Дані можна назвати нафтою 21-го століття, оскільки вони лежать в основі успіху компаній та цифрових можливостей для бізнесу. Правильно зібрані дані допомагають збільшувати прибуток, тому їх називають джерелом життєвої сили організації. Компанії можуть збирати власні або публічні дані для створення наборів даних, які можна використовувати як послугу або покупку. Як правило, у наборах всі елементи пов’язані один з одним, що допомагає підтримувати важливі бізнес-процеси, продаж та фінансові показники.
Успішні компанії з управління активами частини використовують набори даних для того, щоб мати інформаційну перевагу перед конкурентами. Поліпшуючи стратегію обробки даних, організація на кілька кроків випереджає інші фірми і помітно виділяється.
Набори даних можуть стати вашим цінним активом. Чому? Детально поговоримо далі.
1. Що означає дані як актив?
Багато організацій усвідомлюють значущість даних для розвитку бізнесу. З цієї причини компанії інвестують великі суми у розкриття потенціалу даних, щоб впровадити їх в основу бізнес-моделей та екосистеми фірми. Для обробки даних призначають окремих працівників CDO. Саме тому з’явилося таке сприйняття даних, як активу.
Тепер компанії оцінюють і керують не лише матеріальними активами, а й даними за рахунок їхньої максимальної стратегічної цінності.
2. Чому набори даних можуть стати потужним активом для вашого бізнесу?
Для компаній-новаторів та інноваційних підприємств дані — це цінний обсяг інформації, що допомагає конкурувати та вириватися вперед. Вони будуються довкола даних. Фірми із застарілим поглядом на ведення бізнесу дуже повільно впроваджують дані, що заважає їм збільшувати прибуток, розширювати компанію та приймати обґрунтованіші рішення.
Якщо говорити про структуровані набори даних, то вони посилюють усі переваги даних. І завдяки цьому їх можна розглядати як актив, який потребує продуманого управління.
Актив це те, що має економічну цінність і може принести вигоду. Для будь-якої компанії дані будуть активом, який потрібно використовувати повною мірою. Адже вони дають максимальну кількість важливої інформації для покращення бізнес-операцій, відносин між компанією та клієнтом.
Коли фірма правильно використовує набори даних, то починає помічати позитивні зміни у роботі організації. Прийняття будь-яких бізнес-рішень на їх основі допомагає постійно йти в ногу з часом і адаптуватися до ринку, що змінюється.
Актив даних може бути як додаток, система або файл, який компанія може використовувати для отримання прибутку. У великих фірмах системами наборів даних керують так само, як і іншими активами (наприклад, нерухомістю чи товарами).
Ще в 2015 році Serge Findling (Серж Фіндлінг) — віце-президент з досліджень — програми для керівників у галузі IT компанії IDC — говорив, що лідери у сфері перетворення даних повинні ставитися до них так само, як і до будь-якого іншого активу, плюс інвестувати у розвиток цього цінного скарбу.
Інформація як актив дає конкурентну перевагу для компаній, які приділяють увагу цифровій трансформації.
3. Переваги наборів даних для компаній
Щоб переконатися в тому, що дані справді можна розглядати як цінний актив, варто ознайомитися з можливостями, які вони дають бізнесу:
- Проведення аналізу для покращення процесу розробки послуг/продуктів. Завдяки аналізу даних можна визначити, які процеси можуть викликати проблеми (наприклад, коштувати занадто дорого), і усунути їх.
- Обґрунтовані рішення. Набори даних допомагають чітко відстежувати процеси кожної організаційної проблеми. У такому разі буде більш зрозуміло, які потрібно робити дії для покращення бізнесу.
- Захист конфіденційних даних компанії та споживачів. Якщо організація відноситься до наборів даних як до корпоративного активу, то ступінь захисту є таким самим, як і для будь-якого майна. У такому разі мінімальний ризик витоку інформації.
Як ми вже сказали, набори даних як актив вимагають правильного управління. Тільки в такому випадку можна забезпечити безпеку компанії та підвищити довіру з боку користувачів. Якщо люди довірятимуть фірмі, то зможуть ділитися даними, які доповнять цінну базу.
Набори даних як актив мають значення для злиття та поглинання
Перед будь-яким бізнесом рано чи пізно може постати питання поглинання чи злиття. Це складний процес, який потребує точної оцінки кожної компанії. У сучасному світі цей процес також включає розгляд та оцінку наборів даних організації як актив. Адже кількість інформаційних активів компанії може серйозно впливати на остаточну оцінку бізнесу та результати злиття.
Наприклад, планується поглинання сайту соціальної мережі, яка володіє великою кількістю даних користувача. Але тут має значення якість даних. Якщо вони не надійні і надають неточну інформацію, їх цінність як активу зменшується. Відповідно, питання про поглинання може бути відхилено.
4. Розгляньте набори даних як актив вашого бізнесу та створюйте кращі продукти
Важливість використання даних усередині компанії з кожним роком стає дедалі вагомішою. Це цінний актив, який потребує грамотного управління та захисту. Завдяки доступу до великої кількості даних компанія має можливість приймати більш обґрунтовані рішення, створювати якісні продукти/послуги з чітким розумінням клієнтів. Крім того, цікаво, що за даними Statista, світовий ринок великих даних до 2027 року зросте до 103 мільярдів доларів. Цінність даних поступово набирає все більших оборотів.
Якщо компанія не може самостійно керувати активами наборів даних, можна використовувати парсинг веб-сторінок для вилучення даних і збору структурованої інформації.
Як тільки організація визнає, що дані — це такий же цінний актив, як майно чи фінанси, рішення стануть фундаментальнішими, що відмінно вплине на успіх та розвиток бізнесу.