою.
Зверніть увагу, контент, який став вірусним у нашому сегменті мережі, може абсолютно не порадувати китайців і навпаки. Культурні особливості доведеться враховувати.
Месенджери та мікроблоги
Адаптувати доведеться і месенджери (якщо ви використовуєте для просування). WeChat частково нагадує Телеграм і дозволяє заводити приватні та комерційні канали. Комерційні надають власникам більше можливостей з реклами та аналітики, але доведеться надсилати скани документів до адміністрації WeChat. Також у ньому є групи за інтересами, у яких можна домовлятися з адміністраторами та давати рекламу.
WeiBo — це Twitter і Instagram із задзеркалля. Функціонал дає можливість переглядати пости, ставити лайки, репостити та коментувати. Крім того, є інструментарій для платного просування фото та відео контенту. Є думка, що WeiBo краще справляється з прокачуванням бренду і не є торговим майданчиком. Зазвичай відвідувачі з Вейбо переходять на цільовий сайт і там купують.
Блогосфера Китаю досить розвинена, тут є все те саме, що і в нашому сегменті, тільки більше. Плюс цього каналу просування — можна публікувати контент і просуватися зовсім недорого, особливо, якщо у вас є статті. У такому разі не важко перевести і перепостити.
Монстри блогосфери та новин — Sohu та Toutiao, це ресурси з величезним обсягом трафіку, інструментами просування та багатомільйонною аудиторією.
Краудмаркетинг під китайський ринок — це окрема тема, як і у нас, потрібно намагатися уникати прямої реклами, інакше можна потрапити під санкції адмінів форуму.
Пошук
Просування в пошуку — це Baidu, принципово мало чим відрізняється від Гугла. Система працює за ключовиками, тематиками та напрямками, є ранжування та SEO з місцевим колоритом. Є аналог рекламного кабінету Google, тут важливо пам’ятати, що вони вимагатимуть документи на бізнес та дані власника. Також у Китаї працюють свої мережі онлайн продажу рекламних місць і цей вид просування зовсім не дешевий.
Baidu Zhidao і Baidu Tieba — допоміжні сервіси пошукача (запитувач і блог), чим частіше там миготить згадка вашого бренду, тим краще. Якщо є досвід просування в аналогічних сервісах на нашому ринку, варто спробувати.
Блогери
У Китаї багато популярних блогерів, частина з них мають величезну аудиторію. Просування через «товстіших» китайських лідерів думок — це дорого і далеко не завжди ефективно. Найчастіше краще знайти кілька менш розкручених та діяти через них. Зазвичай блогери-початківці докладають більше зусиль і краще продають.
Інший момент — тематика. Бажано, щоб ваш товар чи послуга так чи інакше збігався із напрямком блогера. Не логічно, якщо дівчина-модель торгує молотками, а юнак та спортсмен — туш для вій. Чим краще збігається тематика товару та продавця, тим вищі продажі.
Маркетплейс Tmall Global
Продавати на Tmall Global — найбільш просте та ефективне рішення. Це торговий майданчик для незареєстрованих у Китаї компаній. По суті, це транскордонна платформа – кросбордер та Аліекспрес навпаки. На ній працюють понад 50 тис. фірм із 78 держав світу, а покупки роблять 180 мільйонів людей. Найважливіше завдання — надати ринку Китаю потрібні товари. Для більшості компаній торгівля на Tmall є відмінним початком підкорення сходу, тому що платформа спеціально створена для цього. Щоб відкрити бізнес, знадобляться документи та цілком помірна сума для старту. Заявки магазину розглядаються приблизно 30 днів. При вдумливому підході та досвіді Tmall Global може стати справжнім проривом у бізнесі.
Висновок
Підбиваючи підсумки огляду, сподіваюся, що ця інформація буде корисною тим, хто планує відкривати бізнес на сході та збирає інформацію. Це найважливіший процес, і тут краще діяти вдумливо. Звичайно, можна все зробити самостійно, але в більшості випадків має сенс звернутися до фахівців, які займаються цим питанням. Бажаємо удачі та великих перемог!