Очевидний плюс ринкової економіки полягає у необхідності боротися за споживача, а отже, усіляко покращувати свою продукцію. У результаті покупцю нерідко важко зробити вибір серед товарів одного цінового діапазону. Зокрема, на ринку електроніки є жорстка конкуренція серед азіатських виробників. Хто краще?
Відповідь на це питання неоднозначна хоча б тому, що в різних людей різні вподобання. Комусь важлива велика кількість смарт-опцій, а когось цікавлять насамперед чітка картинка та звук, який би забезпечив повне занурення. Щоб видати більш-менш об’єктивне резюме, слід розглядати вироби за різними параметрами. Для прикладу проведемо порівняння телевізорів Samsung і Xiaomi і намагатимемося визначити їх переваги та недоліки.
Модельний ряд
У плані впровадження передових рішень південнокорейський бренд, звісно, випереджає китайців. Присутній багато років на ринку електроніки, Samsung максимально розвинув свої дослідницькі потужності, за рахунок чого сьогодні знаходиться серед лідерів виробництва різних компонентів. А тому для нього немає жодних проблем із запровадженням передових рішень. Це позначається на різноманітності модельного ряду. Екран можна розташувати в книжковій або альбомній орієнтації, є пульти із живленням від сонячних батарей, моделі з підсвічуванням або безрамкові тощо.
Xiaomi у цьому плані виглядає скромніше. Вони випускають телевізори з тонкими рамками та класичним екраном 16:9. Оновлення модельного ряду відносяться насамперед до «заліза». Як то кажуть, скромно, але зі смаком, тому що саме така конфігурація потрібна більшості покупців.
Картинка
З одного боку, якість картинки у обох моделей практично на рівні тому, що Xiaomi на багатьох моделях встановлює матриці виробництва свого конкурента з Південної Кореї. З іншого, деякі параметри впливають на деталізацію.
Найпопулярнішими на даний момент є матриці QLED та OLED. Перша дає максимальну якість при найбільшій яскравості зображення, а друга — високу контрастність та глибокий чорний колір. Відіграє роль та рівень обчислювальної потужності телевізора, просунуте програмне забезпечення здатне покращити якість картинки. Так що в цьому плані Samsung попереду. З приводу розмірів екрану та роздільної здатності — на 24-дюймових буде HD, на 32-дюймових — HD (720p) або FullHD (1080p). Кому треба UHD (4K), доведеться брати 43”, а для 8К доведеться шукати дисплей від 55”.
Звук
За потужністю асортимент Samsung набагато ширший, ніж у конкурента. Оскільки Xiaomi орієнтується на масового покупця, то в них в основному встановлені аудіосистеми на 20-30 Вт. За гучністю більшості глядачів цього достатньо, хоча для ефекту повної присутності все ж таки чогось не вистачає. Південнокорейська компанія намагається охопити всі ніші споживачів навіть з невеликою кількістю клієнтів, так що звук на рівні 60 Вт для них не рідкість.
За технологіями, що впливають на якість звуку, ситуація така. Xiaomi використовує Dolby Audio та DTS. Виходить, як у домашньому кінотеатрі, об’ємне та глибоке п’ятиканальне стереофонічне звучання при відносно невеликому ступені стиснення. Sumsung останнім фактором не обмежується. Його Object Tracking Sound+ стежить за рухом об’єктів і розподіляє звук по динаміках. Якщо персонаж, що говорить, перейшов з правої частини екрана в ліву, то і звучання його голосу переміститься від правого динаміка до лівого. А Q-Symphony здатна аналізувати події, що відбуваються на дисплеї, та забезпечує об’ємний звук на рівні концертного залу з ефектом повного занурення. Глядачеві здається, що він знаходиться у самому центрі подій.
Smart-можливості
Samsung і Xiaomi мають різні операційні системи. Перший використовує Tizer OS, другий віддає перевагу Android TV. Звідси й різниця можливостей. Серед основних функцій південнокорейського телевізора:
- Зручна синхронізація зі смартфонами та об’єднання всіх девайсів у єдину мережу.
- Керування жестами. Після підключення веб-камери достатньо змахнути рукою, щоб переключити канал або зробити гучніше.
- Запуск ігор Unity. Хоча їх асортимоент менше, ніж для Android, все одно це розширює можливості. Тільки бажано підключити джойстик або клавіатуру.
- Multi-Link Screen дає можливість розділити екран на 2 незалежні частини, після чого на кожну можна буде вивести «свою» програму.
Китайський апарат дозволяє створити єдиний обліковий запис у Google, користуватися голосовим пошуком, надає доступ до Google Play і після синхронізації зі смартфоном дає можливість працювати з програмами Google Cast.
Формати та комутація
За підтримуваними форматами моделі рівні. Обидва телевізори читають усі поширені фото-, відео- та аудіофайли: mp4, avi, H264, H265 та інші. Їм непідвладні хіба деякі специфічні варіанти, на кшталт HEIC-фото.
Наявність інтерфейсів підключення периферійних пристроїв залежить не так від бренду, як від вартості виробу. В одній і тій же ціновій категорії Samsung та Xiaomi практично рівні між собою. Ну, хіба що «китаєць» має міні-джек для колонок і навушників і має 3 USB-A проти одного у «південнокорейця».
Ціна
Обидві компанії виготовляють продукцію «на будь-який гаманець». Різниця в іншому. Асортимент Samsung помітно більший, це пов’язано з величезними виробничими можливостями. Але якщо людина шукає бюджетну модель з широким екраном, то Xiaomi коштуватиме на кілька тисяч гривень дешевше.
Так який же телевізор все-таки краще?
Вибір марки залежить від переваг покупця. Кому потрібна ідеальна картинка і звук з повним зануренням, а також велика кількість різних опцій, тому краще взяти Samsung. Однак багато хто не хоче переплачувати за «фішки», більшістю з яких вони навряд чи будуть користуватися (ну, крім перших двох-трьох місяців, поки не схлине інтерес до нової іграшки). Таким клієнтам Xiaomi пропонує високоякісний збалансований електронний прилад за помірною вартістю. Наявність всіх необхідних базових функцій дозволить насолодитися переглядом улюблених передач.