Психологи використовують метод аналізу результатів діяльності людини: його записів, творів, картин, як можливість дізнатися характер і думки особистості. Тепер, коли є соціальні мережі, ми можемо використовувати для вираження себе нові майданчики. Кожен з нас може поділитися своєю творчістю швидко – за допомогою фото та відео в Інстаграм. Для того, щоб скласти психологічний портрет людини, іноді досить просто уважно вивчити його аккаунт.
Анастасія Модіна розповідає, чи є такий підхід поверхневим, і що можна сказати про людей на основі їх публікацій.
Анастасія Модіна – є творцем і викладачем унікальних курсів з комунікацій і брендів в соціальних мережах Російського державного гуманітарного університету (РДГУ), має досвід викладання в Російському економічному університеті ім. Плеханова, а також була спікером міжнародної бізнес-школи IHSBM & IMAcademy. Анастасія вела smm великих брендів: «Nutella» і «TicTac». Зараз вона зосереджена на роботі з особистими брендами експертів, вибудовує їх комунікації з аудиторією в соціальних мережах.
Часто в мережу користувачі викладають контент, за яким можна зробити висновки про них. І іноді вони, самі того не підозрюючи, демонструють те, що хотіли б залишити особистим.
Аватарка
Аватарка – це перше враження. З нею зіткнеться будь-який відвідувач вашого облікового запису в Інстаграм. Ця маленька картинка може багато розповісти, тому приділіть їй особливу увагу.
Для особистих сторінок своє фото на аватарку – це варіант норми, як, наприклад, у Анастасії Миронової або Дмитра Портнягина.
Часто можна побачити профілі, де жінки викладають фото з чоловіком, дітьми.
Це говорить про те, що людина бачить себе повноцінним тільки в зв’язці з іншими, зі своєю сім’єю.
Якщо на заставці профілю встановлена картинка замість фото, то можна припустити два варіанти: або людина приховує свою особистість і не хоче себе видавати. Або вона демонструє невпевненість в собі, ховаючись за красивими картинками. Подивіться на аватарку популярного блогера з Кемерова.
Частота постинга
Цей показник говорить про те, скільки постів і сторіс користувач викладає за певний період часу. Union Metrics встановили, що середня частота постинга становить 1,5 рази в день.
Якщо людина викладає кілька постів за день, набридаючи в стрічці, то це говорить про його зацикленість на собі, про те, що вона хоче уваги.
Інша крайність – відсутність постів, говорить нам про те, що людина не любить творити, створювати контент, а тільки споживає його. Такого користувача вважають нудним і нецікавим.
Назва аккаунта
Це візитна картка в соціальній мережі. Те, на що передплатники насамперед звертають увагу. У Інстаграм можливі різні варіанти, але зазвичай в профілі людина використовує своє ім’я або приналежність до роботи. По-справжньому незабутнім може стати вигаданий нік. Його часто вигадують творчі люди і ті, хто хоче звернути на себе увагу. Наприклад, про Наталю Давидову в Інстаграм-співтоваристві знають мало, зате «tetyamotya» знайома всім.
Фото в профілі
Якщо 100% фото в стрічці – фото власника аккаунта, то можна зробити висновки про те, що він екстраверт і надто зациклений на собі.
Якщо в профілі фото природи, речей і картинки, то перед нами замкнута людина, інтроверт. Зазвичай такі люди мало спілкуються, не володіють навичками самопрезентації, але можуть бути цікавими при спілкуванні. Тільки потрібно їх розкрити.
Використання корекції
«Натюрель»
Так, зараз в соцмережах тренд на реальне життя без «фільтрів». Безумовно, якщо ви показуєте себе таким, як ви є, ви приймаєте себе. Але в гонитві за трендами не варто повністю виключати корекцію фотографій з використанням спеціальних програм. Ваші фоловери можуть зробити висновки, що ви неохайний і несерйозно ставитеся до свого блогу.
Суцільний фотошоп
Звичайно, корекція фотографій допустима, але головне знати міру. Зараз є блогери, які навіть дітей своїх сильно фотошоплять. Така поведінка говорить, що людина може виявитися нечесною. Вона не любить і не приймає себе такою, якою вона є. Намагається створити картинку мрії, за якої часто ховаються лише образи, втрати і сльози. Подивіться на профіль блогера з мільйонною аудиторією anyuta_rai.
Вона викладає оброблені за допомогою фотошопу знімки, які мало схожі на реальне життя.
Кількість передплатників
Якщо ви ведете свою експертну сторінку, то кількість передплатників впливає на думку про вас. Багато користувачів пов’язують ці цифри з професійним рівнем людини. Це омана. На практиці зазвичай це непов’язані речі. Велика кількість передплатників говорить лише про те, що людина займається своїм просуванням. Але враховуйте, що в очах громадськості лояльність до вас буде збільшуватися зі зростанням кількості передплатників (ознакою визнання іншими).
Перед нами акаунти двох експертів по стилю: у одного 1000 передплатників, в іншого 1 мільйон. Як ви думаєте, кого з них аудиторія буде вважати експертом?
Ступінь відвертості фото
Сильна
Зазвичай це властиво тим, хто шукає схвалення, кому не вистачає уваги. Таким людям (як чоловіки, так і жінки) хочеться відчувати себе красивими і бажаними, отримуючи зворотній зв’язок у вигляді лайків. Або часто це виявляється сигналом, який говорить про проблеми в стосунках.
Зараз це можна побачити у російських селебріті старше 40 років. Вони намагаються транслювати впевненість в собі, сексуальність, хорошу фізичну форму. Звичайно, такі фото мають місце бути, але в особистих фотоальбомах, а не бути надбанням громадськості. Згадайте гучний в мережі пост Оксани Лаврентьєвої і її фотосесію 40+
Акуратна сексуальність
Людина може використовувати свою красу як інструмент для досягнення своїх цілей. І таким чином, маніпулювати іншими. Як це робить Наталя Давидова, демонструючи ідеальну фізичну форму і закликаючи всіх займатися в її спортивному додатку welps.
Орфографія
Грамотність – це лице людини.
Якщо ви допускаєте помилки, будьте готові до того, що вас вважатимуть неграмотним фахівцем. Навіть якщо для вашої професійної діяльності рівень грамотності писемного мовлення не має значення. Якщо у вас немає можливості взяти копірайтера, раджу перевіряти тексти через сервіс главред.
Опис профілю
Це перше враження про ваш профіль. Зазвичай це невеликий блок під ім’ям користувача, де людина розповідає про себе. В одній ємній фразі власник аккаунта висловлює свою індивідуальність, і ця фраза може багато про що розповісти.
«Щаслива дружина щасливого чоловіка», «матуся Толіка»
Такий опис говорить, що людина вважає сім’ю головною сферою своєї самореалізації.
Яскравий опис який чіпляє погляд
Не відразу можна зрозуміти, що людина має на увазі і чому вибрала таку самопрезентацію. Користувач хоче виділитися з натовпу однакових аккаунтів, дуже відвертий, готовий розповідати про себе особисті моменти. Все заради піару і просування.
Професійний опис, що продає
Такий опис необхідний, якщо інстаграм – ваш засіб для заробітку, і ви робите контент з холодною головою і розрахунком. Чи враховуєте тренди, психологічні тригери, сприймаєте сторінку, як інструмент для продажу.
Профіль аккаунта складається не просто так. Аватар в Інстаграм транслює хто ми, наш образ і наші думки в онлайн-простір. Висновки, які ми робимо, дивлячись на аккаунт, часто бувають несвідомими, і на перший погляд не піддаються логіці. «Читайте» себе та інших людей по їх сторінках. Використовуйте свій профіль в соціальних мережах, і робіть потрібне враження. Думка про вас буде такою, якою ви захочете.