Чим більше коло ваших знайомств, тим більше шансів знайти найкращих клієнтів, партнерів, співробітників. І якщо в Україні це лише один із інструментів для просування бізнесу, то на міжнародних ринках – він чи не основний! Особливо, коли мова йде про B2B продажі та ринок експертних послуг.
По ходу своєї міжнародної експансії, українські підприємці все частіше стикаються з проблемою: європейці купують «у своїх» і зайти у сформоване коло партнерів та постачальників вкрай важко. Тут не допоможе таргетована реклама, SEO-просування. Єдиний шлях – побудова довіри з потенційними клієнтами. Що таке “культура трасту” та як управляти відносинами, щоб вони приносили прибуток бізнесу?
Визначте категорію людей, які вам цікаві
Стаючи на шлях міжнародного нетворкінгу, легко піддатись спокусі та пірнути у вир івентів, конференцій та бізнес-спільнот. Не намагайтеся з метою корисних знайомств відвідувати ВСІ заходи, які тільки зможете знайти. Щоб успішно розвивати нетворкінг для бізнесу, визначте свою цільову аудиторію та місця, де вона «мешкає». Так, це можуть бути конференції, виставки, івенти, клуби за інтересами. Зараз багато заходів проходить online – обирайте та вступайте саме до профільних спільнот.
Складіть список цікавих людей і знайомтеся з ними, навіть online – додавайте в друзі в соцмережах, ставте лайки на публікації, пишіть коментарі, беріть участь у дискусіях. Але пам’ятайте, що нетворкінг – це живий процес і у зміцненні взаємовідносин повинні брати участь дві сторони.
Потурбуйтесь про рекомендації
За теорією рукостискань, будь-яких двох людей на планеті з’єднує не більше 5 рівнів особистих контактів. А із появою соцмереж, ця відстань іще більше скоротилась. Тож тепер ми можемо сягнути будь-кого. Час використовувати цей шанс. Ви шукаєте постачальника шкіри в Нідерландах або клієнта на IT- послуги у США? Подумайте, хто із вашого кола знайомих має соціальні зв’язки у потрібних вам нішах/країнах – почніть пошук із них. А коли знайшли потрібну вам людину, потурбуйтесь про рекомендацію від вашого спільного знайомого. Нехай це буде невелике інтро у діректі LinkedIn або спільний чат у WhatsApp. Це вже відрізняє вас від сотень холодних розсилок та повідомлень у соцмережах, що надходять вашому потенційному партнеру.
Допомагайте іншим бути успішними
Розвивати нетворкінг – це не означає продавати свою послугу або продукт при кожному знайомстві. Це означає допомогти іншій людині вирішити свою задачу. Завжди думайте, яку користь можете принести співрозмовнику. Допоможіть людині знайти партнера, клієнта або інший потрібний контакт і він захоче віддячити вам у відповідь навіть після тривалого часу.
Дозвольте людям говорити про себе
Перша зустріч з людиною не повинна бути вашою саморекламою. Покажіть інтерес до особи співрозмовника. Ставте відкриті питання, що викликають розмову. Це чудовий спосіб заводити знайомства для інтровертів. Необов’язково говорити про себе, запитуйте і ви будете цікавими для інших людей. Шукайте спільні точки дотику, можливо, у вас схожий бізнес чи одні інтереси. Дайте людині можливість більше говорити про себе. Так вона відчуватиме свою значущість, що позитивно позначиться на її ставленні до вас.
Будуйте відносини «в глибину»
Люди звертаються до тих, кому довіряють. Для підвищення довіри приділіть увагу живому спілкуванню – не тільки листуйте з людиною, але й спілкуйтеся голосом, щоб передати співрозмовнику свою інтонацію, емоцію, настрій. Обов’язково дякуйте людям за надану послугу (цінна порада, корисне знайомство) словесно чи матеріально. Так-так, комісію ніхто не відміняв. Персоналізуйте важливі контакти – підтримуйте зв’язок, вітайте зі знаменними датами. Вчасно подарований кастомізований презент допоможуть створити тісний контакт із людиною, що вас цікавить. Персональна листівка також робочий інструмент.
Підтримуйте зв’язок після знайомства
Якщо у вашому списку з’явився новий контакт – це лише половина справи. За великої кількості зустрічей людині буде складно згадати, звідки вона вас знає. 90% контактів втрачається саме так. Лайфхак, який допоможе закріпити знайомство – зробити селфі при першій зустрічі. Навіть, якщо вон онлайн. Надішліть співрозмовнику спільну фотографію з заходу разом зі своїм контактом – так у нього залишиться інформація про вас і ваше знайомство.
Пам’ятайте, що зв’язатися із новим знайомим після першої зустрічі бажано протягом 1-2 днів. Але важливо бути не нав’язливим, а корисним. Поверніться до вашої розмови і, наприклад, поділіться цікавим посиланням на тему спілкування.
Намагайтеся будувати особисті зв’язки таким чином, щоб ви могли поділитися «теплим» контактом із будь-якої сфери. Це не просто, але саме так ви створите навколо себе сильне оточення цікавих людей. Далі вже – справа техніки, від момента першого знайомства до конвертації в угоду можуть пройти місяці. Утім, інвестовані у відносини час та зусилля ніколи не будуть марними, адже мають накопичувальний ефект. Що називається сарафанним радіо.