На додаток до незліченних блогів, написаними експертами, журналістами, іконами стилю життя, кухарями, музикантами тощо, компанії все частіше створюють свої власні корпоративні блоги. Як канал новин для корпоративного спілкування і як центр контенту для стратегій контент-маркетингу, блоги сприяють підвищенню впізнаваності і іміджу компанії.
Згідно з дослідженням, опублікованим Інститутом контент-маркетингу (CMI), 80% опитаних B2B і 75% опитаних маркетологів B2C публікують повідомлення в блогах. Як платформи для роботи з конкретними темами, які не мають прямого відношення до бренду або продуктів компанії, корпоративні блоги стали постійним компонентом контент-маркетингу. Згідно з дослідженням, проведеним по всій Європі експертом з в’їзного бізнесу, корпоративні блоги є навіть найефективнішим інструментом контент-маркетингу.
Чому блоги важливі для корпоративного спілкування:
- 57% блогерів, які ведуть ділові блоги, кажуть, що це допомогло їх компанії зайняти лідируючу позицію в галузі.
- 83% підприємств повідомили, що їх корпоративний блог корисний для їхнього бізнесу.
- Середня компанія, яка веде блоги, генерує на 56% більше відвідувачів веб-сайту, на 96% більше вхідних посилань.
Корпоративні блоги як контент і комунікаційні центри
Блоги надають зацікавленим сторонам цікаву інформацію в області людських ресурсів, наприклад, Adidas https://www.gameplan-a.com/, інновацій Bosch https://blog.bosch-si.com/.
Блог глобального технологічного гіганта – компанії IBM. Тут розміщений просто енциклопедичний список тих, хто охоплює безліч галузей. Багато потрібного і корисного.
Блог про агробізнес (Україна) https://latifundist.com/blog. Поступається міжнародними гігантам, але все ж приклад гідного рівня ведення блогу.
Приклад блогу юридичної компанії (Україна) https://abal.com.ua/ru/blog/. У юристів свої обмеження і своя специфіка галузі, не всі компанії можуть інтегрувати сучасні інструменти, використовуючи на практиці простий технічний формат ведення блоги.
У порівнянні з багатьма іншими комунікаційними каналами корпоративні блоги мають перевагу, що полягає в тому, що вони практично безмежні щодо формату, контенту, що публікується. Простота інтеграції мультимедійних форматів, зображень і відео в блогах дає можливість пропонувати зрозумілу інформацію і звертатися до читачів зачіпаючи необхідні емоції.
Практична і проста технічна реалізація блогів з сучасними системами управління контентом і доступність економічних, легко адаптуючих стандартних конструкцій (так званих тем) призвели до справжнього потоку корпоративних блогів в Європі і за кордоном. Деякі блоги перетворилися в ретельно розроблені цифрові журнали, які заворожують цікавим, цікавим, професійно створеним контентом.
Завдяки вбудованим функціям блоги також надають можливості для підключення до соціальної мережі. З одного боку, в блогах можна легко інтегрувати широкий спектр безкоштовного контенту з Інтернету, наприклад, відео або презентації. З іншого боку, весь вміст блогів може бути легко розміщено в соціальних мережах або на інших платформах обміну за допомогою лайків, акцій, закладок тощо. Це не тільки збільшує охоплення контенту, але і позитивно впливає на результати пошукових систем, і, нарешті , що не менш важливо, блоги є популярними цільовими сторінками для новинних розсилок або інших маркетингових заходів по електронній пошті.
Професіоналізм є ключовим
У зв’язку зі зростаючим числом, різноманітністю і популярністю блогів, існує тенденція до підвищення професіоналізму серед блогерів в боротьбі за увагу зацікавлених сторін. Дослідження, проведене CMI, наприклад, з’ясувалося, що автори вкладають більше часу в свої блоги, щоб задовольнити своїх читачів на зростаючий попит на ретельно пророблений, технічно правильний, розважальний контент. Багато контент-команд працюють відповідно до традиційних редакційних процесів і навіть інтегрують досвідчених редакторів для досягнення високої журналістської якості. Це стосується європейських і міжнародних компаній, у нас багато компаній тільки починають розуміти цінність правильного ведення блогів і необхідність технічних інновацій в цій галузі.
Зростаюче число корпоративних блогів з правильною стратегією і SEO-контентом не тільки збільшує видимість їх компанії в Інтернеті, але і завойовує репутацію і лояльність зацікавлених сторін. Інтерв’ю з експертами, приклади використання або поради користувачів можуть стати відправною точкою для фахових дискусій, в яких співробітники з глибокими ноу-хау демонструють досвід компанії.
Корпоративні блоги в Україні
І хоча свої блоги має багато українських компаній, їх якість ще далеко не європейська. Практика ведення наших блогів показує деякі проблемні питання. Більшість корпоративних блогів борються з низьким рівнем взаємодії з читачем. 64% корпоративних блогів не мають коментарів взагалі. І тільки 5% корпоративних блогів мають три або більше коментарів на статтю.
Однією з причин відсутності взаємодії є відсутність актуальності самого контенту. Іншими причинами є відсутність узгодженості в публікації, недостатня концентрація уваги на відповідних темах для цільових груп, а також недостатнє поширення контенту по різних каналах і каналах зв’язку.
Багато корпоративних блогів управляються як окремий маркетинговий канал, а іноді навіть передаються редакторам або агентствам. Ці блоги не інтегровані з іншими маркетинговими і піар-кампаніями або соціальними мережами.
Однак найбільш значущою дилемою є відсутність послідовної стратегії контент-маркетингу в корпоративних комунікаціях. Ця проблема найбільш очевидна у невідповідності між контентом, створеним корпоративними маркетологами, і контентом, очікуваним клієнтами.
По суті, контент не адаптований до пошукової поведінки клієнтів і осіб, що приймають бізнес-рішення, коли вони шукають інформацію про продукти або послуги.
У той час як 75% осіб, які беруть бізнес-рішення, шукають змістовні ідеї і натхнення, в той час як 93% маркетологів продовжують поширювати контент, безпосередньо пов’язаний з продуктами і послугами.
У зв’язку з цим, стратегія контент-маркетингу для корпоративних комунікацій повинна змістити акцент з контенту, безпосередньо пов’язаного з продуктами, послугами або самою компанією, на контент, який фактично шукають клієнти і потенційні клієнти.
Відповідний контент також став ключовим фактором для пошукової оптимізації (SEO). З ростом складності алгоритмів пошукових систем видимість контенту в першу чергу залежить від індивідуальної поведінки пошуку і поточних інтересів користувачів. Коли ви ведете блог для цілей SEO, оптимізація контенту для пошукової поведінки кожного клієнта повинна грати життєво важливу роль в процесі створення контенту.