Спалах коронавирусной інфекції COVID-19 змінила світовий дитячий ринок, структуру попиту. Розбираємося, кому допоміг карантин, і за якими товарними категоріями майбутнє.
Підвищення обізнаності батьків про гігієну, їх стурбованість здоров’ям майбутніх поколінь, які підтримують урядові постанови – фактори, які продовжують стимулювати розвиток галузі. Тому вона страждає від кризи в останню чергу, а економічні потрясіння стають родючим грунтом для яскравих ідей.
Аналітики зберігають оптимістичний настрій. В асортименті багатьох брендів вже з’явилася нова дитяча косметика, іграшки та засоби гігієни з екологічно чистих матеріалів, все більше виробників піклуються про навколишнє середовище.
Світова статистика
У 2018 році світовий ринок товарів для дітей оцінювався в 73,86 мільярдів доларів. Згідно з прогнозами Statista, в 2026 році показник виросте до 109,13 млрд. Найбільш продаваними будуть підгузники, косметичні мастхеви. Любов до якісних кремів і інших продуктів догляду обумовлена поширенням шкірних, алергічних захворювань.
До 2025 року ринок товарів по догляду за шкірою малюків досягне 18,93 мільярда доларів. Протягом прогнозованого періоду загальний середньорічний темп зростання (CAGR) складе 5,5%, але дитячу косметику чекає особливий успіх:
- CAGR в сегменті універсальних засобів наблизиться до 6,3%, а натуральних – до 7,8% завдяки інформуванню про шкоду хімічних компонентів;
- підвищення купівельної спроможності в США і Європі, збільшення працюючого жіночого населення і народжуваності в країнах Азіатсько-Тихоокеанського регіону додатково простимулює попит.
Ключовими гравцями залишаться корпорації Procter & Gamble Company, Kimberly-Clark Corporation, Johnson & Johnson PLC, Unilever PLC, Nestle SA і Abbott Nutrition.
Ситуація в Україні:
- через пандемію продажі багатьох позицій скоротилися, але тільки не мазей і кремів для лікування попрілостей, пелюшкового дерматиту;
- міжнародні корпорації зберігають лідируючі позиції, однак вітчизняні компанії успішно конкурують з ними за рахунок більш низьких цін на дитячу косметику;
- компанії, що працюють в стагнуючих сегментах, виживають завдяки експорту;
- з міркувань економії, зручності українці купують для дітей старшого віку продукцію економ-класу, яка підходить для всієї сім’ї.
Назріваючі проблеми в світі
Стримувати приріст ринку буде непроста економічна ситуація і демографічні фактори. У зв’язку зі зниженням народжуваності дохід будуть приносити продукти для дітей 5-9 років. Аналітики також відзначають брак товарних лінійок для дівчаток 8-12 років, хоча ця вікова категорія одна з найчисленніших.
Продавці постраждають через гонки за знижками, по виробникам істотно вдарить висока вартість виробництва, численні перевірки якості. Необхідність відповідати безлічі критеріїв обмежить позитивні зміни в галузі, вихід нових гравців.
Онлайн-майданчики – головний драйвер зростання ринку
Батьки починають економити на дітях в останню чергу, тому підприємцям потрібно лише адаптуватися до нових умов існування, вибрати правильну стратегію збуту. Поінформованість, що підвищується через електронні ЗМІ, реклама дозволить бізнес-проектам не загубитися в інформаційному полі.
Згідно з дослідженням платформи Hubber, на старті інтернет-магазину вигідно продавати недорогу дитячу косметику. Від бюджетної продукції низький рівень очікування і більш імовірно позитивне враження, ніж від великого замовлення. Для українського онлайн-бізнесу діє ще одне правило – чим нижче вартість, тим простіше покупцеві зробити швидку операцію. Умовна межа, де закінчуються імпульсивні рішення і починається раціональний вибір, становить приблизно десяту частину від його доходу.
Сайти ростуть швидше, ніж їхні маленькі клієнти, а соціальні мережі створили особливу екосистему продажів. Не відстає від них YouTube – близько 70% молодих мам шукають на відеохостингу рекомендації, відгуки. Професор школи Стерна Нью-Йоркського університету Аніндія Гхош говорить, що мами-блогери тепер є першими людьми, до яких звертаються бренди, коли хочуть запустити новинку.
Коронавірус перевірив дитячий рітейл на міцність і підтвердив, що він найбільш стійкий до потрясінь. Після оголошення карантину інтернет-магазин Panama щодня отримував сотні замовлень з Києва, Дніпра, Харкова та інших міст. Крім великого асортименту, знижок покупців привернула безкоштовна доставка, різні способи оплати. Зручні умови покупки – це не тимчасові антикризові заходи. Компанія продовжить допомагати батькам економити час, гроші і обіцяє радувати розпродажами.